fbpx

Honda MSX125 powraca w wersji na rok 2021 z nową nazwą, wyglądem oraz zdecydowanie mocniejszą jednostką napędową.

Oferowany w Europie od 2013 roku jako MSX125, funky-bike Hondy nawiązuje do tradycji zapoczątkowanej w latach 60. modelem Monkey. Nowy motocykl otrzyma nazwę „Grom”, dotychczas używaną poza Europą (stając się „MSX125 Grom”). Grzechem by było nie wspomnieć o ilości dotychczas sprzedanych Gromów, bo ta wynosi 750 000 sztuk!

Nowy silnik, znany styl!

MSX125 Grom posiada nowy, dwuzaworowy, chłodzony powietrzem silnik, o pojemności 125 cm3, o średnicy cylindra 50 mm i skoku tłoka 63,1 mm. Stopień sprężania wynosi 10,0:1. Moc maksymalna 7,2kW (wzrost o 0,3kW) osiągana jest przy 7250 obr/min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 10,5 Nm przy 5500 obr/min. Jednostka ta łączy całkiem niezłe walory miejskie ze sporymi możliwościami, które wykorzystasz również w trasie. Brzmi to nieco dziwnie w przypadku tego motocykla, ale faktem jest, że nowy MSX posiada pięciostopniową skrzynie biegów, zawieszenie USD, hamulce tarczowe z przodu i z tyłu oraz system ABS! Jakby tego było mało na pokładzie znajdziemy wyświetlacz LCD.

Zmiany w wyglądzie dla wersji na rok 2021 są spore, chociaż w pewnym stopniu nawiązują do znanego już nam MSX-a 125. Dotyczą one głównie oświetlenia (motocykl posiada elegancki reflektor LED), siedziska czy ramy pomocniczej. Dodatkowo w niewielkiej Hondzie znajdziemy złote widelce UPS, zaciski hamulcowe oraz żółte tylne zawieszenie, które jest dopełnieniem efektownej stylizacji.

Dane techniczne

Honda MSX 125 Grom

SILNIK  
Typ Chłodzony powietrzem, 1-cylindrowy, 4 suwowy, 2 zawory na cylinder
Pojemność skokowa 125 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 50,0mm x 63,1mm
Stopień sprężania 10.0:1
Moc maksymalna 7,2 kW przy 7250 obr/min
Maks. moment obrotowy 10,5 Nm przy 5500 obr/min
Pojemność układu smarowania 1,1 litra
SYSTEM PALIWOWY  
Zasilanie PGM-FI
Zbiornik paliwa 6,0 l
Zużycie paliwa 1,5 l/100km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA  
Rozrusznik Elektryczny
Pojemność akumulatora 12V 3,5Ah
Moc alternatora 200W/5000 obr/min
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU  
Typ sprzęgła Mokre wielopłytkowe
Typ skrzyni biegów 5-biegowa
Przełożenie główne Łańcuch
RAMA  
Typ Stalowa rama grzbietowa

 

 

PODWOZIE  
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 1,760 mm x 720 mm x 1,015 mm
Rozstaw osi 1,200 mm
Kąt pochylenia kolumny 25⁰
Wyprzedzenie 84 mm
Wysokość siedziska 761 mm
Prześwit 180 mm
Masa własna 103 kg
Promień zawracania 1,9 metra
ZAWIESZENIE  
Przednie Widelec USD 31 mm
Tył Pojedyncza kolumna, stalowy wahacz o przekroju skrzynkowym
KOŁA  
Przednie Aluminiowe 5-ramienne
Tył Aluminiowe 5-ramienne
Obręcz przednia MT 2,5-12
Obręcz tylna MT 2,5-12
Opona przednia 120/70-12
Opona tylna 130/70-12
Hamulce  
Przednie Pojedyncza tarcza 220 mm z hydraulicznym dwutłoczkowym zaciskiem hamulcowym
Tył Pojedyncza tarcza 190 mm z hydraulicznym zaciskiem hamulcowym jednotłoczkowym
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY  
Zespół wskaźników Cyfrowy zespół LCD z prędkościomierzem, obrotomierzem, podwójnym licznikiem przebiegów dziennych, wskaźnikiem paliwa, wskaźnikiem załączonego biegu i zegarem.
Oświetlenie Reflektor i lampa tylna LED

Tymczasem zobacz nasz film i Hondę Monkey 125 w akcji!

 

KOMENTARZE