fbpx

Segment motocykli typu adventure i scrambler jest jednym z najszybciej rozwijających się na rynku motocyklowym. Wiodący producenci oferują coraz więcej modeli, a motocykliści używają ich do coraz szerzej zakrojonych aktywności, od dalekich wycieczek szosowych po wyprawy terenowe.

W odpowiedzi na te potrzeby Dunlop wprowadza dwie nowe opony dla zupełnie odmiennych typów przygody: Trailmax Mission dla poważnych wypraw off-road i SportSmart TT Trail, zupełnie nową koncepcję, która zaciera granicę między segmentami hypersport, a gumami dla osób, które lubią przygodę. 

Dunlop: Każdy znajdzie coś dla siebie

Nowe modele plasują się obok niedawno wprowadzonej na rynek opony Dunlop Mutant typu crossover, do jazdy w każdych warunkach pogodowych i Trailmax Meridian, zaprojektowanej do jazdy drogowej i terenowej na najmocniejszych motocyklach typu adventure.

SportSmart TT Trail

„Dunlop wprowadził w tym roku cztery nowe opony dla motocykli typu adventure, dzięki czemu mamy najnowszą i najbardziej zróżnicowaną ofertę w tym segmencie rynku”

– powiedział Dmitri Talboom, product manager.

Trailmax Mission

Najnowsze motocykle typu adventure idealnie nadają się do długodystansowych wycieczek, ale są też w stanie zaoferować imponujące osiągi w terenie. Ta wszechstronność stanowi prawdziwe wyzwanie dla producentów opon. Mission zapewnia solidne osiągi w terenie, odpowiadające niektórym dedykowanym oponom terenowym, ale łączy to z wysokim poziomem wytrzymałości, jakości jazdy i stabilności. Przed zatwierdzeniem ostatecznej specyfikacji producent przetestował ponad 30 różnych rodzajów prototypów opon Mission.

Dunlop Trailmax Mission

Jednym z głównych celów była trwałość. Testy wewnętrzne Dunlop wykazały, że dzięki tej oponie użytkownicy mogą spodziewać się bardzo długich przebiegów. Wersja produkcyjna tylnej opony Mission przejechała w testach 12 800 kilometrów, co jest imponującym wynikiem jak na oponę o takiej zdolności terenowej*.

Opona Trailmax Mission, opracowana z myślą o motocyklistach długodystansowych, jest idealna do pokonywania długich dystansów na szosie, ale nadal zapewnia odpowiednią głębokość bieżnika i osiągi, aby móc wyruszyć w teren.

Nowe technologie

Główny wpływ na osiągi ma opracowana przez inżynierów Dunlop technologia Staggered Step, zastosowana zarówno w przednich, jak i tylnych oponach. Stopnie nadają bieżnikowi większą sztywność i stabilność oraz zapobiegają jego zginaniu się. Ponadto tworzą mocniej wgryzające się krawędzie, dzięki czemu w miarę zużywania się bieżnika, kolejna gryząca krawędź „wysuwa się” do góry, aby chwytać nawierzchnię.

Opony Mission mają charakterystyczne elementy bieżnika, które zwiększają sztywność oraz wytrzymałość w skalistym terenie, a także umożliwiają jazdę z niższym ciśnieniem, jak również pozwalają poruszać się po głębokich i nierównych koleinach. Ściana boczna produktu została wzmocniona, tak aby zwiększyć wytrzymałość i odporność na przebicie.

Dunlop Trailmax-Mission-przód

Opona Mission jest dostępna w rozmiarach 19’’ i 21’’ na przód oraz 17’’ i 18’’ na tył i pasuje do takich modeli jak Honda Africa Twin, Suzuki V-Strom, BMW GS, KTM 1290/1290S, 790R/790S, Yamaha Ténéré, Triumph 800/900/1200 i wielu innych.

SportSmart TT Trail

Nie wszyscy użytkownicy motocykli typu adventure chcą pokonywać skały i szlaki. Hypersportowe przyspieszenie i stabilne prowadzenie mogą sprawić, że potężne motocykle typu adventure nieoczekiwanie pojawią się na imprezach torowych. Dlatego Dunlop stworzył dla nich wyjątkową, niszową oponę, wersję Trail, która jest odmianą zwyciężającego w testach modelu SportSmart TT.

Dunlop SportSmart TT

SportSmart TT odniosła sukces w teście magazynu Fast Bikes i została wysoko oceniona przez ekspertów czasopisma PS jako „opona o najlepszym prowadzeniu” w teście na suchym torze. Dla motocyklistów, którzy oczekują najwyższego poziomu dynamicznych osiągów na drodze i torze, Dunlop udostępnił niesamowity poziom osiągów SportSmart TT w najpopularniejszych rozmiarach motocykli typu adventure na rynku.

Dunlop SportSmart TT. Fuzja charakterów

Osiągi Dunlop SportSmart TT Trail to efekt połączenia wyścigowych technologii, w tym charakterystycznego bieżnika Speed Vent Tread. Precyzyjnie obliczony wzór rowków bieżnika otwiera się i zamyka, gdy opona skręca, tworząc efekt przypominający działanie kanału wentylacyjnego, którego celem jest lepsze odprowadzanie ciepła.

„Dunlop wprowadził na rynek coś zupełnie nowego dzięki oponie SportSmart TT Trail. Dzisiejsze zaawansowane motocykle typu adventure są wszechstronne niczym scyzoryk. Nasze cztery nowe opony pozwalają użytkownikom zmaksymalizować osiągi maszyn, niezależnie od tego czy czerpią adrenalinę z dni spędzanych na torze, w trasie, czy pokonują najtrudniejszy teren”

– dodał Dmitri Talboom.


* Test przeprowadzony przez niezależnych motocyklistów na 400-kilometrowej pętli górskiej. Testowano opony w rozmiarach 110/80 19 i 150/70 17 na motocyklu Suzuki V-Strom 1000, model z 2017 roku.

 

KOMENTARZE