Na torze w Misano, przy okazji rundy MotoGP o GP San Marino, Ducati odsłoniło swoje najnowsze perełki – Diavela V4 RS i Multistradę V4 RS. W rolach pierwszoplanowych wystąpili Marc Marquez i Pecco Bagnaia, a scenariusz nie mógł być bardziej włoski: mocarne silniki Desmosedici Stradale, barwy nawiązujące do wyścigowych tradycji i ekskluzywne detale z tytanu oraz włókna węglowego. To właśnie w piątkowy wieczór zaprezentowano najszybciej przyspieszający motocykl w historii Ducati oraz najbardziej sportową maszynę turystyczną, jaka kiedykolwiek powstała – obie w limitowanych, numerowanych edycjach.
Ducati prezentuje nową gamę RS podczas Grand Prix San Marino i Rimini. Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS pojawiły się w pitlane toru imienia Marco Simoncellego w Misano, na których jechali dwaj zawodnicy zespołu Ducati Lenovo Team, kończąc historię opowiedzianą w filmie prezentacyjnym, w którym Marc Marquez i Pecco Bagnaia biorą udział w spektakularnym pojedynku.
Nowa gama RS została zaprojektowana dla pasjonatów Ducati, którzy dostrzegają doskonałość od pierwszego wejrzenia i poszukują najwyższych osiągów, lekkości i stylu. Misją tej gamy jest tworzenie modeli reprezentujących szczyt sportowej doskonałości w swoich rodzinach, charakteryzujących się wyścigowymi osiągami i technologią, a także wyjątkowych dzięki charakterystycznym barwom, ekskluzywnym komponentom i wysokiej jakości materiałom, takim jak tytan i włókno węglowe. Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS będą produkowane w numerowanych seriach.
Silnik Desmosedici Stradale o pojemności 1103 cm³ z rozrządem desmodromicznym i zapłonem Twin Pulse łączy liniowość przy niskich i średnich obrotach z żywiołową i sportową osobowością przy wysokich obrotach. Silnik V4 staje się niezwykle ekscytujący docierając do czerwonego pola obrotomierza, czemu towarzyszy charakterystyczny dźwięk wydechu.
Nazwa Diavel zawsze była synonimem błyskawicznego przyspieszenia. Nowy V4 RS napędzany silnikiem Desmosedici Stradale z przeciwbieżnym wałem korbowym przesuwa granice jeszcze dalej. Diavel V4 RS o mocy 182 koni mechanicznych osiąga przyspieszenia, które do tej pory były nieosiągalne dla motocykli drogowych. Marc Marquez rozpędził Diavela V4 RS do prędkości 100 km/h w zaledwie 2,52 sekundy. To w rzeczywistości najszybciej przyspieszający motocykl produkcyjny Ducati.
Zobacz najnowszego Ducati Diavela V4 RS, na którym jeździł Marc Marquez:
Wrażenia z jazdy Diavelem V4 RS są wyjątkowe dzięki dynamicznej i ekscytującej charakterystyce mocy oraz niepowtarzalnemu dźwiękowi silnika Desmosedici Stradale z suchym sprzęgłem. Diavel V4 RS przyciąga uwagę przy niskich prędkościach, ale także ekscytuje podczas sportowej jazdy dzięki zawieszeniu Öhlins, aluminiowemu wahaczowi jednostronnemu, układowi hamulcowemu zapożyczonemu z Panigale V4 oraz kutym felgom zaprojektowanym specjalnie dla tego modelu.
Techniczne i stylistyczne detale czynią Diavela V4 RS unikalnym. Zaprojektowane przez Centro Stile Ducati logo RS pojawia się w dedykowanym malowaniu, na kluczyku, a także w animacji wyświetlanej podczas uruchomienia zapłonu. Diavel V4 RS ma zupełnie nowy design, ale zachował swoją niepowtarzalną tożsamość. Elementy wykonane z włókna węglowego przyczyniają się do jeszcze bardziej wyjątkowego i sportowego wyglądu, redukując wagę motocykla o 3 kilogramy.
Pierwsza Multistrada V4 RS narodziła się w 2023 roku z misją stania się najbardziej sportową, najbardziej wyrafinowaną i najbardziej charakterystyczną Multistradą w historii. Misja ta została zrealizowana dzięki silnikowi Desmosedici Stradale, podwoziu oferującemu kierowcy i pasażerowi idealne połączenie sportowego charakteru i komfortu oraz pakietowi elektroniki najnowszej generacji. Ta formuła, doceniona przez najbardziej sportowych użytkowników Multistrady, doprowadziła do sukcesu V4 RS, zachęcając Ducati do stworzenia nowej gamy RS.
Dzięki silnikowi V4 o mocy 180 koni mechanicznych z rozrządem desmodromicznym, suchym sprzęgłem i tłumikiem Akrapovič, zawieszeniu Öhlins Smart EC 2.0 oraz zupełnie nowym, specjalnym kutym felgom, Multistrada V4 RS oferuje niepowtarzalne osiągi i wrażenia z jazdy, zachowując jednocześnie równowagę, która zawsze wyróżniała rodzinę Multistrada.
Zobacz najnowszą Multistradę V4 RS, którą testował też Pecco Bagnaia:
W nowej Multistradzie V4 RS każdy komponent i każdy detal został dobrany z myślą o stworzeniu najbardziej sportowego i ekscytującego motocykla turystycznego w historii. Pakiet elektroniki został zaktualizowany o algorytm Ducati Vehicle Observer, oparty na doświadczeniu Ducati w MotoGP. Podwozie, wyposażone w przedni widelec i amortyzator Öhlins, jest jeszcze bardziej efektywne dzięki nowym strategiom zawieszenia, większej tylnej tarczy o średnicy 280 mm oraz układowi hamulcowemu z systemem Cornering ABS. Ultralekka, tytanowa rama pomocnicza, unikalna na skalę światową, została teraz przystosowana do montażu kufra centralnego.
Multistrada V4 RS łączy niepowtarzalną linię Multistrady, elegancką i dynamiczną, z nowym malowaniem RS. Liczne elementy z włókna węglowego, takie jak przedni błotnik, osłony dłoni, osłony termiczne i przedni dziób, a także kute koła, lekki akumulator litowo-jonowy i technopolimerowy ogon zamontowany na tytanowej ramie pomocniczej, przyczyniają się do oszczędności masy o 2 kg w porównaniu z Multistradą V4 Pikes Peak.
Ducati Multistrada V4 RS będzie produkowana w numerowanej serii. Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli z rodziny Multistrada, Ducati oferuje ekskluzywną gwarancję 4Ever Ducati dla modelu Multistrada V4 RS, ważną przez cztery lata bez limitu kilometrów.
Więcej informacji na stronie ducatipolska.pl, a także na profilach Ducati Polska na Facebooku i Instagramie.
Wyłącznym dystrybutorem marki Ducati w Polsce jest Liberty Corp 2 Sp. z o. o.






