W ostatnim czasie Honda prezentuje własne, unikatowe podejście do segmentu custom. W miejsce chromowanej armatury oferuje dwa modele Rebel – 500 i 1100 – wykonane w konwencji, którą można określić mniej więcej jako techno cruiser. Proste i surowe stylistycznie, a przy tym nowoczesne pod względem techniki, dające ogromną przyjemność z jazdy także drobniejszym kierowcom, w tym paniom.
Na skróty:
Łobuz na A2
Honda CMX500 Rebel, popularny kompaktowy cruiser, od momentu debiutu w 2017 roku okazał się strzałem w dziesiątkę. W mijającym sezonie 2021 był najlepiej sprzedającym się w Europie motocyklem klasy custom. Napędzany dwucylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 471 ccm i z bardzo nisko położonym siodłem okazał się idealny dla kierowców z prawem jazdy kategorii A2. Uwielbiają go również kobiety, które wśród nabywców Rebela 500 stanowią aż jedną trzecią.
W wersji na rok 2022 CMX500 otrzymał nową, atrakcyjną opcję kolorystyczną Pearl Organic Green. prócz tego wciąż dostępny będzie w malowaniach Mat Jeans Blue Metallic, Graphite Black i Mat Axis Grey Metallic. Standardowa specyfikacja obejmuje sprzęgło antyhoppingowe, oświetlenie LED i wskaźnik załączonego biegu. Dostępna jest także wersja Rebel S, która różni się od podstawowej zestawem fabrycznie montowanych akcesoriów, w tym osłoną reflektora, czarnymi osłonami goleni górnych i dolnych, a także siedziskiem z przeszyciami o wzorze karo.
Więcej miejsca, lepsze osiągi
W 2021 roku Honda poszła za ciosem i wypuściła kolejny model z serii Rebel, tym razem CMX1100, oparty na silniku z Africa Twin 1100. Tutaj główną różnicą są przede wszystkim osiągi, których wysoki pułap dostępny jest z każdym odkręceniem rolgazu, a także mocne, głębokie brzmienie wydechu. Na liście wyposażenia CMX1100 Rebel znalazły się m.in. kontrola momentu obrotowego HSTC, kontrola unoszenia przedniego koła, tempomat i 3 domyślne tryby jazdy, zarządzane przez system elektronicznie sterowanej przepustnicy TBW.Wysokiej jakości podwozie stworzono, korzystając z przedniego widelca typu cartridge z goleniami o średnicy 43 mm, tylnych amortyzatorów z zasobnikami oleju (piggyback) oraz czterotłoczkowych, montowanych promieniowo zacisków przedniego hamulca. Całe oświetlenie wykonano w technice LED, a jako zestaw wskaźników użyto tak zwanego negatywnego wyświetlacza LCD. W opcji dostępna jest 6-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT. W wersji na rok modelowy 2022 Honda CMX1100 Rebel dostępna będzie w nowym malowaniu Pearl Stallion Brown, które dołączyło do dotychczasowego Gunmetal Black Metallic.
Więcej informacji o CMX500 i CMX1100 Rebel oraz pozostałych modelach Hondy znajdziecie na stronie www.honda.pl oraz u najbliższego dealera.