Honda dba, aby w jej ofercie pozostawała pełna oferta czterosuwowych motocykli offroadowych i żeby każdy znalazł w niej coś dla siebie. Niedawno zaprezentowała liczne rodzeństwo z rocznika 2022 sygnowane modelem CRF450, a teraz dołączyły do nich pozostałe – mniejsze modele CRF50, CRF110 i CRF250, które stanowią idealną ofertę dla dzieci stawiających pierwsze kroki w motocrossowym świecie oraz mniej wprawionych zawodników z aspiracjami do ścigania.
Na skróty:
CRF 50 i CRF110 jeszcze bardziej wyścigowe!
Od Hondy zaczęła się przygoda z mini motocyklami pitbike i japoński producent nadal oferuje modele, na których najmłodsi mogą stawiać swoje pierwsze kroki, a dorośli świetnie się bawią. Mowa oczywiście o CRF50 oraz CRF110, które są prawdziwymi legendami świata pitbike oraz mini motocrossu dzieci. Zarówno malutki motocykl wożący się na 10-calowych kołach, jak i jego większa siostra z 14-calowym kołem z przodu i 12- z tyłu otrzymały w tym roku nową, jeszcze bardziej agresywną stylistykę nawiązującą do pełnowymiarowych modeli CRF250 i 450. W połączeniu ze sprawdzonymi i udoskonalanymi przez wiele lat konstrukcjami pozwala to Hondzie oferować niezawodne i jedne z najpopularniejszych motocykli pitbike na świecie.
CRF50 nadal korzysta z jednocylindrowego dwuzaworowego silnika w układzie SOHC i chłodzonego powietrzem wyposażonego w trzybiegową manualną skrzynię i automatyczne sprzęgło. W standardzie malutka Honda posiada również regulowany ogranicznik otwarcia przepustnicy, czy motocrossową kierownicę dostosowaną do ergonomii dzieci.
Dane Techniczne CRF50 2022
SILNIK | |
Typ | Chłodzony powietrzem, dwuzaworowy, czterosuwowy, jednocylindrowy SOHC |
Pojemność skokowa | 49 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 39,0 x 41,4 mm |
Stopień sprężania | 10.0:1 |
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | 11-milimetrowy gaźnik przeponowy |
Zbiornik paliwa | 4,1 l (z rezerwą) |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Uruchomienie silnika | Rozrusznik nożny |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | Automatyczne |
Typ skrzyni biegów | 3-biegowa skrzynia manualna |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
RAMA | |
Typ | Stalowa |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 1298 x 581 x 775 mm |
Rozstaw osi | 912 mm |
Kąt pochylenia kolumny | 25° |
Wyprzedzenie | 32 mm |
Wysokość siedziska | 548 mm |
Prześwit | 152 mm |
Masa własna | 50,34 kg |
ZAWIESZENIE | |
Przód | Odwrócony widelec teleskopowy. Skok 9,4 cm |
Tył | Pojedynczy amortyzator. Skok 6,9 cm |
KOŁA | |
Przód | Aluminiowe szprychowe |
Tył | Aluminiowe szprychowe |
Opona przednia | 2,5 x 10 |
Opona tylna | 2,5 x 10 |
HAMULCE | |
Przód | Bębnowe |
Tylne | Bębnowe |
Sercem CRF110 również jest elastyczny jednocylindrowy, dwuzaworowy silnik SOHC położony pod kątem 80 stopni, który dzięki niskiemu stopniowi sprężania 9:1 oddaje moc niezwykle przyjaźnie i przewidywalnie. Większy z czerwonych pitbike’ów Hondy wyposażony jest natomiast w 4-biegową skrzynię biegów i automatyczne sprzęgło, a silnik zasilany jest wtryskiem paliwa Keihin. CRF 110 również posiada regulowany ogranicznik otwarcia przepustnicy, który pozwala ostudzić ułańską fantazję niewprawionych jeźdźców, doposażona jest jednak w elektryczny rozrusznik, który zapewnia niezwykłą wygodę.
Dane Techniczne CRF110 2022
SILNIK | |
Typ | Chłodzony powietrzem, dwuzaworowy, czterosuwowy, jednocylindrowy SOHC 80º |
Pojemność skokowa | 109,2 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 50,0 x 55,6mm |
Stopień sprężania | 9,0:1 |
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | Wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa | 4,5L (w tym rezerwa) |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Rozrusznik | Elektryczny i nożny |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | Automatyczne |
Typ skrzyni biegów | 4-biegowa skrzynia manualna |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
RAMA | |
Typ | Stalowa |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 1541 x 678 x 922 mm |
Rozstaw osi | 1064 mm |
Kąt pochylenia kolumny | 25°10’ |
Wyprzedzenie | 53 mm |
Wysokość siedziska | 657 mm |
Prześwit | 170 mm |
Masa własna | 76,66 kg |
ZAWIESZENIE | |
Przód | Odwrócony widelec teleskopowy 9,9 cm skoku |
Tył | Pojedynczy amortyzator, skok 9,65 mm |
KOŁA | |
Przód | Aluminiowe szprychowe |
Tył | Aluminiowe szprychowe |
Opona przednia | 70/100-14 z dętką |
Opona tylna | 80/100-12 z dętką |
HAMULCE | |
Przód | Bęben |
Tylne | Bęben |
CRF250 – maszyna do wygrywania?
Najwięcej zmian poświecono jednak modelowi CRF 250 2022, który w tym roku poszedł śladami mistrzowskiego modelu CRF450. Ze swojej większej siostry dzierżącej aktualnie tytuł w MXGP ćwiartka odziedziczyła podwozie, które ma sprawić, że będzie się teraz bosko prowadziła. Nowa rama i wahacz są o 3 kilogramy lżejsze, co w połączeniu z bardziej zwartą geometrią i zwiększonym prześwitem ma ułatwić zmianę kierunków oraz mniej męczyć kierowcę. Zmiany nie ominęły również zawieszenia Showa, w którym skupiono się na poprawie tłumienia nierówności, przyczepność, a więc i prowadzenia motocykla.
To jednak nie wszystko, bo również silnik doczekał się poważnych zmian, które podyktowane były zwiększeniem mocy. Dodatkowe konie mechaniczne i niutonometry uzyskano dzięki poprawie układu dolotowego, portom w głowicy oraz zmianie czasów zaworowych. Zastosowano również nowy, pojedynczy tłumik oraz poprawiono smarowanie głowicy. CRF 250 otrzymała także 9-tarczowe sprzęgło o zwiększonej wydajności i doczekała się zmiany przełożeń skrzyni biegów.
To wszystko ma sprawić, że CRF 250 2022 ma być nie tylko motocyklem do weekendowej zabawy, ale również kandydatem do walki o tytuły w najważniejszych zawodach motocrossowych na świecie!
Dane Techniczne Honda CRF250 2022
SILNIK | |
Typ | Chłodzony cieczą 4-suwowy, jednocylindrowy DOHC |
Pojemność skokowa | 249,4 cm3 |
Średnica cylindra i skok | 79 mm x 50,9 mm |
Stopień sprężania | 13.9:1 |
Pojemność układu smarowania | 1,35 l. |
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | Wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa | 6,3 litra |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Rozrusznik | Elektryczny |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | Mokre wielopłytkowe |
Typ skrzyni biegów | O stałym zazębieniu |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
RAMA | |
Typ | Aluminiowa podwójna kołyskowa |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2177 x 827 x 1265 mm |
Rozstaw osi | 1477 mm |
Kąt pochylenia kolumny | 27,32 stopni |
Wyprzedzenie | 115 mm |
Wysokość siedziska | 961 mm |
Prześwit | 333 mm |
Masa własna | 104 kg |
ZAWIESZENIE | |
Przód | Widelec Showa USD 49 mm ze sprężynami (Hitachi Astemo, Ltd) |
Tył | Zespolone Showa typu Honda Pro-Link z pojedynczym amortyzatorem (Hitachi Astemo, Ltd.) |
KOŁA | |
Przód | Aluminiowe szprychowe |
Tył | Aluminiowe szprychowe |
Opona przednia | 80/100-21 PIRELLI MX32 MIDSOFT |
Opona tylna | 100/90-19 PIRELLI MX32 MIDSOFT |
HAMULCE | |
Przód | Hydrauliczne, tarcza „wave” 260 mm |
Tylne | Hydrauliczne, tarcza „wave” 240 mm |