fbpx

Mamy w kraju coraz więcej obiektów dla motocykli. Niewiele z nich ma jednak homologację wyścigową. Kartodrom Bydgoszcz to pełnoprawy tor wyścigowy, na którym rozgrywane są zawody wielu klas. Na codzień jest otwarty dla wszystkich motocyklistów.

Tor w Bydgoszczy to jeden z tych obiektów, który obecne pokolenie motocyklistów uważa za miejsce, które zawsze było. Zbudowany w roku 1976 był areną rozwoju polskiego motorsportu. W roku 2012 przeszedł gruntowną modernizację dzięki czemu jego nawierzchnia wciąż pozwala na organizację zawodów sportowych, jak i jazd rekreacyjnych, czy szkoleniowych. Obiekt mieści się w w dzielnicy Fordon tuż nad rzeką Brda. Kartodromem zarządza bydgoski oddział Polskiego Związku Motorowego, dzięki czemu oferuje on bardzo dobrą infrastrukturę. W budynku administracji znajdują się toalety i prysznice. Dosłownie po drugiej stronie ulicy Fordońskiej znajduje się centrum handlowe z zapleczem gastronomicznym i sklepami technicznymi. Tor jest otwarty codziennie, dzięki czemu jazdy motocyklowe organizowane są regularnie. Jeśli tor nie jest zajęty przez jakiegoś organizatora możemy przyjechać indywidualnie i wykupić dostęp na godziny. Na torze nie znajduje się wypożyczalnia motocykli. Jeśli chcecie wypożyczyć maszynę torową musicie znaleźć organizatora wydarzenia, który da taką możliwość. Wszelkie informacje odnajdziecie pod adresem www.kartodrom.bydgoszcz.pl

Jak się tam jeździ?

Motocykle w Bydgoszczy jeżdżą po jednej konfiguracji w jednym kierunku. Nie wpływa to na różnorodność zakrętów, bowiem nitka kartodromu jest jedną z najlepszych w kraju. Możemy uznać, że okrążenie jest podzielone na dwie sekcje. Po minięciu linii mety czeka nas niebywale techniczny odcinek. Po silnym hamowaniu mamy zacieśniający się zakręt w lewo i zaraz za nim krótkie łuki w prawo i znowu w lewo. Musimy szybko przerzucać maszynę ze strony na stronę w trakcie przyspieszania. Następnie hamowanie w złożeniu do lewego nawrotu, a zaraz po nim najciaśniejszy zakręt w prawo, który w bezpieczny sposób pozwala poznać limit przyczepności opon. Następnie zakręt w lewo z silnym przyspieszeniem i dwa dłuższe łuki w lewo i w prawo. następnie krótka prosta, która do końca prostą nie jest, gdyż idzie po delikatnym łuku. Zaraz po niej dojeżdżamy do najsilniejszego hamowania na całym torze. Musimy wytracić prędkość do ciasnego nawrotu w prawo. W tym miejscu znajdują się delikatne nierówności wywołane przez hamujące mocno kartingi. Następnie podchwytliwy, lekko nierówny zakręt w lewo i wejście w najdłuższy łuk na torze w lewo, który jest wyjściem na prostą startową. Ten zakręt pieszczotliwie nazywany jest patelnią. To miejsce w którym możemy najmocniej złożyć motocykl, progresywnie otwierając gaz. Ten zakręt jest równy i pomimo białych linii startowych bardzo przyczepny. Nawierzchnia kartodromu jest w bardzo dobrym stanie. Asfalt jest wysokiej jakości o typowo wyścigowej strukturze. Niestety nie możemy jeździć po kafelkach po wewnętrznej i zewnętrznej stronie zakrętów. Są one wysokie i nierówne.

Gdzie się zapisać na jazdy?

Kalendarz jest dostępny na stronie www.kartodrom.bydgoszcz.pl. Znajdziesz tam informację o tym kiedy odbywają się jazdy motocyklami i dane organizatora. Oprócz tego można zadzwonić do PZM Bydgoszcz i zasięgnąć bezpośrednio informacji. Polecamy odwiedzenie grupy na FB o nazwie „Kartodrom Bydgoszcz – użytkownicy i miłośnicy toru”. Uzyskacie tam garść informacji o tym jak przygotwać się do jazdy i kiedy można tam spotkać instruktorów, bądź doświadczonych motocyklistów, którzy chętnie pomogą przy pierwszych krokach. Kartodrom Bydgoszcz to jedno z niewielu miejsc w kraju, gdzie zawiązała się silna społeczność wspierająca siebie i innych w jeździe torowej.

Galeria zdjęć

KOMENTARZE