fbpx

Czerwcowe słońce nieśmiało przebija się przez kaprysy pogody, a my liczymy, że wreszcie zdejmiemy trochę ubrań. W tym numerze królują maszyny, które nie boją się pokazać wszystkiego – naked bike’i w swojej pełnej, bezowiewkowej krasie. Nie zabraknie też lekkiego urozmaicenia turystycznego – wyprawy bezdrożami Grecji i kolejnej trasy po Polsce. Do tego kilka wyjątkowych historii: o najszybszych motocyklistach oraz tych, którzy z niesamowitą wytrwałością pokonują na swoich maszynach setki tysięcy kilometrów. Zdecydowanie jest co czytać – i czym jeździć. Ruszamy w sezon pełną parą. Miłej lektury!

Świat motocyklistów: Cooper Webb

Cooper Webb właśnie zdobył swój trzeci tytuł w AMA Supercrossie, inkasując kolejny milion dolarów bonusu. Jego droga na szczyt zdecydowanie usłana była różami… z ogromną ilością kolców. Poznajcie historię mistrza, który nie umie się poddać.

Motolegenda: Giacomo Agostini

Rok 1904 ne. W całej Wielkiej Brytanii obowiązuje Akt Czerwonej Flagi oraz Motor Car Act, ograniczające prędkość pojazdów najpierw do 2, później 14, a następnie 20 mil na godzinę. W całej? Nie! Jedna, jedyna wyspa zezwoliła na brak ograniczeń i możliwość wyścigów. Wyspa Man.

Wydarzenia: BMW 4 Cylinder

Jeśli jesteś motocyklistą urodzonym przed rokiem 1990, to z pewnością miałeś styczność z czterocylindrowymi silnikami rzędowymi. BMW zorganizowało wydarzenie odnoszące się do „tradycyjnych” wartości.

Premiera: Triumph Speed Triple 1200 RS

Walka o dominację w klasie motocykli sportowych przesunęła się nie tylko na segment Adventure. Producenci walczą także o prymat w drugiej, najsilniejszej kategorii w Europie. Każdy chce zostać królem naked bike’ów. Triumph ma w tym nie lada doświadczenie.

Premiera: Yamaha MT-07 2025

Według Wielkiego Słownika Języka Polskiego mianem „znak czasu” określamy zjawisko szczególne dla danego okresu w dziejach. Nowa, czwarta już generacja Yamahy MT-07 jest znakiem czasu dla dzisiejszego motocyklizmu. Dlaczego? W popularnej zero-siódemce zmienił się niemal każdy podzespół, nawet skrzynia biegów może być (prawie) automatyczna. Wszystko po to, aby utrzymać zainteresowanie Emtekiem nowego pokolenia motocyklistów.

Premiera; Ducati Streetfighter V2 S / V4 S

Włoska marka odważnie wprowadziła zmiany w swojej ofercie. Nowym Streetfighterem V2 celuje w młodych użytkowników, a wiernych fanów chce skusić zupełnie nowym obliczem, topowego V4. Sam jestem ciekaw ostatecznego efektu.

Premiera: Benelli Tornado 550

Jeszcze do niedawna miałem wrażenie, że producenci szukający „wyniku sprzedaży” oferują jedynie motocykle klasy ADV. Mój sposób myślenia, na całe szczęście, wyprowadził z tego toku producent z Pesaro, prezentując swoją nową platformę, z którą przedstawił nas sobie podczas prezentacji zorganizowanej na torze. I to nie byle jakim, bo Autodromo di Modena.

Sprawdzian: Triumph Tiger Sport 800

Triumph Tiger Sport 800 to ukłon w stronę motocyklistów, którzy lubią jeździć na zwinnych nakedach, ale szukają lepszej ochrony przed wiatrem i przede wszystkim bardziej wyprostowanej pozycji za kierownicą. Moc na poziomie 115 KM, zwarte podwozie, 17-calowe koła i krótki rozstaw osi połączono tu z podstawowymi atrybutami motocykla turystycznego.

Edukacja: Prawo jazdy na motocykl

Dokumentem uprawniającym do prowadzenia motocykla jest prawo jazdy odpowiedniej kategorii. Od 2013 roku obowiązuje ich kilka, a w zależności od wieku prowadzącego motocykl i jego stażu pozwalają dosiadać maszyn o określonych parametrach.

Custom: Suzuki GR 650 – Bartosz Błachlewicz

Mimo upływu lat mam poczucie, że motocyklami customowymi w Polsce interesuje się mniej ludzi niż eukonkanto – sportem drużynowym dla osób żonatych i zamężnych polegającym na biegu z partnerką przerzuconą przez ramię, głową w dół na plecach.

Strefa bez prawka: Rieju Aventura 125

Tym razem na warsztat bierzemy Rieju Aventura 125. Motocykl, który od razu przyciąga uwagę swoim nietuzinkowym wyglądem i obiecuje niezłą zabawę w terenie. Już sama nazwa podpowiada, że mamy do czynienia z maszyną stworzoną do przygód, i muszę przyznać, że w tej roli sprawdza się naprawdę dobrze.

Barry na używkach: Junak M10

Piotr dojechał swoim Junakiem M10 z Ziemi na księżyc… Wprawdzie nie dosłownie, ale przecież pokonał już ponad 380 000 kilometrów, co stanowi mniej więcej dystans dzielący Ziemię i księżyc. Historia tego Junaka wciąż się pisze, bo motocykl jest przecież cały czas w użytku. I jak mówi sam Piotr, teraz trzeba będzie jeszcze wrócić z tego Księżyca na Ziemię!

Technika jazdy: Nie patrz pod koło

Jeśli jeździsz na dwóch kółkach (wszystko jedno, motocyklowych, czy rowerowych), to pewnością niekiedy łapiesz się na patrzeniu tuż pod przednie koło. Szczególnie łatwo jest to zauważyć, gdy tylko zaczynasz jechać nieco szybciej niż zazwyczaj albo gdy jedziesz w trudniejszych warunkach niż te, które twoja głowa uważa za „normalne”. Innymi słowy – mamy tendencję do skracania odległości na jakiej śledzimy to, co dzieje się na drodze przed nami.

Używka: Yamaha FJR 1300

Yamahę FJR 1300 każdy zna, niejeden jeździł, wielu chwali, a niektórzy krytykują. Motocykl w pewnym stopniu zaczarowany przez legendę, dookoła której przez blisko 22 lata produkcji narosło wiele faktów i mitów. Przyszedł więc czas, bym i ja uległ jej czarowi i zasiadł za sterami jednego z najważniejszych motocykli w historii ostatnich 20 lat w koncernie Yamaha.

Dookoła komina: Ziemia Kłodzka

Jeśli planując weekendową wyprawę zamierzacie spędzić wieczór nad mapą, poszukując ciekawych zakrętów, musicie wiedzieć, że ktoś tę pracę wykonał już przed Wami.

Za horyzont: Off-roadowa odyseja po Helladzie

Przełom kwietnia i maja to cudowny czas, by dać się ponieść motocyklowym uniesieniom. Kiedy większość z Was wypatrywała z utęsknieniem majówkowego grilla, ja wraz z AdvAnywhere spakowaliśmy sakwy, jak tylko lekko się dało i ruszyliśmy na południe Europy, eksplorować offroadowe szlaki. Wybór padł na jedną z pętli greckiego TET.

Po więcej zapraszamy do najnowszego wydania magazynu.
Do kupienia m.in. w:

KOMENTARZE