Indian prezentuje dwa nowe, limitowane modele na sezon 2025 – Challenger Elite oraz Pursuit Elite, które zostały wyposażone w nowoczesny, chłodzony cieczą silnik PowerPlus 112. Oba modele powstaną w limitowanych seriach, co sprawia, że są łakomym kąskiem dla wszystkich sympatyków najstarszej amerykańskiej marki motocyklowej.
Na skróty:
„Seria Indian Motorcycle Elite pozwala naszym projektantom w pełni zaprezentować swoje umiejętności, tworząc motocykle, które ucieleśniają sztukę i rzemiosło stojące za każdym modelem Indiana. Każdy szczegół w Challengera Elite i Pursuita Elite jest starannie zaprojektowany, a proces wielowarstwowego malowania trwa 24 godziny” – powiedział Aaron Jax, wiceprezydent Indian Motorcycle.
Indian Challenger Elite
Indian Challenger Elite czerpie inspirację z dziedzictwa „Alabama Flash” Walkera, który w 1920 roku ustanowił rekord prędkości na swoim Indianie PowerPlus i był uważany za najszybszego człowieka na Ziemi. Motocykl ma trójkolorowe malowanie, z wykończeniami Black Candy i Red Candy nałożonymi na Crystal White Pearl Satin. W samej farbie znajdują się cząsteczki szkła, które dodają blasku i głębi. Malowanie wielowarstwowe kończy się wzorem logo Indiana nad ręcznie malowanym przejściem kolorów. Każdy Indian Challenger Elite wyposażony jest w numerowaną konsolę centralną z wizerunkiem wyścigowego motocykla PowerPlus Gena Walkera, a także charakterystyczne osłony silnika.
Indian Pursuit Elite
Indian Pursuit Elite czerpie inspirację stylistyczną z modelu PowerPlus, który w 1916 roku został wyprodukowany w liczbie 20 000 sztuk dla Armii USA. Ten limitowany motocykl turystyczny ma trójkolorowe malowanie, z wykończeniami Black Candy i Black Forest Candy, podkreślonymi artystycznymi, ręcznie malowanymi akcentami w kolorze Championship Gold. Customowe malowanie jest dodatkowo wzbogacone czarnymi wykończeniami Dark Horse. Każdy Indian Pursuit Elite jest także wyposażony w charakterystyczne osłony silnika PowerPlus 112 oraz oznaczenia Elite, w tym indywidualnie numerowaną konsolę centralną.
Zobacz z bliska Indiana Challenger Elite:
Sportowe osiągi
Silnik PowerPlus 112 to nowoczesny, chłodzony cieczą V-Twin. Mająca 1834 cm3 pojemności jednostka generuje 126 KM i aż 181,4 Nm momentu obrotowego. Daje to możliwości zarezerwowane bardziej dla motocykli sportowych. Silnik jest mocny w całym zakresie obrotów, co pozwala na łatwe wyprzedzanie w każdym biegu. Przed swoją premierą na początku tego roku, PowerPlus 112 był testowany i doskonalony w najbardziej wymagającym środowisku – wyścigach baggerów. Zasilając fabryczny zespół wyścigowy Indiana King of the Baggers od 2021 roku, przyczynił się do zdobycia mistrzostw w 2022 i 2024 roku.
Dopracowane podwozie
Geometria ramy każdego motocykla i jej sztywność zostały zaprojektowane w celu optymalizacji oddawania mocy i precyzji prowadzenia. Widelec upside-down i podwójny radialny przedni hamulec Brembo® to elementy do niedawna niespotykane w motocyklach tej klasy. O pewne przekazanie ponad 180 Nm na asfalt dbają opony Metzeler Cruisetec. Nie zapomniano także o oświetleniu. Każdy motocykl jest standardowo wyposażony w najwyższej klasy komponenty, w tym adaptacyjne reflektory LED Pathfinder i światła drogowe, które poprawiają widoczność. Trzy tryby jazdy pozwalają jeźdźcom dostosować reakcję na manetkę gazu, podczas gdy dezaktywacja cylindrów zwiększa komfort cieplny w czasie postoju.
Aby lepiej zarządzać przepływem powietrza podczas jazdy, szyba w obu modelach ma elektryczną regulację wysokości. Z kolei podnóżki Headdress dla motocyklisty i pasażera podkreślają smukły charakter motocykla i zapewniają więcej miejsca na stopy. Zdalnie blokowane kufry boczne dodają bezpieczeństwa i wygody, oferując ponad 68 litrów przestrzeni ładunkowej w Challengerze Elite i ponad 140 litrów w Pursuicie Elite. Całość dopełnia bezkluczykowy zapłon, tempomat i ładowanie USB. Indian Pursuit Elite oferuje dopasowane kolorystycznie, pikowane podgrzewane siedzenie oraz podgrzewane manetki z podświetlanymi przełącznikami, zapewniając dodatkowy komfort, bez względu na temperaturę otoczenia. Także system audio to kluczowy element wyposażenia nowoczesnych baggerów i motocykli turystycznych. PowerBand Audio wyposażony jest w Bass Boost i cztery głośniki o mocy 100 watów w Challengerze Elite oraz sześć głośników o mocy 100 watów. Dziewięciozakresowy, dynamiczny equalizer automatycznie dostosowuje się do hałasu pochodzącego z drogi, wiatru i silnika, zapewniając immersyjne wrażenia słuchowe. System jest bezproblemowo zintegrowany z menu RIDE COMMAND, co zapewnia intuicyjną obsługę.
Jak z bliska prezentuje się Indian Pursuit Elite?
Technologia
Zarówno Indian Challenger Elite, jak i Indian Pursuit Elite są w pełni wyposażone w szereg systemów poprawiających komfort jazdy. Są to między innymi:
- Bike Hold Control automatycznie utrzymuje ciśnienie w hamulcach, zapobiegając toczeniu się motocykla podczas postoju na wzniesieniu przez maksymalnie trzy minuty.
- Elektroniczny Zintegrowany System Hamulcowy optymalizuje ciśnienie w obydwu obwodach zapewniając zrównoważoną i efektywną wydajność hamowania.
- Ostrzeżenie o Martwym Punkcie informuje jeźdźców, gdy wykryje pojazd w ich tylnym martwym punkcie.
- Ostrzeżenie o Zbyt Bliskim Następnym Pojeździe informuje motocyklistę, gdy inny pojazd znajduje się zbyt blisko tyłu Indiana.
- Ostrzeżenie o Kolizji Tylnej informuje o zbliżających się pojazdach z tyłu za pomocą tylnych świateł, gdy wykryje potencjalną kolizję.
W obu maszynach mamy także wyświetlacz o przekątnej siedmiu cali (178 mm) z systemem RIDE COMMAND. Zaawansowany system infotainment oferuje kontrolę bezpośrednio z deski rozdzielczej, z informacjami o motocyklu, łącznością Bluetooth i innymi funkcjami.
Jeźdźcy mogą również korzystać z usług RIDE COMMAND+ z funkcją nawigacji GPS*.
Zarówno Indian Challenger Elite, jak i Indian Pursuit Elite standardowo wyposażone są w elektronicznie regulowane wstępne napięcie tylnego zawieszenia. Niezależnie od tego, czy jeździsz z dodatkowym bagażem, czy pasażerem, wstępne napięcie sprężyny jest automatycznie dostosowywane, aby zapewnić jak najbardziej optymalny komfort jazdy.
Dla wybranych
Oba motocykle zostaną wyprodukowane w limitowanych seriach. Na cały świat powstanie tylko 350 sztuk Challengera Elite i 250 egzemplarzy Pursuita Elite.







