Sprawdźcie, które teksty najczęściej czytaliście w minionym tygodniu – wśród najchętniej wybieranych przez Was artykułów nie brakowało testów motocykli i różnego rodzaju zestawień.
Na skróty:
Harley-Davidson Road Glide & Street Glide. Posłuszni barbarzyńcy
„Harleyu i Davidsonie, nie idźcie tą drogą” krzyczeli maniakalni miłośnicy marki, gdy ta zaprezentowała V-Roda, owoc współpracy z Porsche. „Harleyu i Davidsonie, nie idźcie tą drogą” krzyczeli, gdy do oferty trafiał XR 1200 X, czy z oferty wypadała platforma Dyna. Najgłośniej krzyczeli po premierze elektrycznego modelu LiveWire. Ewidentnie ekipie z Milwaukee ktoś musiał namiętnie szeptać do ucha „Ale Wy macie silną psychikę”, bo ci długo zdawali się być głusi na niezbyt przychylne docinki ze strony klientów.
Yamaha SR 500 – Moritz Bree. (Nie)stracone pokolenie
Narracja na temat Gen-Z, czyli pokolenia ludzi urodzonych po 1995 roku, zazwyczaj krąży wokół fraz „smartfon”, „apatia”, „egoizm”, „trendy”, „stres”. By dołożyć cegiełkę do dekadenckich grymasów, powinienem napisać, że młodzi za nic nie interesują się motocyklami. Czy zatem Gen-Z to pokolenie straceńców, i nawet ja — człowiek urodzony w latach 80. – mam z nimi niewiele wspólnych tematów? Gdyby wziąć pod lupę tych żyjących wedle instagramowych trendów, skazujący wyrok zapadłby nader łatwo. Na szczęście są na świecie Zetki skutecznie wytrącające mnie ze stereotypowego myślenia.
Gramy z WOŚP! Licytuj ręcznie malowany kask, trening z Andrzejem, slider Maruqeza i inne gadżety z MotoGP
33. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbył się w minioną niedzielę 26 stycznia 2025 roku pod hasłem „Gramy na zdrowie!” Nieodłącznym elementem Finałów WOŚP są licytacje – trafiło na nich wiele przedmiotów, które zainteresują niejednego fana motocykli. W tym roku nasza redakcja raz jeszcze postanowiła dołożyć swoją cegiełkę i przygotowała szereg przedmiotów na licytacje.
Triumph Daytona 660. Było blisko
Niemal każdy producent próbuje na nowo zdefiniować klasę motocykli sportowych. Każda marka ma swój pomysł, ale żadna jeszcze nie wpasowała się w mój gust. Triumph miał szansę, ale… przeczytajcie sami.
Zacznijmy od nazewnictwa. Klasa superbike to topowe maszyny sportowe, których pojemność oscyluje w okolicach 1000 ccm, a moc przekracza 200 koni mechanicznych. Poziom niżej są „ścigacze” z silnikami o pojemności 600 ccm, które nazywamy supersportami. Mieliśmy mówić o nich w czasie przeszłym, ale nagle zarówno Kawasaki, jak i Honda zaprezentowały nowe modele. Motocykle generują moc w okolicach 120 KM i (podobnie jak superbike’i) zaraz po wyciągnięciu z pudełka są gotowe do jazdy po torach z naprawdę szybkim tempem…
Motocykle dla niskich osób – Do wyboru, do koloru
Jeśli masz ponad 170 cm wzrostu, to podczas wyboru wymarzonego motocykla nie musisz martwić się o wysokość kanapy. Poza nielicznymi modelami, których siedziska są umieszczone bardzo wysoko, masz do dyspozycji cały rynek jednośladów, zarówno nowych, jak i używanych. Co mają jednak zrobić osoby, dla których wymarzony model jest poza zasięgiem właśnie przez dystans, jaki dzieli siodło z podłożem? Rozwiązań jest kilka: od zmiany kanapy, przez obniżenie zawieszenia, po wybór motocykla fabrycznie przygotowanego dla osób poniżej 170 cm wzrostu. Jeśli takie rozwiązanie cię nie interesuje, to koniecznie zapoznaj się z poniższym zestawieniem. Mamy dla ciebie 20 motocykli, na których poczujesz się pewnie i bezpiecznie.