Sprawdźcie, które teksty najczęściej czytaliście w minionym tygodniu – wśród najchętniej wybieranych przez Was artykułów nie brakowało felietonów, poradników i recenzji motocykli używanych.
Na skróty:
Humorem ich | Wszystko. Wszędzie. Naraz.
Co zrobić, by samochodziarze nie traktowali motocyklistów jak ptaszki i świnki z gry Angry Birds, gdzie te pierwsze trzeba jak najmocniej wystrzelić, by strącić te drugie. Jedyna opcja to oswoić wroga. A jak oswoić? Humorem! Pozwolić, by się z nas pośmiał. Jak się pośmieje, jest szansa, że będzie życzliwszy, a może i uważniejszy.
Jak żyć z motocyklem zabytkowym? – część 1
Tym razem nie znajdziecie opisu konkretnego zabytkowego motocykla, tylko skróconą wersję kompendium wiedzy o tym, jak w sposób praktyczny obchodzić się z takimi maszynami. W dodatku nie będzie tu mowy o pojazdach, które co prawda ukończyły już dwudziesty piąty rok życia, ale z mechanicznego punktu widzenia są konstrukcjami nowoczesnymi, wyposażonymi w rozruszniki elektryczne, hamulce tarczowe czy elektroniczne moduły zapłonowe. Te łapią się do kategorii youngtimerów i przeważnie nie ma z nimi większych kłopotów.
Używane Kawasaki Ninja ZX-6R. Zielonym do góry!
Kawasaki zawsze było firmą innowacyjną, a produkowane przez nią motocykle zachwycały osiągami i stylistyką. Niestety te wspaniałe maszyny były też dość delikatne i wymagające w zakresie obsługi. Na początku XXI wieku doszło jednak do technologicznego przełomu – „Kawy” przestały się tak psuć, a przy tym udało im się zachować świetne osiągi. ZX-6R jest modelem, na którego przykładzie możemy pokazać tę drogę. Pikanterii dodaje fakt, że jest to jedna z ostatnich sportowych sześćsetek, które nadal możemy kupić na europejskim rynku.
Mokre sny millenialsów. Motocykle z plakatów lat 90.
Motocykl z plakatów, to określenie dla nas dość szerokie, ale dobrze opisujące motocykl. Motocykl, o którym się marzy mimo wszystko, którego mogłeś nawet na oczy nie widzieć, ale dałbyś sobie za niego rękę uciąć. Te plakatówki to po prostu motocykle, od których fajność bije na kilometr. Takich motocykli nie brakowało kiedyś i nie brakuje dziś.
Namiot do turystyki motocyklowej. Jaki wybrać, dlaczego i za ile?
Namiot to jedna z prostszych form noclegu, ale w jego prostocie kryją się też szczegóły poprawiające komfort. I choć wybór na rynku jest ogromny, to rzadko kiedy trwa kilka chwil. Pod uwagę należy wziąć kilka czynników, by zakup był możliwie najbardziej udany, ale spokojnie, nie jest to tak trudne, by trwało to tygodniami.
Motolegendy: Suzuki Katana GSX 1100/GSX 1000S 1981-2000. Hayabusa lat 80.
Katana to nie tylko ostry jak brzytwa miecz samurajski. Fani motocykli pod tą nazwą znają całą gamę motocykli Suzuki. Chociaż mianem tym określano bardzo dużo modeli, my skupimy się na najbardziej spektakularnym z całej rodziny GSX 1100S, zaprezentowanym w 1981 roku. Jego historia w pewnym sensie trwa do dzisiaj.