fbpx
Ec1RXqVfQHs

Ducati po raz kolejny dało się ponieść i stworzyło singla. Singla, który wpakowali w ramę motocykla Supermoto wyposażonego w najlepsze komponenty i elektronikę. O tym, czy taki projekt miał prawo się udać, mieliśmy okazję przekonać się niedawno na torze. Sprawdźcie sami, jakie wrażenie zrobił na nas pierwszy, jednocylindrowy supermociak Ducati

Ducati co prawda nie brakuje szaleństwa. Ich gama modelowa pełna jest ekstremalnych motocykli. Szalonych, ale dużych, mocarnych i z kategorii ciężkich. Włochom ewidentnie brakowało czegoś lekkiego, względnie prostego i z większą dawką brutalności i spontaniczności niż Panigale, które zabija sekundy z zimną krwią. Potrzebowali chuligana. Dlatego też wzięli stary silnik V2 z Panigale 1299, ucięli w nim jeden cylinder i tak powstał najmocniejszy, seryjnie produkowany jednocylindrowy silnik. Wokół niego zbudowano nową ramę, a do niej przykręcono zawieszenie z najwyższej półki, perfekcyjne hamulce i zaimplementowano elektronikę, jakiej nie ma żaden inny supermociak. Tak powstał model Hypermotard 698, czyli drogowo-wyścigowe supermoto, które mieliśmy okazję przetestować na torze. A efekty tych testów, już możecie oglądać na naszym YouTube i w marcowym wydaniu Świata Motocykli!

 

KOMENTARZE