fbpx

Metzeler nie zapomina o właścicielach motocykli adventure i od grudnia wprowadza na rynek opony Sportec M9 RR w rozmiarach dedykowanych takim właśnie maszynom.

Na początku 2020 roku Metzeler zaprezentował najnowszą oponę typu supersport – Sportec M9 RR. Powstała ona z myślą o motocyklistach, którzy potrzebują dobrych osiągów w najróżniejszych warunkach pogodowych. Początkowo wypuszczono na rynek warianty dla modeli supersport, naked i crossover z 17-calowymi felgami.

Metzeler od zawsze stawiał na innowacje technologiczne, dążenie do wydajności oraz tworzenie najwyższych standardów jakości. Marka stale się rozwija, by sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających motocyklistów. Teraz ofertę tego producenta wzbogacono o model 120/70 R19 na przód i 170/60 R17 na tył. Opony Sportec M9 RR pasują zatem do najpopularniejszych motocykli adventure i pozwalają się cieszyć niespotykanymi dotąd „sportowymi” wrażeniami podczas jazdy.

Nowy produkt marki skierowany jest do miłośników motocykli adventure, którzy stawiają zarówno na dynamiczną jazdę po górskich winklach, jak i miejskich trasach. Opony te sprawdzą się u każdego, kto ceni sobie wysokie osiągi i poziom bezpieczeństwa. Sportec M9 RR zapewniają komfort jazdy na bardzo wysokim poziomie dzięki szybkiemu osiąganiu odpowiedniej temperatury pracy oraz doskonałej przyczepności. Co najważniejsze, dobre osiągi utrzymują się przez cały czas eksploatacji opony.

Co oznacza nazwa Sportec M9 RR? Jak się okazuje, nie jest ona przypadkowa, bo oddaje technologiczną tradycję firmy. Sportec to znak rozpoznawczy supersportowych opon marki Metzeler. RR zaś, to akronim od Road Racing – odnosi  się on do kultowych zawodów motoryzacyjnych, takich jak chociażby Isle of man TT. W przeszłości marka wykorzystywała wyścigi drogowe jako poligon doświadczalny. Dzięki temu mogła sprawdzić wydajność oraz wszechstronność swoich produktów. Zdobyte wówczas doświadczenie wykorzystuje się dziś przy produkcji opon do motocykli adventure.

Charakterystyka techniczna opon Sportec M9 RR sprawia, że ich osiągi pozostają niezmienne – niezależnie od stanu technicznego i konstrukcyjnego maszyny, do której jest przeznaczona. Strukturę produktu opracowano tak, by zapewnić sportowe osiągi i prowadzenie z uwzględnieniem większych rozmiarów i większej masy motocykli adventure, w porównaniu z innymi jednośladami.

Opony przednie mają strukturę PET, która wyróżnia się mniejszą sztywnością. Tył zaś wyposażono w ramię Full Silica. Rozwiązanie to pozwala ustabilizować zachowanie opon w wysokich temperaturach. Poprawiają one czas nagrzewania, przyczepność mechaniczną na szerokiej gamie asfaltów oraz chemiczną w mokrych warunkach. Opony tego typu poradzą sobie także na nierównych szosach i w różnych warunkach atmosferycznych. Profil opon zaprojektowano tak, by jak najlepiej podkreślić właściwości motocykla. 19-calowy przód jest bardziej zaokrąglony niż wersje 17-calowe, co zapewnia wysoką stabilność podczas jazdy.

KOMENTARZE