Harley-Davidson oddaje hołd legendzie, prezentując motocykl Fat Boy® 30th Anniversary w limitowanej edycji z okazji 30-lecia modelu!
Na skróty:
Nowych modeli motocykla Harley-Davidson Fat Boy® 30th Anniversary wyprodukowano tylko 2 500 egzemplarzy i jest prawdziwą gratką dla fanów marki. Maszyna jest utrzymana w mrocznej tonacji z brązowymi detalami i napędzana malowanym na czarno silnikiem Milwaukee-Eight® 114. Każdy egzemplarz otrzyma indywidualny numer seryjny widoczny na tabliczce przymocowanej do konsoli na zbiorniku paliwa.
Nadanie nazwy „Fat Boy” motocyklowi, którego wprowadzenie w 1990 roku zrewolucjonizowało motocyklowy świat, było niezwykle odważnym posunięciem.
„Wygląd, proporcje i sylwetka motocykla Fat Boy przypominały motocykl Hydra-Glide z 1949 roku, ale był całkowicie zmodernizowany i otworzył nowy rozdział dla młodego pokolenia motocyklistów”, wyjaśnia Brad Richards, wiceprezes Harley-Davidson ds. projektowania motocykli. „Motocyklistom spodobały się cechy nawiązujące do wzornictwa powojennego, jak również prostota współczesnego designu w stylu industrialnym. Oba te elementy zostały uwzględnione w nowej wersji motocykla Fat Boy z 2018 roku. Chcieliśmy, aby limitowana edycja z okazji 30-lecia modelu była jedyna w swoim rodzaju, dlatego wykorzystaliśmy popularność wykończeń w ciemniejszych kolorach i zdecydowaliśmy o przyjęciu strategii produkcji limitowanej, aby pojazd stał się czymś naprawdę wyjątkowym i ekskluzywnym.”
Fat Boy 30th Anniversary z okazji 30-lecia modelu
Model Fat Boy 114 zaprezentowany z okazji 30-lecia modelu jest hołdem dla trzydziestu ukształtowanych przez niego lat. Jest on odważną reinterpretacją pierwotnego modelu, wprowadzającą mroczną kolorystykę wykończenia w parze z kolorem Vivid Black. Odlane z aluminium, pełne koła Lakester pomalowane są na satynową czerń a ich styl podkreślają frezowane maszynowo akcenty. Jednostka napędowa Milwaukee-Eight 114 jest pokryta błyszczącym, czarnym lakierem, a pokrywy rozrządu i timera są utrzymane w subtelnym brązie. Wydech jest wykończony trwałym lakierem Black Onyx nakładanym w technologii osadzania z fazy gazowej, spod którego w jasnym świetle widać warstwę chromowaną.
Motocykl Fat Boy, zbudowany na ramie Harley-Davidson®Softail® wprowadzonej w 2018 roku, redefiniuje legendę, oferując większą moc i unikalny wygląd. Cała przednia część motocykla Fat Boy charakteryzuje się masywnością i jest zwieńczona reflektorem LED w całkowicie nowej obudowie. Aluminiowe, pełne koła Lakester dopełniają stylowego wizerunku pojazdu. Przeciwwagę dla przedniej opony 160mm stanowi tylna opona 240mm. Ich kombinacja podkreśla wyjątkowy styl fabrycznego motocykla custom.
Połączenie ramy Softail i zawieszenia tworzy solidne lecz lekkie podwozie, zapewniające zwinność i osiągi, znacznie przekraczające oczekiwania najbardziej wymagających amatorów motocykli typu cruiser. Pod siedzeniem znajduje się pojedynczy amortyzator monoshock, ustawiony pod optymalnym kątem, by zagwarantować kierowcy płynną jazdę i swobodę prowadzenia. Regulacji obciążenia wstępnego dokonuje się bez narzędzi, pokrętłem umieszczonym pod siedzeniem, w łatwy sposób zmieniając ustawienia w zależności od stylu jazdy, czy podróży z pasażerem.
Silnik Milwaukee-Eight 114 V-Twin, będący najpotężniejszą dostępną jednostką napędową w modelach Softail, zapewnia nieprawdopodobne osiągi i stanowi ucieleśnienie wszystkich cech uwielbianych w motocyklach Harley-Davidson. Sztywno montowany w ramie dodatkowo usztywnia podwozie motocykla. A wewnętrzne wałki wyrównoważające redukują do minimum wibracje na biegu jałowym.
Harley-Davidson. Narodziny legendy
Wprowadzony w roku 1989 jako model roku 1990, oryginalny Fat Boy został zaprojektowany przez legendarnych projektantów Harley-Davidson, Williego G. Davidsona iLouiego Netza. Motocykl łączył w sobie współczesny styl z klasycznymi elementami Harley-Davidson. Aby uzyskać wygląd frezowanego metalu, motocykl został wykończony srebrnym metalicznym lakierem i wyposażony w aluminiowe, pełne koła, które ukształtowały charakterystyczny wizerunek motocykla Fat Boy. Model był wyjątkowo masywny jak na tamte czasy. Szeroka przednia opona przykryta ściętym błotnikiem, szeroka kierownica i siedmiocalowy przedni reflektor w masywnej chromowanej obudowie zamontowanej na wypolerowanym mocowaniu nadawały motocyklowi iście muskularnego wyglądu. Davidson zaprojektował charakterystyczne logo ze skrzydłami na zbiornik paliwa, które stało się znakiem rozpoznawczym modelu Fat Boy.
W 1991 roku Fat Boy wszedł do kultury popularnej dzięki swojemu występowi w filmie „Terminator 2: Dzień sądu”, w którym aktor Arnold Schwarzenegger przemierzał na nim ulice Los Angeles w spektakularnej scenie pościgu. Film stał się światową sensacją, co pomogło utrwalić pozycję modelu Fat Boy jako kultowego przedstawiciela marki Harley-Davidson na wielu rynkach, w szczególności europejskich.
Pochodzenie nazwy
Tylko firma Harley-Davidson mogła mieć tyle odwagi, aby nazwać motocykl „Fat Boy”. W swojej książce pt. „Sto lat Harley-Davidson” Willie G. Davidson wyjaśnia, jak do tego doszło:
Zastanawiacie się pewnie, jak powstała nazwa „Fat Boy”. Sam słyszałem wiele wersji, z których większość była niezgodna z prawdą. Prawdziwa wersja brzmi następująco: trudno wymyślić nazwę, która przyjmie się na ulicy. Pierwsze pytanie, jakie sobie zawsze zadajemy, brzmi: „Jak przechodnie na ulicy nazwaliby ten model?”. Od tego zaczynamy. Szukaliśmy niezwykłej, a nawet niepokornej nazwy, bo traktowanie własnych produktów z przymrużeniem oka bywa naprawdę zabawne. Według mnie i wielu innych osób z wewnątrz, które widziały model, motocykl miał masywny, „krępy” wygląd. W ten sposób nasi spece od marketingu wymyślili nazwę „Fat Boy”, która od razu przyjęła się na ulicy.
Wygląd motocykla Fat Boy był regularnie odświeżany aż do roku 2018, kiedy wprowadzono całkowicie nowy model Fat Boy na nowym podwoziu Softail i z silnikiem Milwaukee-Eight. Obecny model Fat Boy uwydatnia wszystkie charakterystyczne cechy motocykla, od pełnych aluminiowych kół, po masywny przedni reflektor i jego obudowę. Fat Boy pozostaje niezmiennie jednym z najbardziej imponujących motocykli w portfolio Harley-Davidson.
Nowy Harley-Davidson Fat Boy 30th Anniversary 114 ma kosztować ok. 87 000 PLN