fbpx

Początek miesiąca to czas radości nie tylko ze względu na wypłaty – przede wszystkim wychodzi nowy Świat Motocykli! Choć to pierwszy, jesienny numer w tym roku, to postaraliśmy się, żeby przedłużał wam lato jak najlepiej. Sprawdźcie zresztą sami, co przygotowaliśmy tym razem.

Nowa Honda Africa Twin 1100

Co prawda na oficjalną prezentację lecimy dopiero za kilka dni (dokładniej 10 października), ale już postanowiliśmy przedstawić Wam, co nowego wydarzyło się w Afryce 1100. Są nowinki technologiczne, które z pewnością ucieszą gadżeciarzy, ale spokojnie – nie każda Africa Twin 1100 będzie jeżdżącym komputerem. Konfiguracji jest tyle, że każdy znajdzie coś dla siebie. Teraz pozostało nam się przekonać jak sprawdza się nowa „królowa” w praktyce, o czym zapewne przeczytacie w numerze listopadowym.

Ducati Multistrada 1260 Enduro

Po co komu Multistrada Enduro? 160 konny turystyk ważący niemal 260 kg i po brzegi napakowany elektroniką to nie jest przepis na motocykl, którego istnienie jest w jakikolwiek sposób uzasadnione. Simpson, początkowo niechętnie, sprawdził jednak terenową Multi i z każdym kilometrem, okazywało się, że Multistrada jednak może być komuś potrzebna.

Triumph Bonneville Bobber vs Indian Scout Bobber Vs H-D Sportster Iron 1200

Bobbery to jeden z najstarszych gatunków motocykli, które dziś nazwalibyśmy customami. A skoro „fabryczne customy” są ostatnio w modzie, to nie mogliśmy nie sprawdzić czy godnie kultywują tradycję domorosłych tunerów z Ameryki. Walka była jednak nierówna, bo dwóm sprzętom zza oceanu, rękawice rzucił brytyjski Triumph. Po teście, oprócz kilku przykurczy w plecach, Lechu, Andrzej i Tomek byli bogatsi także o nowe przemyślenia, nie tylko na temat tych motocykli, ale i o personalizacji motocykli w ogóle.

Royal Enfield Himalayan

Długo czekaliśmy, oj dłuuuugo czekaliśmy na ten motocykl. Zapewne was to dziwi, no bo co ekscytującego jest w przedpotopowym, hinduskim osiołku, skoro na rynku jest tyle genialnych i wypasionych turystycznych enduro? No właśnie, w zalewie luksusowych, wyprawowych statków, Himalayan jest rodzynkiem – tani, prosty, lekki, łatwy do jazdy i bardzo dzielny w terenie. Brzmi jak idealny motocykl do wyprawy w najdziksze zakątki świata, prawda? Zaskakujące, jak wiele radości, potrafi dać taki archaiczny osiołek

Askoll Es3 Evolution

Elektryczne skutery i motocykle nadal są dla nas jeszcze nowością i ciekawostką. Jak się jednak okazuje, wymagają przyzwyczajenia się nie tylko do ciszy, ale także do innego sposobu jazdy. Lechowi doświadczenia w jeździe na motocyklach spalinowych nie brakuje, jednak musiał sobie przyswoić kilka nawyków, żeby w pełni wykorzystać zalety elektrycznego skutera Askoll. A wtedy? Elektryczny skuter naprawdę zyskał w jego oczach.

WSK 175 W-2 Sport

Z WSK można się nabijać, że to wiejski sprzęt kaskaderski, można też wzdychać do niej jako do nośnika wspomnień z dzieciństwa. Bez względu na podejście, nie da się jednak ukryć, że niegdyś była królową polskich szos. Choć tłuczona przez wiele lat w niemal identycznej formie, zaprojektowana jako tani środek transportu, występowała także w kilku wersjach, które dziś uważane są za kolekcjonerskie perełki – jedną z najznakomitszych jest niewątpliwie wersja W-2 Sport, o której przeczytacie w tekście Lecha.

Nasi w MotoGP

Wiecie, że w MotoGP regularnie występują reprezentanci Polski? Co prawda nie ścigają się na torze, ale też walczą o to by jak najszybciej dotrzeć na zakręt, strzelić z migawki i uchwycić najgorętsze momenty każdego wyścigu. Łukasz Świderek i Mateusz Jagielski od lat są jednymi z oficjalnych fotografów MotoGP i wielu innych prestiżowych serii wyścigowych. Foty najszybszych zawodników świata to ich sprawka. Tym razem to oni jednak byli gwiazdami i trafili na nasze strony, do działu „Świat motocyklistów”.

Indian Scout Bobber Appaloosa – Workhorse Speedshop

Wygląda jak guziec – taka świnia z afryki. Tak naprawdę pochodzi jednak z Ameryki, a na guźca został przerobiony w Belgii. Scout Appaloosa to custom zrobiony naprawdę po bandzie, specjalnie na imprezę Glemseck 101, który jest połączeniem zlotu customowego z wyścigami na 1/4 mili. Belgijski customowiec odchudził Indiana Scouta o ponad 40 kilogramów, podrasował nieco jego silnik i ubrał we wdzianko inspirowane Scoutem Burta Munro, po czym przejął go Randy Mamola w wiadomym celu. To i wiele innych ciekawostek o Appaloosie przeczytacie oczywiście w tekście Smoka.

Używany Triumph Daytona 675

Brytyjczycy zawsze lubili iść pod prąd. Większość świata nie rozumie czemu jeżdżą po lewej stronie i żywią się tylko garmażerką, ale czasem ten indywidualizm, wychodzi anglikom na dobre. Przykład? Chociażby Triumph Daytona 675, który był powiewem świeżości w segmencie supersportów, a przez wiele lat uważano go za najlepszego w klasie. Czy po latach nadal jest w formie? Przyjrzeliśmy się temu dość skrupulatnie!

Jak konstruuje się motocykl elektryczny?

Elektryki tu, elektryki tam – nie da się nie zauważyć, że na rynku pojawia się mnóstwo nowych firm produkujących elektryczne motocykle. Ostatnio powstał także pierwszy polsk pojazd tego typu – Falectra. Jak to się stało, że od wielu lat, przy zaangażowaniu dużych inwestorów nie udało się wskrzesić żadnego polskiego motocykla, a tymczasem kilku ludzi, z niewielkim zapleczem zdołało zbudować jeżdżącego, niemalże gotowego do produkcji elektryka? O tym i o wielu innych aspektach motocykli elektrycznych, rozmawialiśmy z Piotrem Krzyczkowskim – konstruktorem Falectry.

Skuterem w wyścigu supermoto?

Supermoto to w dużym uproszczeniu terenowe motocykle z szosowymi kołami. Honda X-ADV to teoretycznie uterenowiony skuter, więc czemu by nie zrobić z tego supermoto? Brzmi bez sensu, ale Piotrek „Kaczor” Kaczorowski raczej o tym nie wiedział i po kilku przeróbkach i prześlizgnięciu się przez regulamin, wystartował w rundzie Mistrzostw Polski Supermoto w Słomczynie w klasie amator i… oczywiście ją wygrał. Kochamy takie akcje!

Wywiad z Rafałem Sonikiem

Mistrz w rajdach quadowych, jedyny Polak, który wygrał Rajd Dakar, zapalony motocyklista, przedsiębiorca i człowiek z nieskończonym zapasem opowieści związanych z motocyklami i startami w rajdach. Z Rafałem Sonikiem można by napisać kilka książek w konwencji wywiad rzeka, a nawet krótkie wywiady jak nasz, wypełnione są po brzegi ciekawymi historiami.

Yamahą Niken do Kazimierza

Początkowo nikt nie wiedział do czego ma służyć Yamaha Niken. Za duża do miasta, za ciężka na tor… Tobiasz jednak przekonał się, w jakich warunkach trzykołowa Yamaha sprawdza się najlepiej – Turystyka. Skoczył przy okazji do Kazimierza i okolic, żeby pokazać co ciekawego tam na was czeka!

Podróż do Afryki

Czytając tę relacje, na pewno będziecie się zastanawiali dlaczego Ci goście przetrwali tę podróż! Nie zastanawiali się zbyt wiele nad tym jak się przygotować – zdecydowali się jechać, to pojechali. Pełen spontan po grubości. Przy okazji udało im się przekonać, że stereotypy o niebezpiecznej afryce nie zawsze okazują się prawdą. Nie oznacza to jednak, że na miejscu nie czekają na turystów niespodzianki!

Świat Motocykli dostępny w najlepszych punktach sprzedaży:

>> Zamów prenumeratę: 2 miesiące gratis <<

KOMENTARZE