Vespa Sei Giorni upamiętnia zwycięskie wyczyny oryginalnej Vespy Sport „Sei Giorni”, która zbudowana została na potrzeby bardzo wymagającego wyścigu „Sei Giorni Internazionale di Varese” z 1951r., w którym okazało się, że jest niekwestionowaną, choć nieoczekiwaną gwiazdą zdobywając 9. złotych medali.
Na skróty:
Tak samo jak pierwsza wersja, również Sei Giorni II Edition została zaplanowana jako limitowana i numerowana edycja. Napędzana jest jednocylindrowym, 4-suwowym silnikiem najnowszej generacji – HPE. Nowa jednostka generuje 23,8KM (17,5kW) co jest wzrostem mocy o 12% w porównaniu do swojego poprzednika. Moment obrotowy również wzrósł znacząco, bo aż o 18% i teraz wynosi 26Nm. Odczuć można to już od pierwszego startu.
Klasyka i nowoczesność
Oryginalny styl Vespy uchwycony został również w nowej odsłonie Sei Giorni. Znajdziemy tu nisko umiejscowiony reflektor, rurową, odsłoniętą kierownicę czy analogowy prędkościomierz. Jednak dostosowując się do obecnych trendów na pokładzie znajdziemy również ultranowoczesny pakiet technologii.
W schowku przed nogami znajdziemy port USB do ładowania naszego telefonu, a pod siedzeniem spokojnie zmieścimy kask. Z tyłu wyróżniają się światła w pełnej wersji LED, a za bezpieczeństwo odpowiada zaawansowany system ABS znajdujący się w standardzie wyposażenia.
Styl przede wszystkim
Swój sportowy sznyt Sei Giorni II Edition zawdzięcza również wyglądającemu na pojedyncze siedzisku (jest to jednak siedzisko z pozwoleniem na podróż dwóch osób). Obszyte jest ono dwuwarstwową tapicerką, a szwy w białym kolorze idealnie kontrastują i podkreślają styl Vespy.
[dd-parallax img=”https://swiatmotocykli.pl/wp-content/uploads/2019/05/Vespa-Sei-Giorni-MY19-6-e1558517340628.jpg” height=”700″ speed=”2″ z-index=”0″ position=”left” offset=”false”][/dd-parallax]
Zmianie uległ również dostępny kolor. Obecnie będzie to Vespa Sei Giorni Griogio (Grey).
Nowa Vespa już niebawem pojawi się w autoryzowanych salonach sprzedaży, które znajdziecie na stronie producenta:
Vespa Sei Giorni II Edition
Dane Techniczne
Silnik |
Piaggio HPE – jednocylindrowy, 4-suwowy |
Pojemność |
278 cm3 |
Średnica x skok |
75 mm x 63 mm |
Moc maksymalna |
23,8 KM (17,5kW) przy 8 250 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy |
26 Nm przy 5 250 obr./min |
System paliwowy |
Elektroniczny wtrysk paliwa |
Zapłon |
Elektroniczny |
Chłodzenie |
Ciecz |
Smarowanie |
Mokra miska olejowa |
Przekładnia |
CVT |
Sprzęgło |
Automatyczne suche sprzęgło odśrodkowe |
Rama |
Korpus z blachy ze spawanymi wzmocnieniami |
Przednie zawieszenie |
Jednostronny wahacz ze sprężyną śrubową i sterowaniem hydraulicznym |
Tylne zawieszenie |
Podwójny amortyzator hydrauliczny z czteropozycyjną sprężynową regulacją obciążenia wstępnego |
Przedni hamulec |
Hydrauliczny, pojedyncza tarcza 220mm |
Tylny hamulec |
Hydrauliczny, pojedyncza tarcza 220mm |
ABS |
Tak – przód i tył |
Opona przednia |
Bezdętkowa – 120/70 – 12″ |
Opona tylna |
Bezdętkowa – 130/70 – 12″ |
Długość |
1 950 mm |
Szerokość |
770 mm |
Rozstaw kół |
1 375 mm |
Wysokość siedziska |
790 mm |
Zbiornik paliwa |
8,5 l |
Emisja CO2 |
74 g/km (Euro 4) |
Spalanie |
3,2 l/100km |