Kymco Zing II 125 – 600 km na jednym tankowaniu W przypadku Zinga już jazda przez dwa województwa może być trasą na miarę transkontynentalną. Niewielki, jednocylindrowy silniczek pozwala utrzymać prędkość w okolicy 85 km/h, więc połykanie kilometrów przebiega trochę wolniej niż na opasłych Harleyach. Oczywiście, można nim pojechać trochę szybciej, ale przy zegarowych 114 km/h […]
Na skróty:
Kymco Zing II 125 – 600 km na jednym tankowaniu
W przypadku Zinga już jazda przez dwa województwa może być trasą na miarę transkontynentalną. Niewielki, jednocylindrowy silniczek pozwala utrzymać prędkość w okolicy 85 km/h, więc połykanie kilometrów przebiega trochę wolniej niż na opasłych Harleyach. Oczywiście, można nim pojechać trochę szybciej, ale przy zegarowych 114 km/h kończą się jego możliwości. Przecież nikt rozsądny nie będzie cały czas cisnął z prędkością maksymalną! Nie ten styl… Natomiast przy spokojniejszej jeździe nie tylko będziemy bezstresowo podziwiać krajobraz, ale zyskamy na maleńkim spalaniu. Przy pojemnym zbiorniku paliwa gwarantowane są duże przebiegi bez tankowania. W trasie nawet ponad 600 km. Trzeba pamiętać, aby nie zapędzić się na autostradę, to nie miejsce dla Zinga.
Kymco Zing II – w mieście też się odnajdzie
Motocykl jest wygodny a zawieszenie niezbyt twarde, więc dłuższa jazda bez przerw jest możliwa. Gdyby siedzenie zamontowano trochę wyżej, komfort byłby jeszcze lepszy. Motocykl prowadzi się lekko, więc i początkujący nie będą mieli problemów z jego okiełznaniem.
Przyjemniejsza jest jazda Zingiem w ruchu miejskim. Nie czuje się deficytu mocy silnika o małej pojemności. Wystarczy trochę bardziej go pokręcić, a zostaniemy w czołówce wyścigu do następnego skrzyżowania. Częste zmiany biegów przebiegały płynnie, bez zacięć. Tu wszystko jest dopracowane. Lepszy mógłby być tylny hamulec, bo nie daje takich opóźnień, jak by się oczekiwało. Natomiast przedni jest jak najbardziej w porządku.
Mały motocykl, ale w wielkim stylu
Po jeździe dokładnie obejrzałem Zinga. Dzień był słoneczny, więc wszystkie chromy świeciły jak kryształowy żyrandol w Sali Kongresowej. Zing II 125 jest wykończony według gustów azjatyckich, a tam bardzo lubią przepych. Ja wolałbym mniej chromów, ale to kwestia gustu.
Kymco Zing II 125 jest wart swojej ceny. Potrafi dać wiele przyjemności z jazdy, zadowalając się aptekarskimi dawkami paliwa. Nadaje się zarówno do walki z miejskimi korkami, jak też do turystycznych wojaży ?prawie jak easy rider?.
Dane techniczne: Kymco Zing II 125
SILNIK
Typ: czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Układ: jednocylindrowy
Rozrząd: OHC, 2 zawory na cylinder
Pojemność skokowa: 125 ccm
Średnica x skok tłoka: 56,5 x 49,5 mm
Stopień sprężania: 9,2 : 1
Moc maksymalna: 8,6 kW (11,6 KM) przy 9500 obr./min
Moment maksymalny: 9,3Nm przy 7750 obr./min
Zasilanie: gaźnik
Smarowanie: mokra miska
Zapłon: CDI
Rozruch: elektryczny/nożny
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Silnik-sprzęgło: b.d.
Sprzęgło: wielotarczowe
Skrzynia biegów: pięciostopniowa
Napęd tylnego koła: łańcuch
PODWOZIE
Rama: rurowa, stalowa
Zawieszenie przednie: teleskopowe
Zawieszenie tylne: wahacz wleczony, jeden element resorująco-tłumiący
Hamulec przedni: tarczowy śr. tarczy 276 mm
Hamulec tylny: bębnowy śr. 140 mm
Ogumienie przód / tył: 3.0-18 / 130/90-15 (bezdętkowe)
WYMIARY I MASY
Długość: 2183 mm
Szerokość: 775 mm
Wysokość: 1055 mm
Wysokość siedzenia: 680 mm
Rozstaw osi: 1460 mm
Minimalny prześwit: 140 mm
Masa pojazdu: 152 kg
Zbiornik paliwa: 14 l
DANE EKSPLOATACYJNE
Prędkość maksymalna w teście: 114 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: b.d.
Średnie zużycie paliwa: 2,6 l/100 km
Zasięg: 538 km
CENA: 10 500 zł
Importer: MOTOR-LAND
ul. Wał Miedzeszyński 262
04-792 Warszawa
tel. 22 872 18 18
22 872 02 98
22 497 56 84
www.motor-land.com.pl
www.kymco.pl