Niektóre pojazdy od pierwszego kontaktu budzą tak pozytywne emocje, że zaczynamy je lubić bez konkretnego powodu. Choć Agility 16+ to zwykły, niewielki skuter miejski, jest jedną z takich maszyn.
Na skróty:
Kymco Agility 16+ – ponadczasowy
Taką „sympatię od pierwszego wejrzenia” poczułem, gdy dostałem do testów Kymco Agility 16+ i ujrzałem ten niebieściutki skuterek z kuferkiem o modnej, trochę ponadczasowej stylistyce. Nad dokładnością wykonania i jakością użytych materiałów nie ma się co rozwodzić, gdyż tradycyjnie były na wysokim poziomie. Tym co przykuło moją uwagę, była dbałość o użytkownika.
Już przy zajmowaniu miejsca za kierownicą poczujemy, że postawiono na ergonomię i funkcjonalność.
Funkconalny skuter miejski
Kanapa jest bardzo wygodna, zaś kierownicę zamontowano na właściwej wysokości, dzięki czemu podczas pełnego skrętu nie będziemy zawadzać o kolana. Zestaw wskaźników zawiera tylko to, co potrzebne: prędkościomierz, paliwomierz, zegar i niezbędne kontrolki.
Do dyspozycji mamy sporo (jak na skuter miejski) miejsc do schowania drobiazgów, które muszą z nami podróżować. Mały schowek – zamykany kluczykiem i z gniazdkiem elektrycznym – umieszczono na panelu przednim, większy – mieszczący kask jet – pod kanapą a na płycie z tyłu zamontowano fabryczny top case. Mądrym rozwiązaniem jest umieszczenie wlewu paliwa na zewnątrz, na panelu obok małego schowka. Gdybym miał coś do tego skutera dołożyć, to tylko akcesoryjną szybę dla podwyższenia komfortu jazdy.
Kymco Agility 16+ – jazda
„Szesnastka” toczy się na kołach o większej średnicy niż większość innych skuterów. Z przodu jest szesnastka, z tyłu – czternastka. Dzięki temu koła nie zwiedzają dna dziur w jezdni (jak to mają w zwyczaju małe kółka). Jazda staje się bardziej komfortowa, zyskuje trakcja. Nad bezpieczeństwem czuwają doskonale działające, wydajne hamulce tarczowe (z przodu i z tyłu). Ich skuteczności przysługują się też przewody hamulcowe w oplocie.
Agility 16+ – idealny dla początkującego
Prowadzenie Agility 16+ jest łatwe i daje wiele przyjemności. Nawet początkujący skuterzysta, którego doświadczenie z jednośladami do tej pory ograniczało się do rowerów, nie będzie miał problemów z opanowaniem 16+. Dobra dynamika pozwala być jednym z szybszych uczestników miejskiego ruchu. Pomaga w tym także zwrotność.
Dodatkowym bonusem jest niskie spalanie. Chociaż silniczek mały i prędkość podróżna niewielka, bo około 80-90 km/h, skuter nadaje się do podmiejskich wojaży. Wysoki komfort pozwala przejechać bez zmęczenia całkiem sporo kilometrów. To wszystko sprawia, że Agility 16+ jeździmy, bo lubimy, nawet bez celu.
Kymco Agility 16+ 125 – dane techniczne:
SILNIK
Typ: czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Układ: jednocylindrowy
Rozrząd: OHC, 2 zawory na cylinder
Pojemność skokowa: 124,8 ccm
Średnica x skok tłoka: 52,4 mm x 57,8 mm
Stopień sprężania: 9,6 : 1
Moc maksymalna: 6,7 kW (9 KM) przy 7500 obr./min
Moment maksymalny: 9,1 Nm przy 6500 obr./min
Zasilanie: gaźnik
Smarowanie: mokra miska
Zapłon: CDI
Rozruch: elektryczny
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Silnik-sprzęgło: pas klinowy
Sprzęgło: odśrodkowe
Skrzynia biegów: bezstopniowa, automatyczna CVT
Napęd tylnego koła: bezpośredni
PODWOZIE
Rama: rurowa, stalowa
Zawieszenie przednie: teleskopowe
Zawieszenie tylne: wahacz wleczony, dwa elementy resorująco-tłumiące
Hamulec przedni: tarczowy, 260 mm
Hamulec tylny: tarczowy, 240 mm
Ogumienie przód / tył: 100/80-16 / 120/80-14
WYMIARY I MASY
Długość: 2080 mm
Szerokość: 735 mm
Wysokość: 1270 mm
Wysokość siedzenia: 760 mm
Rozstaw osi: 1340. mm
Minimalny prześwit: 140. mm
Kąt pochylenia główki ramy: b.d.
Masa pojazdu: 131 kg
Dopuszczalna masa całkowita: b.d. kg
Zbiornik paliwa: 6,5 l
DANE EKSPLOATACYJNE
Prędkość maksymalna w teście: 97 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: b.d.
Średnie zużycie paliwa: 3 l/100 km
Zasięg: 216 km
CENA: 7900 zł
Importer: MOTOR-LAND
ul. Wał Miedzeszyński 262
04-792 Warszawa
tel. 0-22 872 18 18
22 872 02 98
22 497 56 84
www.motor-land.com.pl