Honda Africa Twin Zacznijmy od tego, że jedno z marzeń udało nam się już zrealizować! Jeszcze w grudniu nasz reprezentant Andrzej Drzymulski poleciał do Republiki Południowej Afryki, gdzie zorganizowano premierowe jazdy testowe powracającego po latach, kultowego modelu Africa Twin. Obszerną relację przeczytacie już wkrótce, na łamach najbliższego wydania „Świata Motocykli” (2/2015), a już teraz możecie […]
Na skróty:
Honda Africa Twin
Zacznijmy od tego, że jedno z marzeń udało nam się już zrealizować! Jeszcze w grudniu nasz reprezentant Andrzej Drzymulski poleciał do Republiki Południowej Afryki, gdzie zorganizowano premierowe jazdy testowe powracającego po latach, kultowego modelu Africa Twin. Obszerną relację przeczytacie już wkrótce, na łamach najbliższego wydania „Świata Motocykli” (2/2015), a już teraz możecie zobaczyć w naszym serwisie mnóstwo zdjęć i krótką, ale jakże gorącą relację Andrzeja z jazd testowych.
Kawasaki ZX-10R
Zieloni powracają do gry! Nowy ZX-10R ma więcej mocy, jeszcze bardziej zaawansowaną elektronikę i poprawione hamulce. Inżynierowie przeprojektowali silnik i ramę, poprawili hamulce i dorzucili tytanowy układ wydechowy. Walka zbrojeń trwa. Wygląda na to, że BMW S1000RR, Yamaha R1 i Aprilia RSV 1000 będą mieć kolejnego, godnego rywala. Zaproszenie na premierowe jazdy testowe już czeka w naszej szufladzie. Nową „Dziesiątkę” lecimy testować za kilka tygodni, na torze w Malezji. Swoją drogą, nie możemy się już doczekać wielkiego testu porównawczego sportowych litrów, który z pewnością zorganizujemy w sezonie 2016 na torze Poznań.
Indian Scout Sixty
Kolejny Indian nadchodzi! To jeszcze jeden sprzęt, którego premierowe jazdy testowe mamy już zaklepane. Dosiądziemy Scout Sixty już w lutym, jeżdżąc po krętych drogach słonecznej Hiszpanii. Oczywiście na testy Indiana nie moglibyśmy wysłać nikogo innego, jak samego Lecha Potyńskiego, który już zaciera ręce… Ten motocykl może narobić poważnego zamieszania w swojej klasie. Zwłaszcza, że jego cena w Stanach to tylko 9 tys. dolarów!
KTM 1290 Super Duke GT
Austriacy lubią miksować… Tym razem wzięli swojego najdzikszego, najpotężniejszego nakeda i zrobili z niego turystę! Pojawiły się inaczej poprowadzone owiewki, wyższa szyba, tempomat, podgrzewane manetki i zestaw kufrów. Na tym nie poprzestano, bo zmiany objęły także jednostkę napędową i charakterystykę oddawania mocy. Pojemność zbiornika paliwa wzrosła do 23 litrów. Szybka turystyka z silnikiem o mocy na poziomie 173 KM? Czemu nie! Pomarańczową „bestię z plecakiem” przetestuje Baryła, już w ostatnim tygodniu lutego. Zaproszenie na ten test również czeka w redakcyjnej szufladzie. W tym przypadku polecimy na Majorkę licząc, że zastaniemy tam sprzyjające warunki pogodowe.
Yamaha MT-10
Prezentacja tego modelu na jesiennych targach EICMA w Mediolanie była dla nas totalnym zaskoczeniem. I chyba nie tylko dla nas, bowiem nikt nie spodziewał się, że Yamaha nagle wystrzeli z potężnym nakedem zasilanym litrową jednostką zaadaptowaną z supersportowej R1. Motocykl wygląda obłędnie, jak żywcem wyciągnięty z filmu Transformers! Jak jeździ? Przekonamy się już wkrótce. Biletów na premierowe testy jeszcze wprawdzie nie mamy, ale jesteśmy przekonani, że Yamaha zorganizuje jazdy dla dziennikarzy w pierwszych miesiącach nowego roku.
Triumph Street Twin, T120 i Thruxton
Biorąc pod uwagę obecne trendy rynkowe, trzy nowe modele marki Triumph mają ogromną szansę na to, żeby zostać pokochanym przez rzesze motocyklistów w całej Europie. Według informacji opublikowanych przez producenta, maszyny będą napędzane zupełnie nowymi jednostkami chłodzonymi cieczą. Na pokładzie Bonneville Street Twin znajdzie się dwucylindrowa jednostka o pojemności 900 ccm, w przypadku Bonneville T120 silnik 1200 ccm i podobny na pokładzie modelu Thruxton. Tym samym ociekająca dobrym stylem rodzina Bonneville urosła w siłę i pozostaje nam tylko czekać na jazdy testowe.
Ducati Multistrada Enduro
Włosi ochoczo wyruszają na podbój bezdroży. Model Multistrada w wersji Enduro otrzymał m.in. koła ze szprychami o średnicy 19″ z przodu i 17″ z tyłu oraz stosowne ogumienie kostkowe. Motocykl ma ponadto nowy wygląd, zmienione owiewki, siedzenie, zestaw kufrów i potężny zbiornik paliwa o imponującej pojemności 30 litrów, co zapewnia zasięg na poziomie około 450 km. Zawieszenie ma większy skok i jest przystosowane do jady w terenie. Rozbudowano także elektronikę. Jedno jest pewne – na testach tego modelu będzie się działo!
BMW G310R
Niemcy wyruszają na podbój kolejnego segmentu. Tym razem postanowili poszukać nowych klientów wprowadzając do oferty mały, lekki motocykl o typowo miejskim przeznaczeniu. Chłodzony cieczą silnik o pojemności 313 ccm, z czterema zaworami i dwoma wałkami rozrządu, generuje moc na poziomie 34 KM. Nie będzie to wprawdzie najbardziej emocjonujący i elektryzujący test tego roku, ale z pewnością ciekawy. „Trzysetki” w ostatnim czasie mocno zyskują na popularności. Nowe BMW G 310 R jest stworzone we współpracy z indyjską firmą TVS Motors i będzie produkowane w Indiach.
Ducati XDiavel
Według publiczności jesiennych targów EICMA 2015 w Mediolanie to najpiękniejszy motocykl całej wystawy. Rzeczywiście, XDiavel budzi silne emocje już od pierwszego wejrzenia. Nam podoba się do tego stopnia, że gdy tylko dopadniemy go do testu, użyjemy wszelkich dostępnych środków, żeby zatrzymać go w redakcyjnym garażu na dłużej. Wyjątkowy, ekstrawagancki styl, dbałość o każdy szczegół, potężna moc dostępna od najniższych obrotów i przeniesienie napędu za pośrednictwem pasa zębatego to podstawowe cechy nowej bestii w stajni Ducati.
Yamaha XSR900
Na łamach styczniowego numeru „Świata Motocykli” (1/2016) możecie przeczytać test stylowej Yamahy XSR 700 w stylu retro, zbudowanej na bazie popularnej MT-07. Tym razem przyszedł czas na motocykl o większej mocy. Japończycy zaprezentowali model XSR 900 stworzony w oparciu o MT-09. To kontynuacja filozofii „Faster Sons”, czyli kolejny motocykl dysponujący osiągami nowoczesnej maszyny, który cechuje styl zainspirowany projektami sprzed lat. Połączenie współczesnej technologii z nostalgią. Testy, a następnie relacja w „Świecie Motocykli” już niebawem!