Do tej pory silnik o pojemności 125 ccm montowano w modelu People S. Model One 125i to zupełnie nowa konstrukcja.
Na skróty:
People One – w retro stylu
Wyglądem dyskretnie nawiązuje do skuterów z lat sześć-dziesiątych. Miękkość linii nadwozia czy chromowane drobiazgi podkreślają stylowy charakter. Komu mało wrażeń estetycznych, może zerknąć na zestaw wskaźników. Widać tu i retro, i nowoczesność, i stonowane kolory, a przy tym całość jest funkcjonalna. Może w słońcu kontrolki nie są najwyraźniejsze, ale wskazania centralnie umieszczonego prędkościomierza – czytelne.
Funkcjonalność w mieście
Inżynierowie dopilnowali, by materiały i montaż skutera były na najwyższym poziomie. Na funkcjonalność również nie można narzekać. Skuter toczy się na kołach o dużej średnicy (przód – 16 cali, tył – 14 cali), co sprawia, że choć w schowku pod kanapą można wiele zmieścić, to kasku nijak nie wciśniemy. Ale w People’u jest seryjnie montowany kufer! Szkoda, że w panelu przednim nie znajdziemy małego schowka na drobiazgi, jak to było w wersji S (jedynie haczyk na torbę z zakupami).
Kymco – serce jak dzwon
People 125 One jest napędzany prostym, dwuzaworowym czterosuwem z wtryskiem paliwa, chłodzonym powietrzem i osiągającym 9,5 KM. Małolitrażowy, niewysilony silnik gwarantuje dużą trwałość i niskie spalanie. W ruchu miejskim mała z pozoru moc okazała się wystarczająca. Smukła sylwetka umożliwia przeciskanie się i parkowanie tam, gdzie inni nie dadzą rady.
People One – dla każdego
Komfort podczas jazdy jest wysoki. Zawieszenie nie jest ani za twarde, ani za miękkie. Pozwala na szybką jazdę w zakrętach, natomiast na nierównościach dba, aby wnętrzności jeźdźca nie zmieniły miejsca „postoju”. Pozycja za kierownicą jest wygodna. Nawet po długotrwałej jeździe kończyny nie drętwieją i nie boli część ciała na końcu pleców. Kierownica, nawet przy pełnym skręcie, nie zahacza o nogi.
Skuterowa ekonomia
Bonusem jest spalanie. Jeśli jedziemy delikatnie, skuterowi wystarcza niewiele ponad 2 l/100 km. Jeśli dynamicznie – potrzeba o ok. 0,8 litra więcej. Ten fakt oraz inne cechy skutera sprawiają, że to idealny pojazd do miasta, który pod każdym względem może konkurować z komunikacją miejską.
Dane techniczne Kymco People One 125i
SILNIK
Typ: czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Układ: jednocylindrowy
Rozrząd: OHC, dwa zawory na cylinder
Pojemność skokowa: 124,6 ccm
Średnica i skok tłoka: 52,4 mm i 57,8 mm
Stopień sprężania: 9,8: 1
Moc maksymalna: 7 kW (9,5 KM) przy 7500 obr./min
Moment obrotowy: 9,8 Nm przy 6000 obr./min
Zasilanie: wtrysk paliwa
Smarowanie: mokra miska olejowa
Rozruch: elektryczny
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Silnik-sprzęgło: pasek klinowy
Sprzęgło: odśrodkowe
Skrzynia biegów: automatyczna CVT
Napęd tylnego koła: bezpośredni
PODWOZIE
Rama: rurowa, stalowa
Zawieszenie przednie: teleskopowe
Zawieszenie tylne u wahacz wleczony, dwa elementy resorująco-tłumiące z pięciostopniową regulacją twardości
Hamulec przedni: tarczowy, średnica 226 mm
Hamulec tylny: bębnowy, średnica 130 mm
Ogumienie przód i tył: 90/90-16 i 100/90-14
WYMIARY I MASY
Dł. i Szer.: 1985 i 680 mm
Wysokość siedzenia: 760 mm
Masa pojazdu: 113 kg (suchy)