Naukowcy pracują nad nowymi bateriami, które będą w stanie zapewnić zarówno wagę jak i osiągi takie jak w motocyklach spalinowych.
”Zielona energia„ to temat wałkowany teraz przez wszystkich producentów pojazdów, nie tylko motocykli ale też samochodów. Każdy ma w ofercie coś elektrycznego lub hybrydowego. Problemem, szczególnie odczuwalnym jeśli chodzi o całkowicie elektryczne motocykle jest ich waga oraz zasięg, o cenie nie wspominając.
Nowe baterie litowo-powietrzne (tak dobrze czytacie, chodzi przynajmniej na razie, dokładnie o tlen) mają być odpowiedzią na te bolączki. Tego typu baterie maiłyby zapewnić osiągi motocykli spalinowych i ważyć mnie więcej tyle co zbiornik napełniony paliwem. Miałby być także zdecydowanie mniejsze niż te stosowane obecnie.
Jak twierdzą naukowcy bateria litowo-powietrzna jest dziesięciokrotnie wydajniejsza niż obecna na rynku litowo-jonowa. Oznaczałoby to, że elektryczny jednoślad stałby się w końcu normalnym środkiem transportu.
Oczywiście patrząc na to co się dzieje nadal pozostajemy sceptyczni. Nie raz już bowiem słyszeliśmy o nowinkach technicznych, które miały zrewolucjonizować rynek elektryków. Naukowcy z Cambridge University w tym wypadku przynajmniej otwarcie mówią, że prace nad tą technologią jeszcze potrwają. Szczególnie, że proces wytwarzania energii jest na razie dość niestabilny. Obecnie rozważane są rozwiązania zawierające grafen, który ma poprawić stabilność.
Zanim taka bateria pojawi się na pokładzie seryjnie produkowanego pojazdu minie jeszcze dużo czasu. My z przyjemnością poczekamy na ten moment jeżdżąc ”tradycyjnymi„ motocyklami.