Jest znacznie sprawniejsza niż klasyczne ?golasy? i wygodniejsza niż przedstawiciele klasy sportowo-turystycznej. Taki sportsmen w garniturze – spokojny i stateczny, ale zawsze gotowy do użycia swoich pokaźnych mięśni.
Model CBF 1000 zadebiutował w sezonie 2006, dwa lata po premierze CBF 600 i rok po debiucie CBF 500. Honda zebrała doświadczenia z mniejszymi motocyklami tej serii i powieliła ich koncepcję w klasie wyższej. Z grubsza polegała ona na stworzeniu atrakcyjnego i wygodnego motocykla codziennego użytku z lekko sportowym zacięciem. Takiego, który dzięki przystępnej cenie mógłby zainteresować licznych klientów.
Na silniku jednak nie oszczędzano. To czterocylindrowiec słynnej Hondy Fireblade, choć nieco uproszczony i zmodyfikowany pod kątem lepszej elastyczności.
Jakie oceny dostawał ten model Hondy w porównaniu z konkurentami, jakie są inne zalety, ale i wady tego motocykla, ile trzeba zapłacić za używany – przeczytaj artykuł Dariusza Dobosza w 8 numerze Świata Motocykli. Do nabycia w dobrych punktach sprzedaży prasy.