Pod koniec ubiegłego tygodnia, podczas konferencji prasowej, przedstawiciele Kawasaki ogłosili swoim dealerom, że rok 2018 będzie ostatnim rokiem produkcji KLR 650!
Na skróty:
Przedstawiciel Kawasaki zapewnił w rozmowie z dziennikarzem portalu advrider.com, że producent rzeczywiście przerwał produkcję modelu KLR, ale klienci, którzy niedawno nabyli legendarny model nie muszą się martwić – sprzedaż części oraz wsparcie serwisowe będzie utrzymywane w dalszym ciągu.
KLR 650 – idealna do podróży?
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc?allowfullscreen=true&autoplay=0&border=0&wmode=opaque&controls=1&showinfo=0]
Nadciąga nowy model?
Pracownik Kawasaki, zapytany o plany zastąpienia modelu KLR, powiedział, że nie może chwilowo udzielić żadnych informacji. Zapewnił jednak, że Kawasaki zamierza zaprezentować na targach EICMA w Mediolanie cztery nowe modele. Póki co nie znamy więcej szczegółów. Dziennikarz advrider.com został odesłany do strony producenta, gdzie po wejściu zobaczył (Wy również możecie to zobaczyć:
) stronę powitania i duży zegar, który odlicza czas do prezentacji nowych modeli. Na pierwszym planie widzimy sześć modeli Kawasaki, które zadebiutowały podczas targów AIM Expo. W tle widzimy cztery jednoślady, które zakryte są „prześcieradłami”. Czy pod jednym z nich znajduje się nowy model, który zastąpi legendarną KLR? Tego dowiemy się już niebawem. Tymczasem nie pozostaje nam nic innego jak uzbrojenie się w cierpliwość.
Na paliwo, ropę, naftę lotniczą, dla cywilów i wojska – dla każdego!
KLR 650 było produkowane od roku 1987, dwa lata wcześniej światło dzienne ujrzał KLR 600, maszyna szybko jednak została nowszym modelem, który przyjął się do tego stopnia, że był produkowany przez 31 lat! Ciężko powiedzieć, że bez zmian ponieważ przez wiele lat produkcji bez ustanku wprowadzano kolejne usprawnienia, poprawki i zmiany. To wszystko działo się od najniższego do najwyższego szczebla. Zmiany zaproponować mógł nie tylko inżynier, ale również zwykły pracownik produkcyjny. Proces ten nazwano: Kaizen.
W roku 1989 ukazał się model Tengai, a więc bardziej turystyczna wersja KLR 650. Senior katalogu Kawasaki zniknął z europejskiego rynku na skutek kolejnych norm czystości, których wiekowy już silnik nie był w stanie przeskoczyć. Co ciekawe po latach zainteresowanie Kaelerą nie spadło. W roku 1998 r. w amerykańskiej firmie Hayes Diversified Technologies ruszyły próby zmodernizowania silnika i zmiany wymaganego do pracy paliwa. Teraz turystyczna Kawa miała być zasilana olejem napędowym i naftą lotniczą. W 2006 r. koncern dostarczył do armii USA pierwsze 440 maszyn. Maszyny trafiły również do armii Wielkiej Brytanii, Niemiec oraz niektórych krajów NATO. Do dzisiaj model cieszy się ogromną popularnością. Będziemy czekać na następcę w wielką niecierpliwością!