Suzuki SV 650 Dawniej było łatwiej Dawniej było łatwiej Na szczęście dla Suzuki już na samym wstępie karty mu sprzyjają. Pierwszą z tych kart jest silnik. Konkurencja dysponowała nie najgorszymi, jednak mało porywającymi (poza MT-07), rzędowymi „dwójkami”. Tutaj mamy do czynienia również z dwoma cylindrami, ale w układzie V. Oprócz tego mamy zwartą konstrukcję, wygodną […]
Na skróty:
Suzuki SV 650
SV 650, podczas swojej 9-cio letniej obecności osiągnął status motocykla kultowego, niemalże legendarnego. Wszystko za sprawą umiejętnego połączenia „wody i ognia”. Oferował bowiem niemałą radość z jazdy, znakomite osiągi (nawet w wersji gaźnikowej) oraz trwałość i niskie koszty zarówno eksploatacji, jak i zakupu. Dowodem na to może być fakt, iż w pierwszych latach produkcji pracownicy zostawali w fabrykach nawet po godzinach, a i tak motocykli było mniej niż potencjalnych kupców. Dodatkowym ułatwieniem dla SV w drodze na szczyt był fakt, że wśród „japończyków” nie miał on zbyt dużej konkurencji.
Dawniej było łatwiej
Dawniej było łatwiej
Na szczęście dla Suzuki już na samym wstępie karty mu sprzyjają. Pierwszą z tych kart jest silnik. Konkurencja dysponowała nie najgorszymi, jednak mało porywającymi (poza MT-07), rzędowymi „dwójkami”. Tutaj mamy do czynienia również z dwoma cylindrami, ale w układzie V. Oprócz tego mamy zwartą konstrukcję, wygodną pozycję oraz wysoką jakość wykonania i użytych materiałów, których nie powstydziłyby się nawet droższe motocykle. A to wszystko w cenie porównywalnej do rywali.
Prosty, ale nie archaiczny
„Esfałka” jako jedyna w swojej klasie dysponuje silnikiem V2. Jak przystało na Suzuki, kultura pracy to wzór do naśladowania. Moc i moment obrotowy są rozwijane równomiernie przez cały zakres obrotów. Silnik jest niezwykle elastyczny jak na tę pojemność. Wibracje, i to niewielkie, odczujemy tylko na wysokich obrotach. Przyśpieszenia, jak i osiąganie prędkości autostradowej, nie pozostawiają wiele do życzenia. Bez względu na to, czy motocykla dosiada amator czy szofer z kilkuletnim stażem, obaj będą czerpali radość z jazdy. Tego pierwszego SV nie przerazi mocą, ale ucieszy przewidywalnością jednostki, a drugiego nie zanudzi dzięki niezłym osiągom. Połączenie niemożliwe? A jednak. Oczywiście w końcu nadejdzie chwila, kiedy mocy zacznie brakować, lecz warto przypomnieć, że naturalnym środowiskiem tego sprzętu jest miasto, a tam 75 KM rzadko kiedy zostanie w pełni wykorzystane.
Cytaty, wszędzie cytaty
Upośledzenie dźwiękowe
Upośledzenie dźwiękowe
Cechy dziedziczne
O spuściźnie starego SV 650 świadczy nie tylko nazwa i widlasty silnik, ale także zbyt miękkie zawieszenie. Użytkownicy poprzednich modeli skarżyli się na to. W przypadku nowego nie będzie inaczej. Oczywiście zyskaliśmy komfort, bowiem torowiska czy większe dziury nie robią wrażenia na naszych plecach, jednak zakręty z wybrakowanym asfaltem potrafią w nieznaczny sposób wyprowadzić motocykl z równowagi. Całe szczęście podwozie wybacza dużo i do wywrotki potrzeba trochę więcej trudu niż tylko nierówny asfalt. Niemniej Suzuki potrzebowałoby odrobinę twardszego zawieszenia. A już w ogóle bajecznie byłoby, gdyby dało się regulować napięcie wstępne sprężyny z przodu. A warto przypomnieć, że poprzednia generacja takową regulację miała.
Cechy dziedziczne
Cechy dziedziczne
Nie ma róży bez kolców
Sukces gwarantowany
Dane Techniczne
SILNIK
Typ: czterosuwowy, chłodzony cieczą
Układ: V-2
Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność skokowa: 645 ccm
Średnica x skok tłoka: 81 mm x 62,6 mm
Stopień sprężania: 11,2:1
Moc maksymalna: 75 KM przy obr/min
Moment obrotowy: b.d
Zasilanie: wtrysk paliwa
Smarowanie: mokra miska olejowa
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Silnik-sprzęgło: B.D
Sprzęgło: wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów: sześciostopniowa
Napęd tylnego koła: Łańcuch
PODWOZIE
Rama: kratownicowa, stalowa
Zawieszenie przednie: teleskopowe
Zawieszenie tylne: wahaczowe, amortyzator olejowy z regulacją napięcia wstępnego sprężyny
Hamulec przedni: tarczowy podwójny
Hamulec tylny: tarczowy, pojedyncza tarcza
Opony przód / tył: 120/70 R17 – 160/60 R17
ELEKTRONIKA
ABS: Tak, niewyłączalny
Kontrola trakcji: brak
Inne: wspomaganie jazdy na niskich obrotach
WYMIARY I MASY
Długość: 2130 mm
Szerokość: 760 mm
Wysokość: 1090 mm
Wysokość siedzenia: 785 mm
Rozstaw osi: 1445 mm
Minimalny prześwit: 135 mm
Kąt pochylenia główki ramy: 25°
Masa własna: 197 kg
Dopuszczalna masa całkowita: b.d
Zbiornik paliwa: 13,8 l
Pojemność układu olejowego: 3,1 l
DANE EKSPLOATACYJNE
Prędkość maksymalna: b.d
Przyspieszenie 0-100 km/h: b.d
Zużycie paliwa: 5 l/100 km
Zasięg: 280 km
CENA: 27 300 zł
Importer: Suzuki Motor Poland Sp z o.o
Ul. Połczyńska 10
01-378 Warszawa
www.suzuki-moto.pl