fbpx

Wiele osób uważa, że motocykl na trzech kołach to wymysł diabła i prostytutki. Mimo to sprzęty te od lat mają wierne rzesze fanów. To, że tego typu pojazdów jest niewiele, spowodowane jest ich dość wysokimi cenami.

Nie każdy fan trójkołowców jest w stanie wyasygnować na taki sprzęt odpowiednią kwotę i mało kto może sobie zbudować taki wehikuł w zaciszu własnego garażu. Trzeba po prostu spełniać wszystkie kryteria DBT (domorosłego budowniczego trajek). A są to: dobrze wyposażony warsztat, odpowiednia ilość wolnego czasu i zamiłowanie do trójkołowych motocykli.

 

Dziś przedstawiamy zupełnie odmienną koncepcyjnie trajkę od tych widywanych najczęściej na polskich zlotach. Nie powstała ona na bazie leciwego „garbusa”, tudzież Zaporożca, ale jednego z najdroższych seryjnych motocykli świata – Hondy Gold Wing 1800.

 

Producentem akcesoriów potrzebnych do przemienienia Gold Winga w jeszcze większego trójkołowego mastodonta jest amerykańska firma California Sidecar. Jest ona światowym liderem specjalizującym się w produkcji trike na motocyklach Gold Wing 1800, Gold Wing 1500, Valkyrie 1500, Yamaha XVZ 1300 Venture. Oprócz tego zajmuje się też produkcją wszelkiego rodzaju przyczep motocyklowych. Aby poprawić bezpieczeństwo i komfort jazdy tymi pojazdami, w ofercie firmy znajdują się także przednie zawieszenia do tych pojazdów. Żaden z dotychczasowych projektów nie był tak zaawansowany technologicznie i konstrukcyjnie jak ten prezentowany pod kryptonimem GL 1800 Cobra Sport Trike. Żaden też nie miał też tak licznej listy opcji, które mogą być wykorzystane do indywidualnego dopasowania motocykla pod konkretne wymagania klienta.

 

Najistotniejsze i różniące tę wersję od reszty proponowanych przez California Sidecar modeli jest zastosowanie niezależnego tylnego zawieszenia. Wykorzystano tu m.in. leżący poprzecznie amortyzator. Dzięki niemu możliwa jest regulacja prześwitu pojazdu pomiędzy jezdnią a nadwoziem oraz regulowanie twardości zawieszenia. Wszystkie te funkcje sterowane są pneumatycznie za pomocą sprężarki znajdującej się w motocyklu.

 

Do wyboru są dwa rodzaje hamulców. W standardzie występują klasyczne tarcze. Można też zamówić tarcze wentylowane oraz mocniejsze zaciski. Dla ceniących spokój ducha i nieprzeceniających swoich umiejętności przewidziano także możliwość montażu systemu ABS. Zestawy elementów nadwozia można zamówić już polakierowane w kolorach seryjnych Gold Wingów. Prezentowana trika zmontowana jest przez WMW Moto-Center. jako motocykl bazowy został użyty Gold Wing 1800 z 2002 r. Zamontowano w nim cały zestaw, przeobrażając go w rasową trikę. Po zamontowaniu w motocyklu tylnego zawieszenia przykryto je starannie wykonanymi elegantami plastikowymi. Dodatkowo pod nogi kierowcy i pasażera założono niezwykle gustownie wyprofilowane plastikowe osłony. W nocy prezentowana maszyna aż mieni się od iluminacji. Zastosowano m.in. podświetlenie osłon tarcz hamulcowych, przedniego błotnika, podszybia, lusterek oraz spoiler ze światłem stop umieszczonym na tylnym kufrze. Efekt ten potęgują chromowane kratki na wszystkich wlotach i wylotach powietrza. W celu komfortu podróżowania zamontowano podwyższoną przednią szybę z deflektorem, który sprawia, że jest za nią jeszcze ciszej.

Hak holowniczy, oraz bagażnik

Po przebudowie w motocyklu zwiększyła się powierzchnia bagażowa. Jeśli jednak ktoś i tak miał kłopoty z zapakowaniem się ze wszystkimi swoimi rzeczami, może wykorzystać dodatkowy bagażnik na górnym kufrze. Gdyby i to nie przyniosło zamierzonego efektu, właściciel może do triki podpiąć przyczepę. Nie stanowi to żadnego problemu, gdyż wyposażona jest ona w hak holowniczy. Wewnątrz tapicerowanego bagażnika zamontowano zmieniarkę płyt CD. W schowku górnego kufra zainstalowano radio CB. Intercom oraz radio jest w GL 1800 wyposażeniem standardowym.

 

Aluminiowe obręcze tylnych kół obuto w opony o rozmiarze 205/60 R15. Oryginalne półki przedniego zawieszenia zmieniono na oferowane przez firmę California Sidecar.

 

Dzięki tym wszystkim zabiegom jazda tym pojazdem sprawia prawdziwą przyjemność, a co najważniejsze – jest bezpieczna.

 

Tadeusz Wędkowski

 

Dziękujemy firmie:

 

WMW Moto-Center

 

ul. 17 Stycznia 180

 

38-200 Jasło

 

tel.: (0-13) 448 20 05

 

www.wmw.com.pl

 

za pomoc w realizacji materiału.

KOMENTARZE