fbpx

Wakacje w MotoGP trwają w najlepsze, więc wszyscy weszli w tzw. sezon ogórkowy, podczas którego dzieje się tyle, co nic. Wyjątkiem od tej reguły był ślub Pecco Bagnaii z jego wieloletnią partnerką Domizią, a także ogłoszenie, że Joan Mir i Raul Fernandez pozostaną w swoich dotychczasowych zespołach na sezon 2025 MotoGP.

Po czerwcowej ofensywie kontraktowej, wraz z nadejściem wakacji po GP Niemiec wszystko przycichło. Wiadomo już było, że w sezonie 2025 Jorge Martin przenosi się do Aprilii podobnie zresztą jak Marco BezzecchiMarc Marquez dołączy do fabrycznego składu Ducati, a Maverick Viñales Enea Bastianini w barwach Tech3 walczyć będą na fabrycznych KTM-ach. Do tego Pramac Racing zakończy 20-letnią współpracę z Ducati i od sezonu 2025 wystawiać będzie dwie fabryczne Yamahy M1. Kto na nich zasiądzie? Tego na razie nie wiemy, choć plotki mówią, że jedno z miejsc zajmie Miguel Oliveira.

Wiadomo na pewno, że w obecnym teamie Portugalczyka – Trackhouse Racing – na Aprilii pozostanie Raul Fernandez. Hiszpan w tym roku mocno podkręcił tempo na RS-GP i w ostatnich rundach regularnie punktował. W Katalonii przewrócił się jadąc na prowadzeniu w sprincie, a niedawno na Sachsenringu pierwszy raz startował z pierwszej linii. W klasyfikacji generalnej zajmuje 14. miejsce z dorobkiem 46 punktów, mając ich zaledwie o 5 mniej od poprzedzającego go Oliveiry. Co jednak istotne, po wakacjach Fernandez dostanie do dyspozycji Aprilię w specyfikacji 2024, z której od początku roku korzysta już Miguel. Czy to pomoże mu w końcu wywalczyć pierwszy finisz na podium w MotoGP?

Na razie Raul przedłużył umowę z ekipą Trackhouse Racing na dwa lata, ale nie wiadomo, kto będzie jego team-partnerem. Jak już wspominaliśmy, Oliveira łączony jest ze składem Pramac Racing. „Bardzo się cieszę, że zostaję w zespole” – mówił Fernandez, który potwierdził, że w sezonach 2025 i 2026 ekipa dysponować będzie fabrycznymi motocyklami Aprilii.

Raul Fernandez zostaje w Trackhouse Racing MotoGP.

Zespołu w sezonie 2025 nie zmieni także inny Hiszpan – Joan Mir. I to wbrew wcześniejszym pogłoskom, jakoby zawodnik Repsol Hondy zastanawiał się nawet nad zakończeniem kariery. Ostatecznie mistrz świata z 2020 roku postanowił pozostać na dwa kolejne lata z HRC, gdzie za team-partnera nadal mieć będzie Lucę Mariniego. Mira miało przekonać to, że Honda obok dotychczasowego testera Stefana Bradla, zatrudniła też Aleixa Espargaro. Hiszpan po tym sezonie kończy pełnoetatową karierę w MotoGP.

„Cieszę się, że zostaję z Hondą i HRC na dwa kolejne lata. Moim celem było kontynuowanie tej współpracy. Mam nadzieję, że uda nam się poprawić RC213V. Wiem, czego potrzeba by to zrobić i wiem, co Honda jest w stanie osiągnąć. Będziemy nadal cieżko pracować” – mówił Mir, który w połowie sezonu 2024 jest osiemnasty w klasyfikacji generalnej z dorobkiem 13 punktów. Jego najlepszym finiszem w tym roku jest dwunasta lokata wywalczona dwukrotnie – w Portugalii oraz Hiszpanii.

Stawka MotoGP do rywalizacji wróci w pierwszy weekend sierpnia na brytyjskim torze Silverstone.

Stawka MotoGP 2025 – kontrakty:

Potwierdzone kontrakty:

Zawodnik Team Długość kontraktu
Marc Marquez Ducati Lenovo Team kontrakt z Ducati do końca 2026
Francesco Bagnaia Ducati Lenovo Team kontrakt z Ducati do końca 2026
Alex Marquez Gresini Racing MotoGP kontrakt z Gresinim do końca 2026
Pedro Acosta Red Bull KTM Factory Racing „wieloletnia umowa”
Brad Binder Red Bull KTM Factory Racing kontrakt z KTM-em do końca 2026
Fabio Quartararo Monster Energy Yamaha MotoGP kontrakt z Yamahą do końca 2026
Jorge Martin Aprilia Racing „wieloletnia umowa”
Marco Bezzecchi Aprilia Racing „wieloletnia umowa”
Maverick Vinales Red Bull KTM Tech3 „wieloletnia umowa”
Enea Bastianini Red Bull KTM Tech3 „wieloletnia umowa”
Luca Marini Repsol Honda Team kontrakt z Hondą do końca 2025
Joan Mir Repsol Honda Team kontrakt z Hondą do końca 2026
Johann Zarco LCR Honda Castrol kontrakt z Hondą do końca 2025
Fermin Aldeguer Team do potwierdzenia kontrakt z Ducati na 2025 i 2026, opcja przedłużenia na dwa lata
Raul Fernandez Trackhouse Racing MotoGP kontrakt do końca 2026
DO POTWIERDZENIA Monster Energy Yamaha MotoGP  
DO POTWIERDZENIA Gresini Racing MotoGP satelicki team, Ducati
DO POTWIERDZENIA Prima Pramac Racing satelicki team, Yamaha
DO POTWIERDZENIA Prima Pramac Racing satelicki team, Yamaha
DO POTWIERDZENIA Pertamina Enduro VR46 satelicki team, Ducati
DO POTWIERDZENIA Pertamina Enduro VR46 satelicki team, Ducati
DO POTWIERDZENIA LCR Honda Idemitsu satelicki team, Honda
DO POTWIERDZENIA Trackhouse Racing MotoGP satelicki team, Aprilia
     

Kontrakty do końca 2024 roku:

Zawodnik Team Długość kontraktu
Alex Rins Monster Energy Yamaha MotoGP kontrakt z Yamahą do końca 2024
Aleix Espargaro Aprilia Racing kończy karierę na koniec 2024 roku
Jack Miller Red Bull KTM Factory Racing kontrakt z KTM-em do końca 2024
Franco Morbidelli Prima Pramac Racing kontrakt z Ducati do końca 2024
Fabio di Giannantonio Pertamina Enduro VR46 kontrakt z VR46 do końca 2024
Marco Bezzecchi Pertamina Enduro VR46 kontrakt z VR46 do końca 2024
Miguel Oliveira Trackhouse Racing kontrakt z Aprilią do końca 2024
Augusto Fernandez Red Bull Tech3 GASGAS kontrakt z KTM-em do końca 2024
Takaaki Nakagami LCR Honda Idemitsu
kontrakt z Hondą do końca 2024
KOMENTARZE