fbpx

Przez lata to właśnie w Jerez de la Frontera rokrocznie otwierano „europejską część sezonu MotoGP”. Zawodnicy od zawsze zaznaczali, że po mocno szalonym początku inauguracji, od zmagań w Jerez wszystko jest nieco bardziej „normalne”. „Na tym torze mamy pierwszy prawdziwy test, bo na tym obiekcie dobry setup jest absolutną podstawą. Tu w pełni rozumiesz, czy […]

Przez lata to właśnie w Jerez de la Frontera rokrocznie otwierano „europejską część sezonu MotoGP”. Zawodnicy od zawsze zaznaczali, że po mocno szalonym początku inauguracji, od zmagań w Jerez wszystko jest nieco bardziej „normalne”. „Na tym torze mamy pierwszy prawdziwy test, bo na tym obiekcie dobry setup jest absolutną podstawą. Tu w pełni rozumiesz, czy motocykl pracuje odpowiednio. Tu poznamy aktualny poziom kierowców i motocykli” – mówił swego czasu Aleix Espargaro, który w ten weekend wystartuje z dziką kartą – po raz pierwszy od przejścia na wyścigową emeryturę. 

Liderem klasyfikacji generalnej przed piątą już rundą sezonu 2025 jest nie kto inny, jak Marc Marquez, który w tym roku wygrał wszystkich pięć sprintów oraz cztery z pięciu wyścigów głównych. Pokonany został jedynie w Austin, gdzie upadł z pozycji lidera i niejako oddał wygraną swojemu team-partnerowi Pecco Bagnaii. Warto jednak pamiętać, że to Włoch wygrywał trzy poprzednie wyścigi w Jerez i w ten weekend z chęcią by powtórzył ten rezultat. Tym bardziej, że przed rokiem w Jerez pokonał Marca w bezpośredniej walce. Będzie mu jednak niezwykle trudno, bo na pokonanie swojego brata liczy w końcu wicelider mistrzostw Alex Marquez, mający 17 punktów starty do Marca. Alex będzie w Jerez dodatkowo zmotywowany, bo w środę przed startem Grand Prix świętował 29. urodziny. Na potwierdzenie formy liczą też obaj reprezentanci ekipy VR46 – Franco Morbidelli Fabio di Giannantonio, a także coraz szybszy debiutant Fermin Aldeguer, który w Katarze finiszował na piątej pozycji. 

Warto będzie też zwrócić uwagę na Hondę, która do Jerez przyjeżdża świeżo po wywalczeniu przez Johanna Zarco czwartego miejsca w Katarze – najlepszego finiszu HRC od 2023 roku. Mało tego, w Walencji dopiero co testował Aleix Espargaro, który w wyścigowym debiucie na Hondzie zamierza nie tylko zbierać cenne dane, ale i też zgarnąć solidne punkty. Po testach w Walencji jest też Yamaha, która po udanej zimie złapała lekką zadyszkę. Fabio Quartararo zawsze jednak dobrze się czuł w Jerez, co potwierdził dwoma wygranymi wyścigami w 2020 roku.

W ten weekend nadal nieobecni będą kontuzjowani Jorge Martin oraz Miguel Oliveira. Hiszpan wciąż przebywa w Katarze, ale już w ten weekend ma wrócić do Madrytu. Nie wiadomo jednak, kiedy wróci do ścigania się, ale za kulisami mówi się nawet o 3-miesięcznym rozbracie od MotoGP. Być może zatem mistrza świata zobaczymy ponownie w akcji dopiero po wakacyjnej przerwie. Do zdrowia wraca też Portugalczyk, który kontuzji barku nabawił się jeszcze w Argentynie. W ten weekend ponownie zastąpi go Augusto Fernandez, a za „Martinatora” wystartuje Lorenzo Savadori.

W sezonie 2025 wszystkie sesje treningowe, kwalifikacyjne, sprint oraz wyścigi można oglądać nie tylko poprzez oficjalną stronę MotoGP (po wykupieniu pakietu), ale także w Polsacie Sport Premium 2 oraz na stronie www.polsatsport.pl!

MotoGP Jerez 2025 – harmonogram:

Piątek, 25 kwietnia 2024

09:00 – 09:35 Trening wolny 1 Moto3
09:50 – 10:30 Trening wolny 1 Moto2
10:45 – 11:30 Trening wolny 1 MotoGP
13:15 – 13:50 Trening Moto3
14:05 – 14:45 Trening Moto2
15:00 – 16:00 Trening MotoGP

Sobota, 26 kwietnia 2025

08:40 – 09:10 Trening wolny 2 Moto3
09:25 – 09:55 Trening wolny 2 Moto2
10:10 – 10:40 Trening wolny 2 MotoGP
10:50 – 11:05 Kwalifikacje 1 MotoGP
11:15 – 11:30 Kwalifikacje 2 MotoGP
12:50 – 13:05 Kwalifikacje 1 Moto3
13:15 – 13:30 Kwalifikacje 2 Moto3
13:45 – 14:00 Kwalifikacje 1 Moto2
14:10 – 14:25 Kwalifikacje 2 Moto2
15:00 Sprint (12 okrążeń) MotoGP

Niedziela, 27 kwietnia 2025

09:40 – 09:50 Rozgrzewka MotoGP
10:00 Rider Fan Parade  
11:00 Wyścig (19 okrążeń) Moto3
12:15 Wyścig (21 okrążeń) Moto2
14:00 Wyścig (25 okrążeń) MotoGP

Zdjęcie główne: KTM

KOMENTARZE