Monster Energy Kawasaki Racing Team (KRT) pozostaje partnerem Dunlopa. Clement Desalle i Jordi Tixier z KRT mają nadzieję kontynuować zwycięską passę marki z końca sezonu 2016. Para zajęła już w tym roku pierwsze podwójne podium, zdobywając pierwsze i drugie miejsce w wyścigu przedsezonowym na torze La Capelle-Marival we Francji.
Wilvo Yamaha, kolejny fabryczny zespół, zdecydował się konkurować na oponach
Dunlopa. W składzie teamu znaleźli się Shaun Simpson i Arnaud Tonus, który wraca do
wyścigów MXGP po występach w Stanach Zjednoczonych.
Czternastu zawodników będzie ścigać się na oponach Dunlop MX w klasie MX2 w trzech zespołach fabrycznych i czterech prywatnych.
W ekipie Kemea Yamaha Yamalube znajduje się zdobywca najwyżej punktowanego miejsca dla Dunlopa w klasie MX2 w 2016, Benoit Paturel, który zdobył trzecią pozycję. Francuz sięgnął po zwycięstwo w klasie MX2 w La Capelle-Marival. Zwycięzcą innego wyścigu rozgrzewkowego MXGP był Michele Cervellin, który wygrał w klasie MX2 we włoskim wyścigu w Ottobiano na Hondzie HRC.
O odzyskanie tytułu Mistrza Świata Kobiet FIM w Motocrossie walczy Kiara Fontanesi,
która po trudnym sezonie 2016 będzie starała się sięgnąć po swój piąty tytuł. Kiara wróciła do ścigania się na motocyklach Yamaha i wystartuje w pierwszej rundzie Mistrzostw WMX w Indonezji, będących drugą rundą MXGP.
Eddy Seel, były mistrz Supermoto, w dalszym ciągu nadzoruje udział Dunlopa w Mistrzostwach Świata FIM i doradza zespołom i zawodnikom w kwestiach doboru ogumienia.
Podstawowy asortyment opon będzie opierać się na następujących specyfikacjach:
Geomax MX11 – opona na piasek, która kilkukrotnie pomogła zwycięzcom wyścigów MXGP i MXoN.
Geomax MX3S – znajdzie zastosowanie w większości rund; słynie ze wszechstronności na nawierzchniach od miękkich do średnich.
Geomax MX52 – doskonała na nawierzchniach średnich i twardych.
Opony posiadają te same rozwiązania technologiczne, dzięki którym stały się ulubionym wyborem zawodowców i amatorów. Na tych oponach wygrywano wyścigi Mistrzostw Świata na różnych motocyklach, w tym Hondy, Kawasaki, Yamahy i KTM.
Pierwsza runda w Losail wyróżnia się miękkim torem, dla którego Eddy Seel poleca opony MX3S na przód i tył.
W kalendarzu 2017 są dwa zupełnie nowe tory. Druga runda w Indonezji odbędzie się na specjalnie zaprojektowanym torze w lesie, a MXGP Rosji po raz pierwszy odbędzie się w czerwcu w miejscowości Orlyonok nad Morzem Czarnym. Przewiduje się, że na
nawierzchniach tych dwóch wyścigów najlepiej sprawdzą się opony MX3S.
Jak i kiedy:
MXGP Kataru odbędzie się w sobotę, 25 lutego – wyścigi rozpoczną się o 13:00 czasu
środkowoeuropejskiego.
Pełen kalendarz i szczegółowe informacje o nabywaniu biletów na www.mxgp.com.
Informacje o transmisjach telewizyjnych w poszczególnych krajach można znaleźć tutaj.
Aby oglądać wyścigi online zapraszamy na www.mxgp-tv.com.