Peugeot Django Dane techniczne Peugeot Django: Wymiary [dł./szer.(mm)]: 1925/710 Wysokość kanapy (mm): 770
Na skróty:
Peugeot Django
Bardziej klasycznie chyba się nie da. Linie Django były wzorowane na modelu Peugeot S57, który wiele lat temu cieszył się ogromną popularnością. Skuter występuje w kilku wersjach różniących się od siebie detalami wizualnymi i oczywiście ceną. Nie ważne jednak, którą wersję wybierzecie – Heritage, Evasion, Allure czy Sport – skuter na pewno zwróci uwagę. Pod owiewkami w stylu retro czai się trochę nowoczesności. Na przykład jednym z elementów zegarów jest elektroniczny wyświetlacz, który jednak doskonale wpasowuje się w charakter skutera.
Dane techniczne Peugeot Django:
Wymiary [dł./szer.(mm)]: 1925/710
Wysokość kanapy (mm): 770
Masa pojazdu gotowego do jazdy (kg): 135
Silnik: 4-suw
Poj. skokowa (ccm): 124,6
System chłodzenia: powietrze
Układ zasilania: gaźnik
Moc (KM): 10,2
Zbiornik paliwa (L): 8,5
Przeniesienie napędu: CVT
Rozmiar opon przód:120/70 -12
Rozmiar opon tył: 120/70-12
System hamulcowy – typ (przód/tył): tarcza / tarcza
Układ hamulcowy – średnica (mm): 220 / 200
Cena:
Heritage 13 990 zł
Evasion 14 490 zł
Sport 14 490 zł
Allure 14 990 zł
Zobacz również: Wielki test skuterów i motocykli 125 | Skutery
Romet Retro 7 125
Linie tego skutera to klasyka gatunku. W Romecie bardzo przyłożyli się do wykończenia skutera. Mały bagażnik z tyłu, chromowane wstawki, brązowa kanapa i światła w odpowiednim kształcie zdecydowanie „robią robotę”. Pod tą osłonką klasycznego stylu kryje się jednak współczesna technologia. Skuter ma LED-owe oświetlenie, tarczowy hamulec z przodu i nowoczesny silnik.
Na Romecie Retro będziecie podróżować nie tylko stylowo ale też komfortowo. Pod siedzeniem jest spory schowek na podręczne rzeczy, a samo siodło jest dość duże i wygodne.
Zobacz również: test Rometa Retro 7 125
Dane techniczne Romet Retro 7 125:
wymiary: 1955x680x1190 mm
silnik: 1 cylinder, 4 suw, chłodzony powietrzem
pojemność: 124,6 ccm
prędkość maksymalna: 80 km/h
przeniesienie napędu: CVT
moc maksymalna (KM): 7
rozruch: elektryczny, nożny
hamulec przód/tył: tarczowy/bębnowy
felgi: aluminiowe
Cena: 4 999 zł
Romet Latte City 125
To kolejna propozycja od Rometa dla fanów klasyków. Tym razem jednak skuter ma nieco mniej obłe kształty. Nadal jednak zdecydowanie może się podobać. Płaska kanapa, okrągłe lusterka, ciekawe malowanie oraz wysoka szybka zwracają uwagę. Ten ostatni element zapewni świetną ochronę przed warunkami atmosferycznymi i bardzo go docenicie jeżdżąc w otwartym kasku. Na pokładzie znalazło się też nieco nowoczesności w postaci tarczowego hamulca z przodu. Niestety skuter Latte City 125 jest już nieco droższy niż Retro 7. Kosztuje bowiem lekko ponad 6 tys. Nadal jest to jednak ułamek ceny Vespy.
Dane techniczne Romet Latte City 125:
wymiary: 1925x675x1165 mm
silnik: jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
pojemność: 124 ccm
prędkość maksymalna: 80 km/h
przeniesienie napędu: CVT
moc maksymalna (KM): 7
rozruch: elektryczny, nożny
hamulec przód/tył: bębnowy mechaniczny / tarczowy hydrauliczny
felgi: aluminiowe
Cena: 6 199 zł
Kymco Like LX
Ten skuter prezentowałby się równie dobrze pod kawiarnią w Warszawie jak w Mediolanie. Jest stylowy, ciekawy no i oczywiście w stylu retro. Dzięki dość nisko umieszczonej, wygodnej kanapie oraz malowaniu ta propozycja bardzo często wybierana jest przez kobiety. Prowadzenie jest intuicyjne zatem poradzi sobie z nim właściwie każdy. W standardzie otrzymamy tarczowe hamulce oraz dodatkowy bagażnik, który przyda się podczas większych zakupów, chociaż pod samą kanapą też jest dużo miejsca.
Zobaczcie test wideo tego skutera:
Dane techniczne Kymco Like LX 125
Wymiary [dł./szer./wys. (mm)]: 1915/690/1115
Wysokość kanapy (mm): 780
Masa pojazdu gotowego do jazdy (kg): 121
Silnik: 4-suw
Poj. skokowa (ccm): 125
System chłodzenia: powietrze
Układ zasilania: gaźnik
Moc (KM): 9,6
Max. moment obr. (Nm): 9,5
Zbiornik paliwa (L): 6
Przeniesienie napędu: CVT
Rozmiar opon przód: 120/70-12
Rozmiar opon tył: 120/70-12
System hamulcowy – typ (przód/tył): tarcza / tarcza
Układ hamulcowy – średnica (mm): 220 / 200
Dostępna kolorystyka: biało-niebieski
Cena: 7 400 zł
Yamaha D’elight
No cóż Yamaha jest już nieco droższą propozycją jednak zdecydowanie warto się jej bliżej przyjrzeć. Skuter ma dość niskie siedzenie i niewielką masę własną. Dzięki temu prowadzi się bardzo łatwo, a niższe Panie na pewno docenią starania producenta w tym względzie. Manewrowanie nim w korkach to czysta przyjemność. Warto jednak wiedzieć, że model D’elight nie jest do końca 125-tką. Silnik ma bowiem pojemność wynosząca 114 ccm. Jednostka generuje około 7 KM. Dynamika jazdy nie ustępuje jednak znacznie konkurencji. Poza tym takim retro skuterem nie trzeba jeździć z prędkością światła by zrobić odpowiednie wrażenie.
Zobacz również test skutera Yamaha D’elight.
Dane techniczne Yamaha D’elight:
Typ silnika: Jednocylindrowy, 4-suwowy, Chłodzony powietrzem, SOHC, 2-zaworowy
Pojemność: 114 cm3
Średnica x skok tłoka: 50,0 mm x 57,9 mm
Stopień sprężania: 9,3 : 1
Moc maksymalna: 5,3 kW przy 7 000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 7,6 Nm przy 5 500 obr./min
Układ smarowania: Mokra miska olejowa
Układ paliwowy: Wtrysk paliwa
Układ zapłonu: TCI
Układ rozrusznika: Elektryczny
Skrzynia biegów: Automatyczna z pasem klinowym
Podwozie:
Układ przedniego zawieszenia: Widelec teleskopowy
Skok przedniego zawieszenia: 85 mm
Układ tylnego zawieszenia: Wahaczowe
Skok tylnego zawieszenia: 70 mm
Hamulec przedni: Hydrauliczny jednotarczowy, śrenica 180 mm
Hamulec tylny: Bębnowy, średnica 130 mm
Opona przednia: 90/90-12
Opona tylna: 90/90-12
Wymiary:
Długość całkowita: 1 835 mm
Szerokość całkowita: 685 mm
Wysokość całkowita: 1 080 mm
Wysokość siodełka: 755 mm
Rozstaw osi: 1 250 mm
Minimalny prześwit: 115 mm
Waga w stanie gotowym do jazdy: 98 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 4,4 l
Cena: 8 800 zł
Sym Fiddle III
Obok tego modelu ciężko jest przejść obojętnie. Sym po prostu przyciąga. Skuter występuje w wielu wersjach kolorystycznych zatem na pewno znajdziecie wśród nich coś dla siebie. Podobnie jak konkurencja skuter Fiddle III bardzo łatwo i przyjemnie się prowadzi. Z przodu mamy hamulec tarczowy, tył to klasyczny bęben. Dzięki jednak niskiej wadze pojazdu ten zestaw jest w zupełności wystarczający. Warto wiedzieć, że Sym rozpędzi się do 95 km/h. To zdecydowanie wystarczy by dojechać do pracy, a potem wrócić do domu szybko i komfortowo.
Dane techniczne Sym Fiddle III:
Wymiary [dł./szer./wys. (mm)]: 1900/690/1330
Wysokość kanapy (mm): 1130
Masa pojazdu gotowego do jazdy (kg): 117
Silnik: 4-suw
Poj. skokowa (ccm): 124,6
System chłodzenia: powietrze
Max. moment obr. (Nm): 8,51
Zbiornik paliwa (L): 6,5
Przeniesienie napędu: Automatyczna C.V.
Rozmiar opon przód: 110 / 70-12
Rozmiar opon tył: 120 / 70-12 63P
System hamulcowy – typ (przód/tył): tarcza / bęben
Cena: 7 299 zł
Zipp LaVissa 125
LaVissa to niewielki skuter, który doskonale sprawdzi się w mieście. Biało czerwona kolorystyka nadaje mu wyjątkowy wygląd i przyciąga spojrzenia. Nawet na oponach znajdziecie białe wstawki. Całości dopełniają mały chromowany bagażnik oraz okrągłe lusterka. Jazda takim pojazdem sprawi, że nawet dojazd do pracy stanie się przyjemnością. Skuter powinny docenić szczególnie panie. Jego kompaktowa budowa oraz nisko umieszczone siedzenie będą dużymi atutami podczas nauki.
Dane techniczne Zipp LaVissa:
Wymiary: 1780/665/1120
Waga: 100 kg
Silnik: Czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Pojemność: 124,6 ccm
Prędkość maks.: 85 km/h
Rozruch: Elektryczny/mechaniczny
Opona przód: 3.50-10
Opona tył: 3.50-10
Hamulce przód: tarczowy hydrauliczny
Hamulce tył: bębnowy mechaniczny
Kolorystyka: czerwono-biały
Akumulator: 12V /7A
Zbiornik paliwa: 6.7 L
Zawieszenie: pojedynczy element resorująco-tłumiący
Wyposażenie: inne lampy LED, chromowany bagażnik, chromowane lusterka
Cena: 5 399 zł
Junak Vintage 125
To nowość na ten sezon od Junaka. Trzeba przyznać, że producent idealnie wpasował się w modę na retro pojazdy. Vintage prezentuje się bowiem doskonale. Podobnie jak u konkurencji na pokładzie znalazło się LED-owe oświetlenie. Mimo nowoczesności tego rozwiązania tutaj wpisuje się ono doskonale w zgrabne linie skutera. Jednoślad napędzany jest silnikiem czterosuwowym o pojemności 125 ccm. Jednostka zapewnia dobre osiągi i spalanie nie przekraczające 3L na każde 100 km. Jest zatem i ekonomicznie i elegancko.
Dane techniczne Junak Vintage 125:
Wymiary: 2050 / 720 / 1090
Wysokość siedzenia (mm): 785
Waga: 102 kg
Silnik: czterosuwowy
Pojemność: 124 ccm
Moc (KM): 7,1
Prędkość maks.: 80 km/h
Rozruch: elektryczny i nożny
Opona przód: 120 / 70 – 12
Opona tył: 120 / 70 – 12
Hamulce przód: tarczowy hydrauliczny
Hamulce tył: bębnowy mechaniczny
Zbiornik paliwa: 4,6 l
Cena: 5 599 zł