fbpx

Tegoroczne nowości Pirelli pochodzą zdecydowanie z dwóch skrajnie oddalonych od siebie światów, bo ze świata Powercruiserów i wyczynowego motocrossu. Tak jak wszystkie opony Pirelli, łączy je jednak jeden cel – zapewnienie najlepszych osiągów i satysfakcji z jazdy!

Pirelli Diablo Powercruiser – Sportowa dusza, cruiserowy klimat

Pirelli jednoznacznie kojarzy się z produktami nacechowanymi osiągami i emocjami. Tym bardziej ciekawym jest rozszerzenie sportowej rodziny Diablo o model Powercruiser. Dla przypomnienia, członkami rodziny Diablo są wyczynowe Supercorsa i Superbike oraz Hypersportowe Diablo Rosso IV. I właśnie z tych ostatnich garściami czerpie nowa opona Pirelli Diablo Powercruiser. Świadczą o tym nie tylko rzeźba bieżnika w charakterystycznym dla Diablo kształcie „Flash”, ale także krzemionkowa mieszanka, dwuskładnikowe tylne warianty radialne, czy profil opony będący ostrzejszy niż w przypadku innych opon do cruiserów. Taki zabieg ma na celu zintensyfikowanie lekkości prowadzenia oraz zwiększenie powierzchni styku opony z asfaltem w złożeniu. Dodatkowo boki opony mają szeroki obszar gładkiej gumy, by zmaksymalizować przyczepność w zakrętach. Wspomniana wcześniej krzemionkowa mieszanka wpływa także na łatwiej dostępną przyczepność już od pierwszych przejechanych metrów, nawet w chłodne dni. W połączeniu ze sprawdzonym wzorem bieżnika, niestraszne jej będą chłodne poranki, gorące popołudnia, czy deszczowe wieczory – w każdych warunkach ta opona zapewnia bezpieczeństwo, przyjemność i satysfakcję z każdego przejechanego kilometra nawet na najmocniejszych powercruiserach i baggerach.

Zapewnienie odpowiedniego prowadzenia i poziomu bezpieczeństwa to jedno, ale innym wyzwaniem, jakie mieli przed sobą inżynierowie Pirelli, to sprostanie niełatwej specyfice surowych, mocnych i ciężkich motocykli. Niemała waga, brutalny moment obrotowy silników V2 i wysokie wymagania użytkowników oczekujących komfortu i osiągów to najważniejsze z nich. By sprostać tym wymaganiom, Pirelli opracowywało konstrukcję opony testując ją nie tylko na najmocniejszych przedstawiciela tego gatunku, ale także na ich wzmocnionych wariantach. W końcu inspiracją dla powstania tej opony były customy w stylu Club Style, Performance Bagger, czy wyścigi King of Baggers. Owocem tych starań jest najbardziej sportowa opona w segmencie custom!

Pirelli Diablo Powercruiser dostępne jest w wariantach radialnych i diagonalnych. w poniższych rozmiarach:

Przód:

  • 160/60 R 18 M/C 70V TL
  • 160/70 R 17 M/C 73V TL
  • 100/90 – 19 M/C 57H TL
  • 110/90 – 19 M/C 62H TL
  • 130/60 B 19 M/C 61H TL
  • 130/60 B 21 M/C 63H TL
  • 130/90 B 16 M/C 73H TL Reinf
  • 150/80 B 16 M/C 71H TL

Tył:

  • 180/70 R 16 M/C 77V TL
  • 240/40 VR 18 M/C (79V) TL
  • 260/40 VR 18 M/C (84V) TL
  • 150/80 B 16 M/C 77H TL Reinf
  • 160/70 B 17 M/C 79V TL Reinf
  • 180/55 B 18 M/C 80H TL Reinf
  • 180/70 B 16 M/C 77H TL

Pirelli Scorpion MX32 Mid Soft – łatwa do jazdy, trudna do pobicia

Obok prac nad oponą do najcięższych motocykli, w Pirelli głowiono się jak poprawić model do jednych z najlżejszych motocykli na świecie, czyli crossów. Głowiono, bowiem dotychczasowe wcielenie Pirelli Scorpion MX32 Mid Soft jest wybitnie zasłużoną oponą, która przyczyniła się do zdobycia wielu tytułów mistrzowskich w MXGP, a przede wszystkim zyskała uznanie wielu zawodników MX. Dlatego w nowym wcieleniu, Pirelli postanowiło zrobić solidny krok do przodu, niemalże rewolucjonizując ten najpopularniejszy model z gamy Pirelli Scorpion MX32. Nowe w tym modelu jest właściwie wszystko, od konstrukcji, mieszanki, czy układ kostek na koncepcji kończąc. Nowy Scorpion MX32 Mid Soft podąża bowiem za zmieniającymi się trendami wyścigów MX, w których to coraz częściej pojawia się dylemat, czy stosować radykalną oponę piaskową czy konwencjonalną kostkę, co zawsze wiąże się z opracowaniem strategii kompromisu. Nowy MX32 Mid Soft ma być rozwiązaniem tych dylematów. Tylna opona będąca hybrydą piaskowej „łopaty” z konwencjonalną kostką zapewnia znacznie lepszą trakcję i przewidywalność w piasku i błocie niż poprzedniczka, co przynosi szczególne korzyści na starcie i wyjściu z zakrętu. Przy tym na terenach pośrednich jak ziemia, torf, czy glina nowy bieżnik zapewnia przyczepność na jeszcze wyższym poziomie niż dotychczasowy. Inżynierowie dużo czasu spędzili także nad tym, by poprawić zachowanie na twardszych podłożach jak ubita i sucha ziemia, czy przesychająca glina, które bardzo często występują na torach równolegle z piaskiem.

Zmiany bieżnika w przedniej oponie, również podyktowane były poprawą osiągów w piasku i błocie oraz na twardszych nawierzchniach. Natomiast tak jak priorytetem dla tylnej opony jest zachowanie w trakcie przyspieszania, tak dla przedniej była pełna kontrola i zapas przyczepności w trakcie hamowania oraz precyzja prowadzenia. Szczególnie dotyczy to pierwszej fazy skrętu, by łatwiej trafić w koleinę. Udało się to uzyskać za sprawą kostek o nowym, ostrzejszym kształcie. Taki zabieg spowodował też skuteczniejsze wgryzanie się w podłoże w trakcie hamowania, ale także poprawiło stabilność i pewność prowadzenia w miękkim tereniem. Nowa sztywniejsza konstrukcja zarówno przedniej, jak i tylnej opony przyniosły natomiast znacznie większą sztywność boczną, co przekłada się na lepsze czucie i precyzję prowadzenia. Dla zachowania przyczepności na twardszych podłożach i kompensację tego usztywnienia, kostki mają dodatek miękkiej mieszanki, dla lepszego dopasowania do podłoża. Z takim pakietem zmian, nowe Pirelli Scorpion MX32 Mid Soft będą zauważalnie lepsze od i tak wyśmienitego poprzedniego modelu. Będą też bardziej zauważalne, bo w nowej wersji logo Pirelli będzie teraz żółte, co dotychczas było zarezerwowane dla opon zawodników MXGP!

Przód:

  • 80/100 – 21 M/C 51M MST

Tył:

  • 110/90 – 19 NHS 62M
  • 120/80 – 19 NHS 63M
  • 120/90 – 19 NHS 66M

Nowe modele Pirelli Diablo Powercruiser i Scorpion MX32 Mid Soft trafią do sprzedaży już wiosną. Więcej informacji na www.pirelli.pl.

KOMENTARZE