fbpx

Dunlop Motorcycle Europe wprowadza na rynek nową oponę klasy Sport Touring – RoadSmart III, która sprosta wymaganiom nawet najbardziej wymagających motocyklistów.

. Dłuższa żywotność: trwałość opony przedniej wyższa o 82% w porównaniu ze średnią testowanych konkurentów

. Najlepsza w swojej kategorii’ w teście prowadzenia i przyczepności

. Mieszanka z nanotechnologią najnowszej generacji

. Standardowa specyfikacja dla motocykli od klasy GT do średniej oraz specjalny wariant SP dla lekkich roadsterów i motocykli sportowych

Inżynierowie Dunlopa z centrum badawczo-rozwojowego we Francji skupili swoją uwagę na stworzeniu najlepszej pod względem prowadzenia i przyczepności opony w klasie, przy jednoczesnym zapewnieniu najwyższej trwałości w segmencie. W rezultacie intensywnych prac potencjalny przebieg przedniej opony RoadSmart III wydłużono aż o 82%, co potwierdziły niezależne testy.

Bardzo dobre wyniki trwałości ogumienia idą w parze z doskonałymi parametrami w zakresie przyczepności. Testy wykazały, że prowadzenie na suchej nawierzchni oraz przyczepność opony RoadSmart III są o 10%2 lepsze niż średnia czterech konkurentów, przy jednoczesnym zapewnieniu przyczepności, pewności prowadzenia i reaktywności na mokrych nawierzchniach.

Imponujące wyniki testów to rezultat czterech innowacyjnych rozwiązań technologicznych zastosowanych w rewolucyjnej oponie RoadSmart III.

Innowacyjna konstrukcja bieżnika

Konstrukcja bieżnika bazuje na nowym układzie ulepszonych rowków. Kąt ich ułożenia został obliczony tak, by optymalizować sztywność bieżnika i zapewniać równomierne zużycie. W rezultacie opona zachowuje parametry przez cały okres eksploatacji.

Nowa konstrukcja ogumienia zapewnia szybkie i wydajne usuwanie wody, dzięki czemu opona uzyskuje lepsze właściwości jezdne, nawet gdy jest częściowo zużyta. Pod tym względem RoadSmart III wypada lepiej niż wcześniejszy model, szczególnie przy wyższych prędkościach.

Bieżnik z nanotechnologią nowej generacji

Olbrzymi wysiłek badawczy włożono w ulepszenie mieszanki bieżnika opony RoadSmart III. Aby uzyskać jej właściwą kombinację w części barkowej i środkowej opony, przetestowano aż 53 różne warianty materiałów.

Stworzona w ten sposób zaawansowana mieszanka MultiTread bazuje na unikatowym połączeniu trzech polimerów z mieszanką krzemionki o wysokich parametrach dyspersji, co zdecydowanie podnosi jej odporność na zużycie. Przynosi to szereg korzyści. Po pierwsze umożliwia wydłużenie przebiegów, lecz także znacznie poprawia przyczepność na mokrej nawierzchni. Mieszanka jest też bardziej elastyczna w niskich temperaturach, dzięki czemu daje większe poczucie pewności podczas jazdy. Jest to szczególnie istotne w segmencie Sport Touring, w którym wymagana jest sprawność i reaktywność w każdych warunkach pogodowych.

Mieszanka środkowej części konstrukcji MultiTread to polimer o dłuższym łańcuchu cząsteczkowym, który zwiększa siłę wiązania gumy.

Nowa osnowa i przedni profil ze sztucznego włókna

Opona wyróżnia się zupełnie nową konstrukcją osnowy ze sztucznego włókna, która skraca jej czas nagrzewania, co wymaga od motocyklisty mniejszej zmienności siły skrętnej w zależności od temperatury otoczenia. Ponadto wprowadzone rozwiązanie zapewnia bardziej precyzyjne prowadzenie, większą sztywność i równomierne zużycie. W konsekwencji technologia znacząco przyczynia się też do wydłużenia przebiegów opony.

W skład linii RoadSmart III wchodzi 18 specyfikacji opony w 16 rozmiarach. W dwóch najważniejszych dla tylnego ogumienia rozmiarach – 180/55ZR17 i 190/55ZR17 – dostępna będzie standardowa wersja RoadSmart III, dopasowana do potrzeb ciężkich motocykli GT i kategorii wagi średniej lub specjalna opcja SP (Sport), którą dostosowano do charakterystyki motocykli lżejszych typu Naked i Sport.

Andy Marfleet, menedżer ds. marketingu Dunlop Europe Moto, wyjaśnia: ”Rynek opon Sport Touring jest wymagający. Motocykliści poszukują ogumienia, która nie tylko daje poczucie pewności i wysoką przyczepność, lecz co najważniejsze, utrzymuje parametry przez cały okres eksploatacji. Niezależny test potwierdził, że opona RoadSmart III zapewnia najlepszą w swojej klasie przyczepność i prowadzenie na suchej nawierzchni, przy jednoczesnym znacznym wydłużeniu przebiegów„.

KOMENTARZE