Dobrej jakości i regularnie kontrolowane klocki hamulcowe są podstawa bezpiecznej jazdy motocyklem. Nie bez znaczenia jest też odpowiednie dobranie mieszanki, gwarantujące najlepszą wydajność, osiągi, trwałość okładzin ciernych oraz tarcz hamulcowych. Wie o tym marka TRW – wiodący producent części zamiennych do motocykli o jakości nierzadko przewyższającej standardy OEM.
Na skróty:
W ofercie TRW znajdują się okładziny cierne przednie i tylne do ponad 6000 modeli motocykli produkowanych od lat 70. Wśród nich są także klocki hamulcowe do motocykli typu enduro i motocross oraz do quadów.
Jednym z najważniejszych kryteriów wyboru typu mieszanki ciernej, jest sposób użytkowania motocykla lub quada oraz charakterystyka i warunki terenu. Różne mieszanki okładzin ciernych sprawdzają się najlepiej w takich warunkach, do jakich zostały stworzone. Każdy typ mieszanki przewidziany jest jednocześnie na oś przednią oraz tylną. W doborze odpowiedniego rodzaju klocków z oferty TRW, pomoże poniższa „ściągawka”
Allround – mieszanka organiczna
– Zalecana do użytku drogowego, niewymagającego.
– Najlepsza w suchych warunkach.
– Wymaga odpowiedniego procesu dotarcia przy pierwszych kilometrach użycia.
– Mieszanka przeznaczona jest do motocykli o mniejszych pojemnościach i osiągach.
– Liniowy, nieagresywny moment zadziałania klocka na tarczę hamulcową, co docenią mniej zaawansowani motocykliści.
– Niezbyt długa żywotność w porównaniu do mieszanek sinterowych.
– Wysoka żywotność tarczy hamulcowej.
– Homologacja drogowa TÜV.
SI – mieszanka sinterowa (metaliczna)
– Mieszanka o wysokiej wytrzymałości i wydajności, również w trudnych warunkach.
– Najlepiej sprawdza się w mokrych warunkach błotnistych.
– Wytrzymuje zastosowanie w piachu.
– Wyraźniejszy moment rozpoczęcia hamowania – dla motocyklistów bardziej doświadczonych lub zapoznanych z działaniem metalicznych klocków.
– Homologacja drogowa TÜV.
RSI – mieszanka sinterowa (metaliczna)
– Najbardziej zaawansowana mieszanka offroadowa.
– Oferuje najlepsze osiągi w warunkach suchych, gdy temperatura układu hamulcowego staje się wyższa.
– Najdroższy typ mieszanki wyczynowej.
– Brak homologacji drogowej TÜV.
EC – mieszanka organiczna
– Najtańsza odmiana mieszanki organicznej.
– Homologacja drogowa TÜV.
Więcej informacji można znaleźć na stronie: trwaftermarket.com/pl