fbpx

Dwa nowe rozmiary opony GT502 to zupełnie zmieniona konstrukcja radialna, dopasowana do sportowego charakteru najnowszego Roadstera amerykańskiej marki, który wyróżnia się dynamicznym zawieszeniem i poprawionym układem hamulcowym.

Przygotowanie tego specjalnie zaprojektowanego ogumienia wymagało ścisłej współpracy Dunlopa z zespołem Harley-Davidson odpowiedzialnym za parametry motocykla związane z dynamiką. Tylna opona wyróżnia się konstrukcją typu Jointless Belt (JLB – opasanie bezzakładkowe, które eliminuje nakładanie się poszczególnych warstw opasania) i specjalnym profilem. W celu optymalizacji przebiegów i zachowania na mokrej nawierzchni, do produkcji ogumienia zastosowano mieszankę o dużej zawartości krzemionki, pochodzącą z najnowszych opon Dunlop Sport Touring.

”Harley-Davidson wyznaczył najnowszemu Roadsterowi wyśrubowane parametry w zakresie stabilności, reaktywności, komfortu podróży i zachowania w zakrętach. Przygotowując całkowicie nową konstrukcję i mieszankę bieżnika dla nowych rozmiarów opony GT502, współpracowaliśmy z producentem, aby osiągnąć wyznaczone przez niego cele„ – powiedział Dmitri Talboom, Product Manager, Dunlop Moto EMEA.

Dodatkowe homologacje w segmentach cruiser i touring

Na początku roku Dunlop wprowadził do oferty nowe opony American Elite z technologią Multi-Tread, łączącą wolno zużywającą się mieszankę – w części centralnej z mieszankami zapewniającymi dużą przyczepność boczną – w barkowej części tylnej opony.

Ogumienie American Elite zostało przetestowane przez szereg producentów motocykli, a firmy, takie jak Moto Guzzi, Victory i Indian homologowały je dla swoich najnowszych modeli.

Moto Guzzi wybrał oponę American Elite na przód i tył w modelu California 1400 Eldorado, Victory wykorzystał ją w motocyklu High-Ball, natomiast Indian w modelu Chief Vintage.

”Wprowadzenie przez Dunlopa technologii MultiTread w oponach American Elite przyniosło na rynku opon cruiser i touring poprawę w zakresie trwałości. Dodatkowo, umożliwiło uzyskiwanie większych kątów nachylenia, poprawiając stabilność i trakcję na mokrej nawierzchni. Jesteśmy dumni, że nasze starania zostały docenione przez wiodących producentów motocykli, którzy homologowali nasze opony„ – dodał Dmitri Talboom.

Opony Dunlop American Elite i nowe rozmiary GT502 są już dostępne u dealerów opon motocyklowych Dunlopa w całej Europie.

KOMENTARZE