1886 – z zamiarem produkcji rowerów powstaje fabryka Frankenburger und Ottenstein Nürnberg.
1886 – z zamiarem produkcji rowerów powstaje fabryka Frankenburger und Ottenstein Nürnberg.
1888 – wyprodukowano tysięczny rower Victoria.
1895 – zatrudniające ok. 300 osób zakłady zmieniają nazwę na Victoria Fahrradwerke AG.
1896 – do produkcji rowerów wprowadza się pierwsze ogumione koła z oponami Dunlopa.
1899 – zmiana nazwy na Victoria Werke AG i ukierunkowanie na produkcję „samojazdów”.
1900 – na targach w Norymberdze samochód Victorii zdobywa złoty medal.
1901 – powstaje pierwszy motocykl z jednocylindrowym silnikiem o mocy 1,75 KM.
1906 – maszyny z dwucylindrowymi silnikami o mocach 2,5-3 KM.
1920 – KR I z silnikiem typu boxer ustawionym wzdłużnie najnowocześniejszym motocyklem swoich czasów.
1924 – KR III z trzybiegową skrzynią ma moc 12 KM.
1925 – pierwsze niemieckie silniki z doładowaniem kompresorami należą do Victorii.
1926 – „500” z doładowaniem ustanawia światowy rekord prędkości 165 km/h.
1928 – do produkcji wchodzi górnozaworowe KR 35 pierwszej serii.
1930/31-36 – w nadwozia Victorii montuje się silniki Sturmey Archer.
1932 – KR6 „Bergmeister” z wózkiem bocznym wygrywa europejskie wyścigi górskie w klasie do 600 ccm.
1935 – wprowadzono do produkcji dolnozaworowe KR35B i KR35G .
1938 – wchodzą do produkcji KR 35 SN (18 KM) KR 35 SS (20 KM) z silnikami Columbusa.
1939 – niemal koniec produkcji KR 35 zwanego „Pionier”.
1945 – zniszczenia wojenne zakładów sięgają 25-40 proc.
1946 – powrót do produkcji silników do rowerów.
1949 – powrót KR 25 Aero.
1951 – rower z doczepnym silnikiem FM 38 ustanawia rekord świata, osiągając prędkość 79 km/h.
1953 – V 35 Bergmeister, V2 350 ccm, 21 KM, skrzynia biegów z łańcuchami rolkowymi, napęd tylnego koła wałkiem Kardana.
1954 – V 35 Bergmeister z wózkiem bocznym wygrywa na odcinku 2500 km w klasie 500 ccm.
1957 – powstaje ostatnia Victoria KR 17, w której zamontowano włoski silnik Parilla 175 ccm OHV.
1958 – z powodu kryzysu Victoria łączy się z zakładami Express z Neumarkt i odziałem motocyklowym DKW Auto-Union GmbH z Ingolstadt w Zweirad-Union AG.
1966 – Zweirad-Union zostaje przejęte przez zakłady Hercules, Victoria ostatecznie znika z rynku.
Z KR35 przez lata…
model | moc KM | rozrząd | lata |
KR35 (SLM) | 12/14 | OHV | 1928-34 |
KR35 B i G | SV | 1935-36 | |
KR35 S | 14 | OHV | 1936-37 |
KR35 SN | 18 | OHV | 1938-40 |
KR35 SS | 20 | OHV | 1938-40 |
KR35 WH | 18 | OHV | 1938-45(41-45) |