Rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury wyjaśnił powody wzrostu opłaty paliwowej o 17 groszy na 1000 litrów paliwa, o której w czwartek 27 lutego dyskutowano w ogólnopolskich mediach.
Ministerstwo Infrastruktury uspokaja: opłata paliwowa rzeczywiście wzrośnie, ale jej równowartość będzie obniżona w akcyzie. Ruch ministerstwa ma na celu uzupełnienie budżetu Krajowego Funduszu Drogowego, na rzecz którego przekazywana jest właśnie część opłaty paliwowej. Dla kierowców zmiany będą niewidoczne.
Zmiana wysokości stawki opłaty paliwowej o 17 zł na 1000 litrów, albo kilogramów paliwa nie wpływa i nie wpłynie na cenę paliwa na stacjach benzynowych, ponieważ o dokładnie o tą samą wartość – 17 złotych na 1000 litrów, albo kilogramów paliwa – maleje akcyza na paliwa – cytuje rzecznika prasowego ministerstwa, Szymona Huptysia, portal prawodrogowe.pl.
Z KFD finansowane są projekty rozbudowywania sieci dróg i autostrad w Polsce.
Ceny paliwa w marcu 2020
Według analityków w najbliższych dniach będziemy obserwować spadek cen paliw na stacjach benzynowych. Wynika to ze spadku cen hurtowych ropy naftowej, a same spadki spowodował – co dość niespodziewane – koronawirus. Niepewność na rynku hurtowym i ograniczone dostawy ropy do Chin chwilowo mogą zamrozić ceny surowca.