Motocykle wyścigowe Yamahy pozwalają zawodnikom odnosić sukcesy w najcięższych wyścigach świata. Seria MotoGP? FIM Superbike World Championship? Wyścigi lokalne i amatorska jazda po torze? Wszędzie widać zwycięstwa modelu R6, który w ofercie Yamahy pojawił się w 1999 roku i od samego początku gwarantował sportowe emocje na najwyższym poziomie.
Na skróty:
Yamaha R6 to od ponad 20 lat marzenie niejednego motocyklisty i amatora torowych przygód. Niestety każda era ma swój koniec. Model przygotowany na rok 2021 będzie dostępny wyłącznie w wersji bez homologacji drogowej. Zestaw R6 GYTR, przygotowujący seryjny model do jazdy torowej, trafi do sprzedaży na początku stycznia 2021 roku i zapewni emocje, jakich się nie spodziewacie!
Krótki przegląd wyścigowej historii Yamahy R6
Model R6 nie musiał długo czekać na swój pierwszy triumf. Już podczas drugiego startu w Supersport World Championship w Donington Park w 1999 roku Jamie Whitham odniósł na nim zwycięstwo i zapoczątkował lawinę sukcesów Yamahy w kolejnych latach. “Er szóstka” zapewniała mistrzostwo takim tuzom motorsportu jak Jörg Teuchert, Cal Crutchlow, Chaz Davies, Sam Lowes, Lucas Mahias, Sandro Cortese, Randy Krummenacher i Andrea Locatelli. Jednocześnie jest najchętniej wybieranym modelem wśród zawodników serii WorldSSP, a także w gronie amatorów i kierowców odnoszących zwycięstwa na poziomie krajowym.
RACE – nowy rozdział w historii Yamahy R6
Yamaha R6 jaką znamy obecnie, czyli posiadająca homologację drogową, zostanie wycofana ze sprzedaży na początku przyszłego roku. Jej miejsce zajmie wersja RACE przeznaczona dla amatorów i zawodników do użytku torowego. Cena wersji bazowej zostanie dopasowana do poziomu maszyn wyścigowych, a bardziej wymagający klienci będą mogli spersonalizować swój egzemplarz korzystając z bogatej oferty części akcesoryjnych.
Yamaha R6 RACE to przede wszystkim lekki, czterocylindrowy silnik DOHC o pojemności 599 ccm wyposażony w efektywny układ chłodzenia cieczą i tytanowe zawory. Zamontowano go w aluminiowej ramie Deltabox o niskiej masie. Motocykl posiada również ramę pomocniczą wykonaną z magnezu, zapewniającą fenomenalny rozkład masy, i zaawansowane zawieszenie KYB, dzięki któremy prowadzenie motocykla odznacza się dużą precyzją podczas jazdy na wprost i w zakrętach. Na pokładzie nie mogło zabraknąć systemu kontroli trakcji, systemu D-Mode i przepustnicy ride-by-wire, która jest sterowana układem YCC-T autorstwa Yamahy. Dzięki niej reakcja na ruch manetki “gazu” jest błyskawiczna.
Zestaw R6 GYTR – dla tych, co chcą więcej
Japońscy inżynierowie z działu Genuine Yamaha Technology Racing (GYTR) od ponad 40 lat tworzą rozwiązania dla motocykli wyścigowych, coraz wprowadzając do maszyn Yamahy przełomowe technologie. Tym razem całe ich doświadczenie oraz informacje płynące od zespołów wyścigowych i kierowców testowych skupiły się w pakiecie do modelu R6 RACE.
W skład zestawu R6 GYTR przeznaczonego do motocykla R6 RACE wchodzi:
- Zestaw owiewek wyścigowych
- Pełny układ wydechowy Akrapovic
- Zestaw modułu ECU
- Zestaw lekkiej wiązki przewodowej
- Włącznik/wyłącznik GYTR
- Kabel interfejsu GYTR
- Zestaw wtyczek i emulator ABS
- Bezkluczykowy korek wlewu paliwa
- Poduszka siedziska
- Zestaw przednich i tylnych przewodów hamulcowych wykonanych ze stali nierdzewnej
- Osłona dźwigni hamulca przedniego
- W pełni regulowany zestaw wyścigowych podnóżków wraz z opcjonalnym zestawem do odwrócenia działania dźwigni zmiany biegów
- Osłona tylnej zębatki (tzw. płetwa rekina)
- Tylna zębatka 45 i złoty łańcuch wyścigowy DID oraz zestaw nakrętek – wszystko umożliwiające konwersję do wersji 520
- Tylne haki do podnośnika i podnośnik do motocykla
Poza elementami wchodzącymi w skład zestawu R6 GYTR dostępna będzie również bogata oferta części GYTR i Ohlins do dalszej personalizacji modelu Yamaha R6 RACE.