fbpx

Dobór odpowiedniego oleju do motocykla nie powinien dziś sprawiać trudności, prawda? I tak, i nie. Owszem, na półkach sklepowych jest tyle produktów, że któryś z nich powinien spełniać twoje wymagania, a właściwie twojego motocykla, tylko jak się rozeznać który? W przypadku olejów Motul to całkiem proste.

Idziesz do sklepu lub wchodzisz na jego stronę internetową i chcesz kupić olej silnikowy, przekładniowy, do zawieszenia – po prostu taki, jakiego potrzebujesz. Wiesz, że potrzebujesz np. 10W40, ale przeglądając ofertę, okazuje się, że ta informacja właściwie tylko częściowo zawęża zakres poszukiwań. Olej o tej lepkości może bowiem występować jako syntetyk, półsyntetyk, mineralny itd. Musisz więc wybrać pomiędzy kilkoma produktami, a na etykiecie każdej z nich, napisane jest, że akurat ten olej jest najlepszy do twojego motocykla.

Olej skrojony na miarę

Do tego na metce z ceną widnieją czasem skrajnie różne kwoty, bowiem prawdopodobnie te z pozoru podobne oleje znacząco różnią się parametrami, dodatkami itd. Skąd więc wiedzieć, czy nie przepłacasz, kupując do niewysilonej jednostki np. Hondy CB500, olej z najwyższej półki do motocykli wyścigowych. Co prawda maszynie to nie zaszkodzi, ale czasem nie ma potrzeby przepłacać skoro i tak nie przyniesie to znaczących korzyści – zawsze lepiej wydać tę kasę na paliwo.

Rozwiązania takiej sytuacji są dwa – „doktoryzowanie” się w zagadnieniu olejowym i testowanie różnych produktów lub skupienie się na ofercie firmy Motul. Ta ostatnia wydaje się prostsza i wygodniejsza dla kogoś, kto nie czuje pociągu i potrzeby do studiowania chemii motocyklowej. Dlaczego? Z bardzo prostego powodu – Motul zmienił ostatnio szatę graficzną etykiet większości swoich produktów z linii Powersports. Niby nic wielkiego, ale może znacząco ułatwić życie. Na nowej etykiecie znajdują się ikony informujące o mocnych stronach produktu. Jako przykład weźmy olej silnikowy z serii 5100 10W40. Od razu w oczy rzucają się informacje, że jest to półsyntetyczny olej z estrami, spełniający normę JASO MA2, czyli jest bardzo dobrze. Kolejno widzisz czytelną podziałkę, z jaką klasą oleju masz do czynienia – w tym przypadku, jest to prawie najwyższa półka. Na samym dole widnieją piktogramy przedstawiające główne zalety oleju np. ochrona, osiągi i łatwy rozruch. W zależności od linii i parametrów te cechy mogą się oczywiście różnić i na niektórych opakowaniach znajdziecie różne inne oznaczenia np. paliwooszczędny, lepsza reakcja (w przypadku olejów do teleskopów), kontrola osadów, łatwy rozruch na zimno itp. Są to podstawowe informacje, które pomagają rozeznać się czym różnią się poszczególne oleje Motula, ale na etykiecie jest też kod QR, po którego zeskanowaniu przejdziecie na stronę produktu. Tam znajdziecie jego pełną kartę charakterystyki, dane techniczne i informacje o aktualnych promocjach.

W nowe etykiety zostaną wyposażone produkty do:

Motocykli 4T serii: 7100 4T, 5100 4T, 5000 oraz 3000

Motocykli 2T serii: 710 2T, 510 2T oraz 100 2T

Skuterów 4T serii: Scooter Power 4T, Scooter Expert 4T oraz Scooter 4T

Skuterów 2T serii: Scooter Powet 2T oraz Scooter Expert 2T.

Quadów oraz pojazdów serii ATV, UTV, S&S serii: ATV Power 4T, ATV S&S Power 4T, ATV UTV Expert 4T oraz ATV UTV 4T.

Skuterów wodnych serii: 600 DI Jet 2T, Powerjet 2T oraz Powerjet 4T.

Skuterów śnieżnych serii: Snowpower 4T, Snowpower Synth 2T, Snowpower 2T.

Oraz oleje do amortyzatorów serii Fork Oil Expert, oleje do przekładni serii Transoil, Transoil Expert oraz Scooter Gear i produkt do silników modelarskich Micro 2T.

KOMENTARZE