Mały „sport” od Hondy również doczekał się aktualizacji na rok modelowy 2024. Zmiany co prawda nie są przełomowe, ale CBR500R na nowy sezon otrzymał kilka dodatków i uaktualnień. Teraz zyskuje nową, ostrzejszą stylistykę wzorowaną na motocyklach „RR-R”, aktualizacje oprogramowania silnika, zabezpieczenie ekranu oraz ulepszoną łączność.
Na skróty:
Silnik w CBR500R pozostał bez zmian. To dobrze znana hondowska jednostka z dwoma cylindrami i ośmioma zaworami, dysponująca mocą 48 KM przy 8600 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 43 Nm przy 6500 obr./min, która spełnia wymogi prawa jazdy kategorii A2. Zaktualizowane zostało natomiast oprogramowanie ECU, które według zapewnień producenta poprawia wyczucie przyspieszenia, zwiększając przyjemność z jazdy. Honda postanowiła również zastosować sprzęgło antyhoppingowe.
CBR500R, podobnie do innych modeli z oferty Hondy, otrzymała jednak w standardzie system HSTC. Jest to rozwiązanie opracowane do regulacji momentu obrotowego. System kontroluje różnicę prędkości pomiędzy przednim i tylnym kołem, a w przypadku wykrycia uślizgu tyłu kontroluje wtrysk paliwa, ograniczając tym samym moment obrotowy. Z myślą o tych, którzy wolą minimalną interwencję tego typu rozwiązań, zapewniono też możliwość pełnego wyłączenia tego systemu. Z kolei na 5-calowy wyświetlacz TFT trafiło dodatkowe zabezpieczenie ze szkła ochronnego. Oprócz zapobiegania rysowaniu się ekranu poprawia ono również znacząco widoczność w ostrym słońcu.
W nowym modelu nadal znajdziemy niezmienioną ramę ze stalowych rur o średnicy 35 mm. Silnik wykorzystany jako element przenoszący naprężenia wzmacnia jej sztywność dzięki czterem mocowaniom głowicy cylindrów do ramy. Jeśli chodzi o zawieszenie, tutaj też nic się nie zmieniło. W nowym CBR500R nadal pracuje wysokiej jakości zawieszenie wykorzystujące widelec USD Showa 41 mm z rozdzielonymi funkcjami tłumienia dobicia i odbicia (SFF-BP).
Za hamowanie odpowiadają dwie przednie tarcze hamulcowe o średnicy 296 mm z podwójnymi czterotłoczkowymi zaciskami NISSIN montowanymi promieniowo. Ten zestaw trafił do Hondy już w 2022 roku i doskonale się sprawdził, dzięki czemu Japończycy uznali, że nie ma potrzeby wprowadzania tu zmian. Odchudzone zostały natomiast koła oraz wahacz. Wysokość siedziska wynosi 785 mm, dzięki czemu motocykl jest łatwy do opanowania, a pozycja kierowcy zapewnia wygodną jazdę niezależnie od wzrostu. Ogólne wymiary to 2080 mm x 760 mm x 1145 mm, z prześwitem 130 mm. Rozstaw osi wynosi 1410 mm, a masa własna to 191 kg.
Agresywne nowe linie CBR500R inspirowane wyścigowym DNA większego brata – modelu Fireblade – projektowano pod hasłem „Kształty Prędkości”. W aerodynamicznie ukształtowane owiewki wbudowano „skrzydełka”, które dodatkowo kierują przepływem powietrza. Rezultatem są ostre krawędzie całego motocykla, a także poprawa w zakresie aerodynamiki, sterowności i wyczucia motocykla.
Honda przygotowała także ofertę akcesoriów do modelu CBR500R, które dostępne są zarówno osobno, jak i w gotowych do montażu pakietach Racing i Comfort. Obejmują one między innymi nakładkę tylnego siedzenia, wyższą szybę, podgrzewane manetki, kufer centralny i o wiele więcej.