fbpx

Honda NT 1100 zadebiutowała w sezonie 2022 i mechanicznie opracowana została na bazie dobrze sprawdzonego modelu CRF 1100 Africa Twin. To połączenie wydajności, komfortu, praktyczności, atrakcyjnej stylistyki i wyjątkowo rozsądnej ceny sprawiło, że NT 1100 został najlepiej sprzedającym się motocyklem turystycznym w Europie w 2023 roku. Wszystko wskazuje na to, że pozycję lidera w swoim segmencie „Entek” utrzyma w tym segmencie również w tym roku.

Honda jednak nie osiada laurach i na sezon 2025 przygotowała kilka zmian, w tym wydawałoby się kompletnym motocyklu. Uchylmy rąbka tajemnicy — linie nadwozia zostały zmienione i dopracowane pod kątem uzyskania bardziej wyrazistej sylwetki, wyższej sprawności aerodynamicznej i zapewnienia użytkownikom pozycji lepiej dostosowanej do długodystansowej jazdy turystycznej. Charakterystycznym elementem nowego nadwozia są podwójne reflektory, z nową stylistyką świateł dziennych DRL ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Poprawia to widoczność zarówno przed motocyklem, jak i samego motocykla dla innych użytkowników dróg.

Zmiany zaszły też w dwucylindrowym silniku rzędowym o pojemności 1084 ccm. Przekonstruowany układ dolotowy, komory spalania i układ wydechowy, zaowocowały podniesieniem o 7% momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów, bez jednoczesnego spadku mocy maksymalnej. Zmiany w aerodynamice nadwozia oraz konstrukcji jednostki napędowej wpłynęły znacząco na zużycie paliwa i pozwalają teraz na przejechanie 400 km na jednym tankowaniu 20-litrowego zbiornika.

Przeprofilowane górne i dolne owiewki oraz przedłużony przedni błotnik zapewniają lepszą ochronę przed warunkami atmosferycznymi. Regulację ustawienia szyby można teraz wykonać jedną ręką z pozycji siedzącej, natomiast obszerniejsze, przeprojektowane siedzenie zapewnia większy komfort podczas dłuższych podróży. Standardowo montowane, dopasowane do motocykla kufry zwiększyły swoją objętość, aby w każdym z nich zmieścił się pełnowymiarowy kask.

Zmiany dotknęły też elektroniki. Działanie systemów wspomagających kierowcę zostało usprawnione dzięki zastosowaniu sześcioosiowego bezwładnościowego modułu pomiarowego (IMU), który pozwala kontrolować nie tylko 3-poziomowy system HSTC, ale także 3-poziomowy układ kontroli unoszenia przedniego koła (Wheelie Control), działanie ABS w czasie pokonywania zakrętów (Cornering ABS), a także układ kontroli unoszenia tylnego koła (Stoppie). Moduł ten jest również odpowiedzialny za zarządzanie trzema domyślnymi trybami jazdy: Urban, Rain i Tour. Indywidualne dostosowanie wszystkich parametrów możliwe jest w trybie User.

Dalszą poprawę wrażeń z jazdy gwarantuje zastosowanie opcjonalnego elektronicznego zawieszenia Showa (Showa-EERA). Oferowana obok standardowego zawieszenia Showa, zapewnia zoptymalizowane pracy amortyzatorów w każdych warunkach i sytuacjach drogowych, a także możliwość regulacji napięcia wstępnego tylnej sprężyny podczas jazdy.

Ostatnim elementem zwiększającym komfort jazdy jest przekonstruowana karta wizytowa Hondy – sześciobiegowa dwusprzęgłowa przekładnia DCT. Zmodyfikowano ją pod kątem wyczucia reakcji przy niskich prędkościach i powiązano z danymi dostarczanymi przez jednostkę operacyjną IMU, uzyskując bardziej intuicyjną zmianę biegów podczas pokonywania zakrętów.

W nowej Hondzie NT 1100 lista wyposażenia standardowego jest naprawdę długa i obejmuje teraz kolorowy, 6,5-calowy ekran dotykowy TFT, z możliwością łączność ze smartfonem poprzez Apple CarPlay i Android Auto, tempomat, udoskonalone podgrzewane manetki, gniazda ładowania 12 V i USB, kierunkowskazy z automatycznym wyłącznikiem, sygnalizację awaryjnego hamowania (ESS) oraz stopkę centralną. Rzeczywiście jest bogato!

Zmiany stylistyczne, poprawione osiągi i nowe walory praktyczne modelu NT 1100 – najlepiej sprzedającego się motocykla klasy turystycznej w Europie, mają zapewnić modelowi panowanie na rynku w kolejnym sezonie.

KOMENTARZE