fbpx

Zobacz z bliska pierwsze homologowane motocykle enduro Triumpha i przyjrzyj się danym technicznym modeli TF 250-E i TF 450-E! Czy Brytyjczycy będą w stanie konkurować w Enduro z KTM-em, Yamahą czy Betą?

Triumph właśnie zaprezentował swoje pierwsze maszyny enduro zbudowane na bazie bardzo udanych crossowych modeli, ale wyposażone w homologację i dostosowane do wymagań tej odmiany offroadu. Szczegółowe opisy obu modeli Triumph: TF 250-E i TF 450-E znajdziecie tutaj!

Tymczasem przedstawiamy dane techniczne maszyn zbudowanych we współpracy z Ivanem Cervantesem i Paulem Edmonsonem oraz galerię zdjęć nowych brytyjskich endurówek, które mają ambicję namieszać w światowej czołówce.

Triumph TF 450-E – nowy gracz w klasie Enduro E3

Triumph TF 450-E wchodzi na rynek w momencie, gdy klasyczne rajdy enduro zaczynają na nowo doceniać mocne czterosuwy o dużej pojemności. Zawodnicy coraz chętniej sięgają po motocykle, które pozwalają wykorzystać wysoki moment obrotowy, upraszczający pokonywanie technicznych odcinków. W klasie Enduro E3 od lat dominują KTM 500 EXC-F, Husqvarna FE 501 czy Beta RR 480. Triumph ze swoim modelem 450-E, mimo nieco mniejszej pojemności, deklaruje płynny charakter oddawania mocy i doskonałą trakcję w trudnym terenie. Brytyjczycy dodatkowo jasno sugerują, że będą chcieli konkurować również w zawodach typu Hard Enduro, gdzie ich czterosuw będzie rywalizował z mocnymi dwusuwami jak KTM 300 EXC czy Sherco 300 SE. Czy to się uda? Zobaczymy na pierwszych testach!

Triumph TF 250-E – frajda dla ambitnych zawodników klasy E1

Klasa 250 cm³ to tradycyjnie segment, po który sięgają ambitni amatorzy, kobiety i zawodnicy lubiący w pełni wykorzystywać możliwości motocykla. Triumph TF 250-E z mocą 42 KM i maksymalnymi obrotami sięgającymi 12 800 RPM obiecuje najmocniejszy silnik w klasie E1. Bezpośrednimi rywalami tej maszyny są m.in. KTM 250 EXC-F, Husqvarna FE 250, TM EN 250F czy Yamaha WR250F – motocykle znane z wysokiej kultury pracy, świetnych osiągów i łatwości prowadzenia. Triumph chce przyciągnąć właśnie tych użytkowników, którzy szukają maksymalnej frajdy i sportowego zacięcia, zachowując jednocześnie pełną kontrolę w trudnym, technicznym terenie. Czy TF 250-E stanie się nowym faworytem klasy? To się okaże już podczas inauguracji sezonu EnduroGP w Portugalii.

Dane techniczne:

Triumph TF 450-E 2026

SILNIK
Typ:czterosuwowy, chłodzony cieczą
Układ:jednocylindrowy
Rozrząd:SOHC
Pojemność skokowa:449,9 ccm
Średnica x skok tłoka:b.d.
Stopień sprężania:12,8:1
Moc maksymalna:b.d.
Moment obrotowy:b.d.
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Sprzęgło:mokre, wielotarczowe
Skrzynia biegów:sześciostopniowa
Napęd tylnego koła:łańcuch
PODWOZIE
Rama:aluminiowa, podwójna kołyska
Zawieszenie przednie:sprężynowe KYB 48 mm, regulacja kompresji i odbicia, skok 300 mm
Zawieszenie tylne:KYB z regulacją kompresji (ustawienie zawieszenie twarde/miękkie),
regulacja odbicia, skok 313 mm
Hamulec przedni:pojedynczy, tarcza Galfer, Ø 260 mm, pływające zaciski dwutłoczkowe Brembo
Hamulec tylny:pojedynczy, tarcza Galfer Ø 220 mm, pływający zacisk jednotłoczkowy Brembo
Opony:90/90-21 / 140/90-18
WYMIARY I MASY
Długość:2243 mm
Szerokość:836 mm
Wysokość:1264 mm
Wysokość siedzenia:955 mm
Rozstaw osi:1488 mm
Kąt wyprzedzenia główki ramy:26,8°
Wyprzedzenie:113 mm
Masa z płynami:116,7 kg
Zbiornik paliwa:8,3 l

Triumph TF 250-E 2026

SILNIK
Typ:czterosuwowy, chłodzony cieczą
Układ:jednocylindrowy
Rozrząd:SOHC
Pojemność skokowa:249,9 ccm
Średnica x skok tłoka:b.d.
Stopień sprężania:14,4:1
Moc maksymalna:42,3 KM
Moment obrotowy:27,8 Nm
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Sprzęgło:mokre, wielotarczowe
Skrzynia biegów:sześciostopniowa
Napęd tylnego koła:łańcuch
PODWOZIE
Rama:aluminiowa, podwójna kołyska
Zawieszenie przednie:sprężynowe KYB 48 mm, regulacja kompresji i odbicia, skok 300 mm
Zawieszenie tylne:KYB z regulacją kompresji (ustawienie zawieszenie twarde/miękkie),
regulacja odbicia, skok 313 mm
Hamulec przedni:pojedynczy, tarcza Galfer, Ø 260 mm, pływające zaciski dwutłoczkowe Brembo
Hamulec tylny:pojedynczy, tarcza Galfer Ø 220 mm, pływający zacisk jednotłoczkowy Brembo
Opony:90/90-21 / 140/90-18
WYMIARY I MASY
Długość:2243 mm
Szerokość:836 mm
Wysokość:1264 mm
Wysokość siedzenia:955 mm
Rozstaw osi:1488 mm
Kąt wyprzedzenia główki ramy:26,8°
Wyprzedzenie:113 mm
Masa z płynami:114,2 kg
Zbiornik paliwa:8,3 l
 
KOMENTARZE