fbpx

Jeżeli pójdziemy śladem Tracera 900/900 GT, to okaże się, że Niken GT to całkiem ciekawy turystyk – mimo, że ma więcej kół!

Yamaha w ostatnim czasie za nic ma konwenanse i woli łamać zasady niż nimi podążać co mi osobiście bardzo pasuje i łatwiej jest mi się utożsamiać z marką. Żyjemy w czasach, w których wszystko jest niezwykle dobrze poukładane, albo raczej wygląda na poukładane – szczególnie w sieci, w realu jak jest, każdy dobrze wie. Taki mniej więcej jest Niken. Nic nie udaje i ma w duszy opinie innych – jest takim nieco ekscentrycznym kuzynem, który za nic ma sobie opinie innych.

Niken GT

Fakt jest jeden. Kiedy kilka miesięcy temu Yamaha zaprezentowała Nikena, paru gości popukało się w głowę, kilku straciło przytomność, a jeszcze paru (nie mając pojęcia o jeżdżeniu tym sprzętem) wydało negatywną opinie na temat trakcji i sensu istnienia takich motocykli. Czy mieli rację? O tym możecie przeczytać w naszym teście Nikena, który jest dostępny na naszej stronie, tym czasem skupmy się na wersji GT!

Niken GT

Tak jak w przypadku Tracera 900/900GT różnic jest niewiele i dotyczą one raczej zmian, które odpowiadają za bardziej komfortowe poruszanie w dłuższych trasach. W wersji GT otrzymujemy turystyczną szybę i oczywiście kufry. Szkoda, że oryginalnie mają tylko 25 litrów, to tyle ile mają standardowe sakwy motocyklowe. Cóż, na weekendowy wyjazd na pewno wystarczą, jeżeli chodzi o dalsze podróże, nie obędzie się bez modyfikacji. Wersja GT wyposażona jest w wygodniejsze siedzenie, które na pewno doskonale sprawdzi się podczas dłużych wyjazdów i grzane manetki, które zadowolą każdego kto będzie chciał powinklować na Hochalpenstrasse. Pasażer otrzymał dodatkowy punkt chwytu oraz gniazdo zapalniczki.

NIKEN/NIKEN GT różnice

Trójkołowiec napędzany jest trzycylindrowym silnikiem o pojemności 847 cm3. Jednostka ta dysponuje mocą na poziomie 115 KM. Za odpowiednią trakcje odpowiada zawieszenie Ackermana, które według testów zapewnia dużo lepszą przyczepność osi przedniej.

Niken GT napędzany jest trzycylindrowym silnikiem rzędowym o pojemności 847 cm3 i mocy 115 KM, znanym z MT-09. Pochylające się w zakrętach koła oparte są na zawieszeniu Ackermana. Podwójne koło, jak wynika z testów, zapewnia znacznie lepszą przyczepność.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=UgwjozzRG2s?allowfullscreen=true&autoplay=0&border=0&wmode=opaque&controls=1&showinfo=0]

KOMENTARZE