fbpx

Nowości na rok modelowy 2015 Suzuki przedstawiło na targach Intermot w Kolonii. Jest wśród nich zupełnie nowy skuter dla kierowców z prawem jazdy kat. B.

Suzuki Address

Suzuki Address

Zaczynamy od skutera, którym mogą jeździć zarówno posiadacze motocyklowego prawa jazdy od kategorii A1, jak też kierowcy samochodów. Ten jednoślad o nowoczesnych kształtach wyposażono w równie nowoczesny silnik o nieco mniejszej pojemności niż większość motocykli klasy 125. Ma on 113 ccm pojemności, za to Suzuki zapewnia, że cechuje się wyjątkowo niskim tarciem wewnętrznym, co ma pozwalać na niespotykane połączenie osiągów z niskim zużyciem paliwa. Zoptymalizowano kąty ustawienia zaworów i kanału dolotowego, wyposażono go w inteligentny układ wtrysku paliwa, przekonstruowano wał korbowy, co w połączeniu z rolkowymi dźwigienkami rozrządu ma sprawić, że Suzuki Address jest bardzo cichym pojazdem. Skuter wyposażono w zbiornik paliwa o pojemności 5,2 litra, co przy zużyciu 2,04 l/100 km ma zapewnić nowemu Suzuki Address zasięg nawet do 255 km na jednym tankowaniu.

Suzuki Address oferuje przestrzeń bagażową o objętości 20,6 litra, co z powodzeniem wystarczy do pomieszczenia kasku i motocyklowej kurtki. Z przodu po obu stronach umieszczono schowki kieszeniowe zapewniające sporo miejsca na drobiazgi. Solidny dodatkowy zaczep pozwala na przewóz różnych toreb.

Fot. Suzuki

Suzuki AddressFot. Suzuki

Suzuki GSF 1250S ABS Bandit

Suzuki GSF 1250S ABS Bandit

Suzuki Bandit w najmocniejszej wersji zawsze był chwalony za płaską krzywą momentu obrotowego, co oznacza, że dobre przyspieszenie uzyskiwał bez wkręcania na wysokie obroty. Podobna charakterystyka silnika cechuje nową wersję tego modelu. Motocykl otrzymał układ podwójnej przepustnicy SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve) i wtrysk paliwa ze sterowaniem w pętli zamkniętej, co ma zapewnić błyskawiczną i precyzyjną reakcję na otwarcie przepustnicy, wyjątkowo płynne dostarczanie mocy, a także obniżyć spalanie i poprawić czystość spalin.

Suzuki GSF 1250S ABS Bandit

Nowy Bandit został pomyślany jako motocykl do sportowej jazdy po krętych drogach, a jednocześnie zapewniający maksimum komfortu w czasie szybkiej jazdy autostradowej.

Suzuki Bandit 1250S ABS wyposażony jest z przodu w podwójne pływające tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm i czterotłoczkowe zaciski hamulcowe. Z tyłu znajduje się tarcza o średnicy 240 mm z jednotłoczkowym zaciskiem. Cyfrowo sterowany system zapobiegający blokowaniu kół przy hamowaniu (ABS) monitoruje prędkość kół i dostosowuje maksymalną siłę hamowania do aktualnej przyczepności, jaką zapewnia droga.

Na pierwszy rzut oka odróżnia go od poprzednika nowy kształt owiewek, nadający motocyklowi ostrzejszy wygląd, a także wg producenta zapewniający lepszą ochronę kierowcy przed wiatrem i więcej komfortu w czasie jazdy.

Suzuki GSX-S1000

Suzuki GSX-S1000FA

Seria Suzuki GSX kojarzy się z motocyklami sportowymi, zarówno przeznaczonymi na szosę, jak i na tor, włącznie z Hayabusą i najbardziej wyrafinowanymi motocyklami wyścigowymi, które brały udział w MotoGP. Teraz GSX pojawia się z nową literą po kresce: S. GSX-S1000 to motocykl dla doświadczonych kierowców, którzy cenią sobie sportowe osiągi, ale preferują jazdę po drogach publicznych.

Dlatego silnik zastosowany w nowym modelu to zmodyfikowana, lecz już sprawdzona jednostka – wersja legendarnego silnika GSX-R1000 z lat 2005-2008. W motocyklu GSX-S1000 – jak czytamy w komunikacie prasowym – został on dostrojony pod kątem eksploatacji w rzeczywistych warunkach ruchu drogowego, ale bez pozbawiania go surowej mocy GSX-R1000 -? wysokiego momentu przy niskich obrotach i osiągów wyzwalających tym więcej adrenaliny, im wyższe są obroty silnika.

Fot. Suzuki

Suzuki GSX-S1000AFot. Suzuki

Suzuki GSX-S1000 będzie sprzedawany w dwóch wersjach: miejskiej, oznaczonej dodatkowo literą A (na zdjęciach – niebieski), oraz turystycznej – FA (na zdjęciach czerwony), wyposażonej w komplet sportowych owiewek chroniących przed wiatrem na długich trasach.

Fot. Suzuki

Suzuki GSX-S1000FAFot. Suzuki

Fot. Suzuki

Suzuki GSX-S1000AFot. Suzuki

Fot. Suzuki

Suzuki GSX-S1000AFot. Suzuki

Suzuki GSX-R1000 ABS

Suzuki GSX-R1000 ABS

Suzuki GSX-R1000 to jedna z legend wśród motocykli sportowych.

Zobacz: Honda CBR 1000RR, Suzuki GSX-R 1000, Yamaha YZF-R1 – porównanie

W zaprezentowanym na targach Intermot nowym modelu nie przeprowadzono zbyt wielkich zmian. Główna to ABS w standardzie. Spodziewaliśmy się jeszcze trochę więcej elektroniki w postaci kontroli trakcji, ale na razie jej nie wprowadzono.

Jeszcze jedna zmiana to nowe malowanie w wyścigowych firmowych barwach Suzuki Racing Blue. To po to, żeby uczcić powrót Suzuki do MotoGP, który ma nastąpić w przyszłym sezonie.

Fot. Suzuki

Suzuki GSX-R1000 ABSFot. Suzuki

Suzuki V-Strom 650XT

Suzuki V-Strom 650

Jak widać z powyższego zestawienia, Suzuki skupia się na tym, co ma najlepszego w swoim katalogu i co się najlepiej sprzedaje. Podobnie jest ze zmodyfikowanym modelem V-Strom 650, który zyskał w nazwie dodatkowe oznaczenie XT, a wraz z nim szprychowe koła z aluminiowymi obręczami, bardziej „przygodową” stylizację i szerszą gamę przydatnych akcesoriów.

Fot. Suzuki

Suzuki V-Strom 650Fot. Suzuki

Podstawowy model Suzuki V-Strom 650 zyskał bowiem już tak dobrą reputację, że firma z Hamamatsu może sobie na to pozwolić. Chociaż niewykluczone, że jeszcze nas zaskoczy w tym roku czymś zupełnie nowym na targach EICMA w Mediolanie.

KOMENTARZE