fbpx

Piaggio Liberty to synonim wolności i milowy krok w produkcji jednośladów. Od chwili swojej premiery w 1997 roku sprzedał się w liczbie 900 tys. sztuk. Jest jednym z niewielu produktów, które pozostając wierne pierwotnym założeniom, dzięki stałej modernizacji spełniają oczekiwania nowych pokoleń klientów. Nowy skuter Piaggio Liberty powstał w zgodzie z wartościami, które były inspiracją […]

Piaggio Liberty to synonim wolności i milowy krok w produkcji jednośladów. Od chwili swojej premiery w 1997 roku sprzedał się w liczbie 900 tys. sztuk. Jest jednym z niewielu produktów, które pozostając wierne pierwotnym założeniom, dzięki stałej modernizacji spełniają oczekiwania nowych pokoleń klientów.

Nowy skuter Piaggio Liberty powstał w zgodzie z wartościami, które były inspiracją dla stworzenia jego pierwotnej wersji. W celu poprawy bezpieczeństwa wykorzystuje szereg nowinek technologicznych, jak np. układ hamulcowy z ABS, który jest standardem dla wersji 125cm3. Dzięki temu Liberty 125 wykracza poza wymogi europejskiego prawa, które dla tych pojemności nie wymaga zastosowania układu ABS.

Nowy silnik Piaggio 125cm3 jest o ponad 10% mocniejszy niż silnik poprzedniej wersji przy jednoczesnym 16% spadku zużycia paliwa. Dzięki temu Nowe Liberty jest bardzo dynamiczne, zarówno w mieście, jak i poza nim przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa: do 57 km/l przy stałej prędkości 40 km/h, co przekłada się na spalanie na poziomie 1,75 l/100km.

Nowe silniki, nowa ergonomia, nowe aktywne systemy bezpieczeństwa i nowa elegancka linia nadwozia w połączeniu z dużymi kołami nadają temu kompaktowemu skuterowi dynamikę pojazdów klasy wyższej, wzmacniając jego pozycję w segmencie skuterów z dużymi kołami.

Wymiary skutera wzrosły, a co za tym idzie, zwiększył się również komfort jazdy. Większa średnica przedniego koła znacząco wpływa na wzrost poziomu bezpieczeństwa.

Transformacja Piaggio Liberty to nie ewolucja, lecz niemal ponowne narodziny modelu. Stworzono zaawansowany technologicznie pojazd na miarę dróg współczesnego świata, który pozostaje wierny legendarnemu dziedzictwu. Potrafi sprostać najbardziej wygórowanym oczekiwaniom co do jakości, stylu, bezpieczeństwa, ekonomii jazdy i ekologii.

Nowe Liberty usatysfakcjonuje szeroką gamę klientów: od młodych, którzy uważają nowy pojazd Piaggio za idealny do rozpoczęcia przygody z jednośladami, po bardziej dojrzałych, szukających bezpieczeństwa, łatwości przemieszczania się i niskich kosztów eksploatacji.

Nowe Piaggio Liberty występuje w wersji 50 i 125 ccm.

Piaggio Liberty 125 ABS – specyfikacja techniczna

Silnik: jednocylindrowy, czterosuwowy – Piaggio iGet

Pojemność: 124,5 cm3

Średnica tłoka / skok 52 mm / 58,6 mm

Moc maks.: 8 kW / 7500 obrotów na minutę

Moment maks.:10.7 Nm / 6000 obrotów na minutę

Układ rozrządu: pojedynczy wałek rozrządu (SOHC) 3 zawory

Układ chłodzenia: wymuszony obieg powietrza

Układ zasilania: wtrysk paliwa elektroniczny

Smarowanie: mokra miska olejowa

Rozruch: rozrusznik elektryczny

Przeniesienie napędu: automatyczna przekładnia CVT z regulatorem momentu

Sprzęgło: automatyczne odśrodkowe suche sprzęgło

Rama: konstrukcja kołyskowa z rur stalowych z płaskimi wzmocnieniami

Przednie zawieszenie: teleskopowy widelec hydrauliczny, 76 mm skok

Tylne zawieszenie: hydrauliczny dwufunkcyjny amortyzator monoshock, 5 pozycji napięcia wstępnego, 74,5 mm skok

Hamulec przedni: tarcza hamulcowa o śr. 240 mm, dwutłoczkowy zacisk pływający Nissin, jednokanałowy ABS

Hamulec tylny: bęben o śr. 140 mm

Przednia opona: opona bezdętkowa 90/80 16„

Tylna opona: opona bezdętkowa 100/80 14„

Długość: 1945 mm

Szerokość: 690 mm

Wysokość siedziska: 787 mm

Rozstaw osi: 1340 mm

Pojemność zbiornika paliwa: 6 litrów (włącznie z 1,5 litra rezerwy)

Norma emisji spalin: Euro 3

KOMENTARZE