Na sezon 2015 Yamaha zapowiada wprowadzenie nowego WR250F, pierwszej maszyny enduro, która zawiera słynny silnik Yamahy z pochylonym do tyłu cylindrem o odwróconej głowicy.
Nowy motocykl stworzono w oparciu o model crossowy YZ250F na 2014 rok, który zdominował serię MX250 mistrzostw terenowych AMA i udowodnił swe zwycięskie możliwości podczas debiutu na MX2 GP.
Nowa Yamaha WR250F 2015 jest przeznaczona zarówno dla zawodników, jak i motocyklistów, którzy jazdę terenową traktują rekreacyjnie
Nowy silnik Yamahy WR250F jest oparty w dużej mierze na jednostce znanej z modelu YZ250F z wtryskiem paliwa i zawiera – po raz pierwszy w świecie pojazdów enduro – pochylony do tyłu cylinder o odwróconej głowicy. Airbox jest umieszczony przed kierowcą, a zbiornik paliwa znajduje się pośrodku motocykla, przyczyniając się do centralizacji masy w motocyklu, co odgrywa kluczową rolę dla uzyskania lekkiego i zwrotnego prowadzenia, z którego słynie YZ250F 2014.
Dodatkowo odwrócona głowica cylindra WR250F pozwala na użycie prostego wlotu powietrza, oferując większy poziom efektywności dolotowej, a centralne umieszczenie zbiornika paliwa umożliwiło zastosowanie długiego i płaskiego siedziska, które pozwala kierowcy na łatwe i szybkie przesunięcie swojej masy.
W porównaniu z poprzednim silnikiem WR250F, konstrukcja na 2015 rok dostarcza znacząco większą moc przy wyższych obrotach.
Yamaha WR250F 2015 jest wyposażona w nową, 6-biegową przekładnię, zaprojektowaną, aby poradzić sobie z dużą różnorodnością terenu. Jej dopełnieniem jest specjalne sprzęgło, którego specyfikację dostosowano do ekstremalnych warunków jazdy enduro. Posiada ono nowe tarcze cierne, sprężyny i inne wewnętrzne elementy, dzięki którym działa efektywnie przez długi czas nawet w najbardziej wymagającym terenie.
Dostępny jako część akcesoryjna, Yamaha Power Tuner jest niezwykle szybkim i łatwym sposobem regulacji ilości wtryskiwanego paliwa oraz ustawień czasu zapłonu w nowym WR250F. Podobnie jak to jest w przypadku YZ250F, kierowca, który chce dostroić dostawę mocy w swoim WR250F, będzie mógł podłączyć Yamaha Power Tuner bezpośrednio do motocykla, bez konieczności użycia laptopa, i dokonać regulacji zgodnie z aktualnymi warunkami jazdy i stosownie do własnego stylu jazdy.
Dawniej dostęp do tego typu ekskluzywnego sprzętu i oprogramowania był ograniczony i możliwy tylko dla zespołów fabrycznych.
Z myślą o kierowcach enduro i rekreacyjnych, Yamaha WR250F jest w pełni wyposażona w oświetlenie znane z WR450F. Lekkie, kompaktowe oprzyrządowanie zawiera prędkościomierz, wskaźnik poziomu paliwa oraz kontrolki ostrzegawcze niskiego poziomu paliwa i silnika.
Lekka rama Yamahy WR250F bazuje na udanej konstrukcji zwycięskiego YZ250F. Została wykonana w całości z aluminium. W celu zoptymalizowania motocrossowej konstrukcji podwozia YZ250F pod kątem jazdy enduro, rama WR250F 2015 zawiera nowe wsporniki mocowania silnika, zapewniające wyższą sztywność, bardziej dostosowaną do wymagań enduro.
Yamahę WR250F będzie można kupić już w lutym 2015 r.