Trzecia edycja konkursu na najciekawszy motocykl custom, 13 motocykli custom zgłoszonych przez dealerów z Europy Środkowej i Wschodniej – 7 maszyn z Polski – styl retro i minimalizm. Kto zostanie regionalnym Królem Custom?
OXFORD (17 Stycznia 2017) – Rozpoczyna się trzecia edycja corocznego konkursu na najciekawszy motocykl custom, w którym udział bierze ponad 200 dealerów Harley-Davidson z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. W salonach w Europie Środkowej i Wschodniej zbudowano tym razem trzynaście wyjątkowych maszyn custom, które dla mechaników H-D były polem do wykazania się pomysłami, kreatywnością, umiejętnościami i sztuką indywidualizacji. Motocykle biorące udział w konkursie są już gotowe i można na nie głosować do 14 lutego na specjalnej stronie internetowej
. Głosujący wybiorą najpierw sześć najlepszych maszyn z naszego regionu, z których jury wybierze Króla Custom dla Europy Środkowej i Wschodniej. Decyzja jury zostanie ogłoszona na początku marca. W tegorocznej Bitwie Królów bierze udział 7 polskich salonów – Appaloosa z Wrocławia, Arrow z Katowic, Dragon z Krakowa, HD Łódź, HD Szczecin, Twin Peaks z Warszawy i V-Force z Poznania. Za kilka tygodni okaże się, kto jest zwycięzcą, oraz czy będzie nim jeden z salonów reprezentujących Polskę.
Ograniczony budżet, dotrzymanie terminu oraz wybór jednego z trzech modeli Sportster® z rodziny Dark Custom, jako platformy do stworzenia motocykla custom – oto warunki trzeciej edycji Bitwy Królów. Budowa wszystkich trzynastu motocykli pochłonęła tygodnie żmudnej pracy, od poszukiwania inspiracji i pomysłów, wykonania szkiców i zebrania zespołu, po wykonanie poszczególnych maszyn, obejmujące cięcie, modyfikacje instalacji, spawanie i malowanie.
Okazało się jednak, że ani narzucony budżet, ani określony termin nie stanowiły dla mechaników H-D praktycznie żadnej przeszkody. Ponownie udało im się stworzyć wspaniałe i oryginalne maszyny odzwierciedlające osobisty styl i ich kreatywność. „W trzeciej edycji również oczekiwaliśmy niezwykle interesujących i inspirujących motocykli custom. Jestem zachwycony, że co roku możemy podziwiać nowe pomysły, wynalazki i modyfikacje ze strony Harley-Davidson i salonów dealerskich – to odróżnia H-D od innych marek i czyni z firmy światowego lidera w customizacji motocykli zgodnie z wymaganiami klienta”, powiedział Martin Hermanský, Dyrektor Zarządzający Harley-Davidson ds. rozwoju strategicznych rynków na obszarze EMEA (Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki).
Niektóre salony skupiły się na stylu, wzornictwie i detalach konstrukcji docenianych przez koneserów, inne zaś opracowały swoje modele praktycznie od podstaw, według własnych, nieszablonowych wizji.
Zasady konkursu
Na początku marca poznamy zwycięzcę z regionu CEE (Europa Środkowa i Wschodnia), który następnie awansuje do etapu finałowego. Istotną różnicą w porównaniu do poprzednich lat będzie to, iż finał odbędzie się w listopadzie, w trakcie targów EICMA 2017 w Mediolanie. Podczas imprezy zmierzą się ze sobą zwycięzcy rund krajowych i regionalnych oraz zostanie ogłoszony główny laureat Bitwy Królów 2017.
Kto zostanie regionalnym Królem Custom? Wszystko zależy od Waszych głosów.
Zobacz motocykle zgłoszone do tegorocznej edycji konkursu i wybierz swojego faworyta na stronie: http://customkings.harley-davidson.com/pl_PL/.
W trzeciej edycji Bitwy Królów platformą do modyfikacji są motocykle Dark Custom z kultowej serii Sportster produkowanej nieprzerwanie od 1957 roku. To jedna z najpopularniejszych linii Harley-Davidson i najczęściej modyfikowane przez właścicieli maszyny. Motocykle takie jak Iron 883, Forty-Eight czy Roadster stanowią idealne „czyste płótno” do zaprezentowania talentów pracowników salonów Harley-Davidson.
Dark Custom to nowoczesne, undergroundowe oblicze marki, minimalistyczne w zakresie wyposażenia i utrzymane w klasycznym stylu. Surowe i wykończone w oryginalny sposób motocykle Dark Custom to maszyny dla tych, którzy jeżdżą własnymi ścieżkami, dzięki czemu mogą dać ujście swojej buntowniczej duszy i być na drodze na swoich zasadach. Motocykle Dark Custom charakteryzuje matowe lub przyciemnione wykończenie, elementy w stylu vintage oraz atrakcyjna cena, która ma skusić do zakupu nowych klientów marki.