Tradycją stało się, iż co roku międzynarodowy koncern oponiarski, firma Pirelli, przekazuje na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy najbardziej znany kalendarz na świecie – Kalendarz Pirelli. Nie można kupić go nigdzie i za żadne pieniądze. Produkt nie do zdobycia? Teraz każdy ma szansę. Wystarczy wziąć udział w licytacji Kalendarza Pirelli 2016 na rzecz Wielkiej Orkiestry […]
Tradycją stało się, iż co roku międzynarodowy koncern oponiarski, firma Pirelli, przekazuje na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy najbardziej znany kalendarz na świecie – Kalendarz Pirelli. Nie można kupić go nigdzie i za żadne pieniądze. Produkt nie do zdobycia? Teraz każdy ma szansę. Wystarczy wziąć udział w licytacji Kalendarza Pirelli 2016 na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
”Już sam temat przewodni – 13 kobiet o wyjątkowych zawodowych, społecznych, kulturalnych, sportowych i artystycznych dokonaniach, zaprezentowanych w tegorocznym kalendarzu to świetny powód, by pamiętać o tych, którym trzeba pomagać. Mam nadzieję, że miłośnicy sztuki, wrażliwi również na zdrowie dzieci oraz seniorów przystąpią do licytacji i wesprą cel tej niezwykłej akcji„ – mówi Anna Borzęcka, Consumer&Trade Marketing Manager Pirelli Polska.
Już w najbliższą niedzielę odbędzie się XXIV Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Sama aukcja Kalendarza Pirelli potrwa kilka dni dłużej, do 13 stycznia.
Tegoroczna 43. edycja Kalendarza Pirelli została stworzona przez jedną z najbardziej znanych amerykańskich fotografek i portrecistek, Annie Leibovitz. Fotografowane przez Leibovitz kobiety należą do różnych grup wiekowych i środowisk i prezentują różne typy kariery. Podobnie, jak w przypadku pierwszych kilku kalendarzy z lat sześćdziesiątych, a ostatnio, w przypadku The Cal z 2002 roku Petera Lindbergha lub Patricka Demarcheliera w 2008 r. oraz Steve’a McCurry w 2013 w Kalendarzu nie ma nagości.
O Kalendarzu Pirelli
Od narodzin w 1964 roku, Kalendarz Pirelli traktowany był jako prestiżowe wydawnictwo. Wyznacza upływ czasu poprzez fotografie najwyżej cenionych fotografów swoich epok, interpretując współczesną kulturę i kreując trendy. Ten najbardziej znany na świecie kalendarz stał się ikoną mody, fotografii i stylu.
Kalendarz do dziś nie jest dostępny w sprzedaży. Otrzymywali go jedynie najwybitniejsi koneserzy sztuki – filmowcy, aktorzy, muzycy, artyści i oczywiście najważniejsi klienci firmy Pirelli. Na świecie ukazuje się zaledwie kilkanaście tysięcy egzemplarzy. Pierwszy egzemplarz tradycyjnie przekazywany jest brytyjskiej królowej. Do Polski w 2016 roku trafiło niespełna 100 sztuk.