fbpx

W 1954 roku Soichiro Honda ogłosił zamiar uczestniczenia w wyścigach TT na wyspie Man, które w tamtych czasach były częścią drogowych Mistrzostw Świata Grand Prix. Honda opracowała własne maszyny wyścigowe, aby w 1959 roku, pięć lat po deklaracji, zacząć konkurować w wyścigach TT na Wyspie Man. W 1961 roku Honda z powodzeniem wygrała mistrzostwa TT […]

W 1954 roku Soichiro Honda ogłosił zamiar uczestniczenia w wyścigach TT na wyspie Man, które w tamtych czasach były częścią drogowych Mistrzostw Świata Grand Prix. Honda opracowała własne maszyny wyścigowe, aby w 1959 roku, pięć lat po deklaracji, zacząć konkurować w wyścigach TT na Wyspie Man. W 1961 roku Honda z powodzeniem wygrała mistrzostwa TT w dwóch klasach, gdzie brała udział. Łączna liczba zwycięstw wyścigowych Hondy osiągnęła bezprecedensową ilość 600 w 2005 roku, która wzrosła do 695 na dzień 11 czerwca 2015. Od wyścigów TT na wyspie Man, Honda traktuje swoją działalność wyścigową w najróżniejszych zawodach jako „laboratorium na kółkach” i wykorzystuje zastosowane tam technologie w swoich modelach seryjnych, aby rozwijać doskonałą wydajność i niezawodność motocykli.

Nowy RC213V-S nie jest jedynie produkowanym seryjnie motocyklem, w którym wykorzystano technologie Hondy zdobyte podczas rywalizacji w wyścigach, ale wynikiem całkowicie nowego przedsięwzięcia, które stwarza możliwość poruszania się po drogach publicznych maszyną przygotowaną do walki w MotoGP. Z punktu widzenia Hondy, aby wygrywać wyścigi w mistrzostwach świata, nie wystarczy przygotować maszyny, która będzie najszybsza na świecie. Musi być ona jeszcze możliwa do opanowania przez zawodnika. Innymi słowy, Honda uważa, że najszybszą maszyną na świecie będzie motocykl, który jest najłatwiejszy do prowadzenia.

RC213V-S został stworzony zgodnie z DNA Hondy, dzięki czemu stało się możliwe poruszanie się po drodze publicznej maszyną RC213V, który wygrała mistrzostwa MotoGP dwa sezony z rzędu, w latach 2013 i 2014. RC213V-S odziedziczył specyfikacje RC213V, która charakteryzuje się koncentracją masy i redukcją tarcia, a także wszystkimi kluczowymi aspektami produkcji, które wyróżniają RC213V – maszynę z MotoGP od zwykłych modeli produkowanych seryjnie. Należy zwrócić tutaj uwagę na przytłaczające różnice, które obejmują precyzyjną obróbkę lekkich elementów, a także wysokie umiejętności eksperckie wymagane w produkcji. Dodatkowo RC213V-S wyposażony jest w technologie kontroli wykorzystywane w RC213V. RC213V składa się tylko z niezbędnych części potrzebnych do wygrywania wyścigów, a także elementów przygotowanych do różnych specyfikacji związanych z zawodnikiem i torem. Aby uzyskać specyfikację, która umożliwi RC213V-S jazdę po drogach publicznych, zostały wprowadzone minimalne zmiany i uzupełnienia w stosunku do modelu z GP.

RC213V-S, maszyna do poruszania się po drogach publicznych, planowana jest do sprzedaży na rynku europejskim, Stanach Zjednoczonych, Australii i Japonii. Rekomendowane ceny producenta są ustalane na poziomie 188.000 Euro (włącznie z podatkiem) w Europie (Niemcy * 1), 21.900.000 Jenów (włącznie z podatkiem) w Japonii, 244.000 Dolarów australijskich (włącznie z podatkiem) w Australii i 184.000 USD w USA.

* Zestaw sportowy do użytku wyłącznie na zamkniętych torach jest oferowany jako opcja (Zestaw ten nie jest dostępny w USA).

Zamówienia na RC213V-S, składane poprzez specjalny formularz w aplikacji na ekskluzywnej stronie www.rc213v-s.com, będą przyjmowane na całym świecie począwszy od godziny 00:00 (CET) 13 lipca 2015.

*1: Cena sprzedaży w Europie oznacza tutaj ceny sprzedaży w Niemczech. Ceny sprzedaży w innych częściach Europy będą zależne od kraju (Szczegóły zostaną podane w formularzu zgłoszeniowym na ekskluzywnej stronie).

Charakterystyka RC213V-S

Głównym założeniem przy projekcie RS213V-S nie było skopiowanie dynamicznych osiągów RC213V, ale przede wszystkim odtworzenie tej maszyny i jej właściwości jezdnych. Aby umożliwić jazdę w zakresach prędkości, które zbliżają się do świata RC213V, dostępny jest opcjonalny zestaw sportowy (wyłącznie do jazdy na obiektach zamkniętych, takich jak tory wyścigowe).

W ten sposób, RC213V-S pozwala przeżyć wrażenia z jazdy RC213V na drogach publicznych, a także umożliwia jazdę na wyższym poziomie na torze zamkniętym.

Główne zmiany i uzupełnienia RC213V-S względem RC213V [Zmiany dokonane w odniesieniu do aspektów obsługi]:

1. Pomimo zachowania struktury przekładni zębatej wałka rozrządu, to zawory pneumatyczne zostały zamienione na system sprężyn śrubowych.

2. Bezstratne przeniesienie napędu zostało zastąpione konwencjonalną skrzynią biegów.

* W powyższych zmianach, przyjęto takie same specyfikacje jak te dla RCV1000R – maszyny z kategorii open w wyścigach motocyklowych

Dodatki niezbędne do poruszania się po drogach publicznych:

Zmiany wprowadzone do jazdy po drogach publicznych:

KOMENTARZE