Ekskluzywny performance cruiser z nowym mrocznym wykończeniem.
Harley-Davidson Custom Vehicle Operations (CVO) na nowo definiuje styl fabrycznych motocykli custom prezentując limitowaną wersję modelu 2016 CVO Pro Street Breakout, który charakteryzuje się nowym, mroczniejszym charakterem oraz wspaniałym wykończeniem i mnóstwem stylistycznych smaczków. Przesiąknięty duchem drag racing, CVO Pro Street Breakout łączy bezkompromisowe osiągi oraz muskularny wygląd rasowych, amerykańskich maszyn wyścigowych.
Motocykle Harley-Davidson CVO to maszyny fabrycznie wyposażone w najwyższej klasy podzespoły, wyjątkową powłokę lakierniczą i elementy wykończenia oraz najlepsze akcesoria Harley-Davidson. Dzięki programowi CVO często wprowadzane są na linie produkcyjne nowe niestandardowe akcesoria i techniki, a mroczna stylistyka CVO Pro Street Breakout umożliwiła zespołowi projektowemu Harley-Davidson wprowadzenie wielu nowych elementów wykończenia.
”Pro Street Breakout to nowy wymiar motocykli CVO„ uważa Brad Richards, dyrektor ds. stylistyki Harley-Davidson. ”Pro Street Breakout czerpie elementy stylistyki z ulicy i odzwierciedla zmiany w naszych gustach. Wciąż wyróżnia się głębią szczegółów i reputacją, której oczekują klienci CVO, jednak robi to w inny sposób. Jego kolory może nie są krzykliwe ale nie brakuje im głębi. Staramy się również wprowadzać inne wykończenia niż błyszczący chrom – na przykład szczotkowane czy anodyzowane powierzchnie oraz przyciemnione, przezroczyste powłoki. Breakout jest doskonałym przykładem nowego kierunku stylistyki„.
Jeden z nowych elementów wykończenia modelu CVO Pro Street Breakout to dymiony, satynowy chrom.
”Intensywnie pracowaliśmy z producentami powłok chromowych, aby osiągnąć odcień oraz głębię dymionego, satynowego chromu. Jako pierwsi stosujemy te rozwiązanie na rynku motocyklowym„ – podkreśla Dais Nagao, starszy ekspert ds. stylistyki Harley-Davidson ”Wykończenie wygląda nowocześnie i ekskluzywnie, a zarazem mrocznie. Starannie rozmieściliśmy elementy pokryte nową powłoką chromową w sąsiedztwie czarnych powierzchni, aby uzyskać efekt warstw. Przykładowo górna część pokrywy cylindrów jest czarna, a dolna to dymiony, satynowy chrom. Dymiony, satynowy chrom jest też widoczny na osłonie kolektora wydechowego w pobliżu czarnego silnika i czarnych tłumików. Zastosowaliśmy go także na przewodach olejowych oraz elementach osprzętu, aby uzyskać jedyny w swoim rodzaju efekt„.
Przypalony chrom to kolejna nowość, pierwszy raz zastosowana w CVO Pro Street Breakout, którą możemy podziwiać w wykończeniu kół custom typu Aggressor. Przeprojektowane dekle silnika zyskały nowy, mechaniczny wygląd. Elementy karoserii są wykończone w kolorze Starfire Black lub dwukolorowej kombinacji White Gold Pearl/Starfire Black z odręcznie namalowanym paskiem, który rozciąga się od zbiornika do tylnego błotnika, podkreślając moc i charakter CVO Pro Street Breakout.
Największy montowany fabrycznie, chłodzony powietrzem silnik Harley-Davidson Screamin’ Eagle Twin Cam 110B zapewnia doskonałe osiągi. Aby wydobyć maksymalną moc zastosowano czarne, proste tłumiki, otwarty wlot powietrza Screamin’ Eagle Heavy Breather Elite oraz wydajne sprzęgło ślizgowe z siłownikiem hydraulicznym. Aby pomóc kierowcy w pełni wykorzystać moc Screamin’ Eagle, motocykl CVO Pro Street Breakout wyposażono w 43 mm odwrócony widelec zamocowany do masywnej półki typu triple-clamp oraz zwiększono siłę hamowania za pomocą podwójnego przedniego hamulca z dwoma tarczami pływającymi, wspomaganego lżej pracującą dźwignią hamulca i układem ABS w standardzie. Sztywny przód oraz 19-calowe przednie koło zwiększają zwinność, natomiast masywna tylna opona o szerokości 240 mm doskonale przekazuje moc na nawierzchnię.
W Pro Street Breakout doskonale widać inspirację wyścigami drag-race, począwszy od 1,25-calowej kierownicy typu drag, przez owiewkę aż po dolny spojler w dopasowanym kolorze. Głębokie siodło i profil łączenia z siedziskiem pasażera tworzą doskonałe podparcie, które utrzymuje kierowcę we właściwym miejscu po zwolnieniu sprzęgła, gdy moc silnika Screamin’ Eagle wyrywa CVO Pro Street Breakout do przodu. Inne elementy stylistyczne to mniejszy przedni błotnik, pomalowane na czarno akcesoria z kolekcji Airflow Collection na manetkach i podnóżkach, czarne lusterka custom typu Profile oraz niskoprofilowa konsola na zbiorniku paliwa z wyeksponowanymi przewodami odpowietrzenia. Elektroniczny tempomat oraz bezkluczykowy włącznik zapłonu i fabryczny system zabezpieczający H-D z alarmem to kolejne elementy standardowego wyposażenia CVO Pro Street Breakout.