W 1911 roku narodziła się legendarna, włoska marka Benelli. Z okazji 110. rocznicy powstania fabryki Benelli, słynne studio stylistyczne opracowało nowy, rocznicowy logotyp marki. To jednak dopiero początek świętowania.
Nowe logo Benelli przedstawia silny związek pomiędzy przeszłością a przyszłością. Zawiera w sobie najbardziej kojarzony element marki – lwa. Symbol, który, również na nowym logo, spogląda dumnie w świetlaną przyszłość marki. Dopełnieniem wizerunku lwa są daty rocznicowe związane z marką Benelli.
Nowemu logo z okazji 110-lecia marki będzie towarzyszyć seria inicjatyw i eventów. Organizatorem będzie Muzeum Benelli, które posiada w stałej ekspozycji ponad 200 modeli pojazdów marki Benelli oraz MotoBi.
Zwieńczeniem obchodów będzie Benelli Week 2021. Odbędzie się on w Pesaro w dniach 13-19 września 2021 roku. Benelli Week to wydarzenie, które zgromadza tysiące fanów marki z Pesaro z całego świata i w tym roku przygotowano wiele niespodzianek dla uczestników, o których dowiemy się niebawem. „Jesteśmy dumni z obchodów 110 rocznicy powstania Benelli. Historia ta stworzyła wartości, misję i marzenia, ale także podkreśliła geniusz konstruktorów, ducha walki i pasję, która prowadziła do zwycięstwa w wyścigach. Te wartości będą towarzyszyć nam w dalszym ciągu i będą inspirowały nowe rzesze fanów Benelli” – oznajmił Yan Haimei, przezes Benelli QJ.
Paolo Marchinelli, prezes Stowarzyszenia Historyków Benelli, dodał też, że: „Benelli to 110 lat historii i jesteśmy szczerze zaszczyceni móc celebrować to wydarzenie z fanami marki spod znaku lwa. Zapraszamy każdego, kto jest zainteresowany marką Benelli do odwiedzenia Pesaro we wrześniu, aby uczcić 110 rocznicę pięknej historii”.