Z okazji 70. rocznicy powstania Yamaha Motor, marka zaprezentowała odświeżone logo i specjalne wideo, które oddaje hołd bogatemu dziedzictwu japońskiego producenta i ukazuje sedno jego wizerunku – Revs Your Heart.
Yamaha Motor została założona 1 lipca 1955 roku przez wizjonera Genichi Kawakamiego, który postanowił pewnym krokiem wejść na rynek jednośladów. Pierwszym motocyklem Yamahy był model YA-1, nazywany „Czerwoną ważką”. Maszyna miała dwusuwowy, chłodzony powietrzem, jednocylindrowy silnik o pojemności 125 ccm. Co ciekawe, już dziesięć dni po powstaniu Yamaha wystawiła ten model w wyścigu Mount Fuji Ascent Race, a później także w Asama Highlands Race. W obu tych startach model YA-1 zgarniał wygrane w klasie stodwudziestekpiątek. Te pierwsze sukcesy stały się symbolem sportowego ducha marki, który do dziś napędza jej rozwój i rywalizację na najwyższym poziomie.
Od początku Yamaha dążyła do tworzenia produktów i usług dostarczających jej klientom wyjątkowych doświadczeń. W Japonii określa się je słowem Kando, które wyraża głębokie zadowolenie i ekscytację, jakie odczuwa się w kontakcie z rzeczami o wyjątkowej wartości, jakości i osiągach. Przez 70 lat firma rozwijała się w oparciu o tę filozofię, łącząc innowacje technologiczne z doświadczeniem zdobytym na torach wyścigowych i w pracowniach projektowych.
Yamaha kieruje się pięcioma kluczowymi wartościami:
- Innowacja – poszukiwanie nowych pomysłów i rozwiązań, niezależnie od utartych schematów.
- Pasja – radość z tworzenia i dostarczania rozwiązań, które cieszą klientów.
- Zaufanie – dbałość o jakość produktów i usług, by zapewniały niezawodność i bezpieczeństwo.
- Emocje – projektowanie w sposób, który angażuje zmysły i tworzy trwałe wspomnienia.
- Więzi – budowanie relacji z klientami na całym świecie poprzez oferowanie wartości wykraczających poza ich oczekiwania.
„Siedemdziesiąt lat naszej firmy to niezwykły kamień milowy, a my jesteśmy zaszczyceni mogąc świętować i być częścią tego dziedzictwa. Podróż Yamaha Motor została ukształtowana przez bogatą historię pełną licznych osiągnięć i doświadczeń, na których opierają się nasze wartości. Wartości te napędzają nas obecnie do dążenia do doskonałości we wszystkim, co robimy, w celu ciągłego rozwoju, innowacji i tworzenia Kando dla naszych klientów. Pragnę z tego miejsca pogratulować naszej japońskiej firmie-matce z okazji jej 70-lecia. Ten sukces nie byłby możliwy bez zaangażowania i wsparcia wszystkich. Dziękuję naszym klientom, pracownikom, sieci dystrybutorskiej i dostawcom, że towarzyszyliście nam w tej podróży i wspólnie z nami pokonywaliście kolejne wyzwania. Za następne 70 lat sukcesów!” – mówił Olivier Prévost, Prezes Zarządu Yamaha Motor Europe.
Z okazji jubileuszu firma pokazała specjalne logo na 70-lecie. Zaprojektowane zgodnie z koncepcją „Wszystko zaczyna się od wyzwania” logo jest inspirowane wyścigową tablicą z numerem, która widniała na YA-1 w 1955 roku. Yamaha będzie obchodzić swoją rocznicę i upamiętniać swoje dziedzictwo przez cały rok, przybliżając filozofię Kando wszystkim, których to zaciekawi.