Ile kosztuje ubezpieczenie skutera/motocykla 125 ccm?
Na skróty:
Ile kosztuje ubezpieczenie skutera/motocykla 125 ccm?
Stawka na ubezpieczenie skutera/motocykla do 125 ccm zależy od:
– wieku właściciela
– miejsca zarejestrowania pojazdu (stawki są określane po kodach pocztowych)
U niektórych pośredników możemy skorzystać z pakietów dedykowanych – w naszym przypadku oferujemy je w firmach PZU i Compensa. Plusem takich pakietów jest bardzo duży zakres oraz brak uwzględniania zwyżek Klienta, minusem składki minimalne, które w przypadku tańszych motocykli mają duże znaczenie. Zawsze warto sprawdzić klika ofert.
Specjalnie dla Klientów, którzy nie chcą lub nie mogą jednorazowo zapłacić za ubezpieczenie, wraz z naszym partnerem wprowadziliśmy system płatności ratalnych (10 równych rat).
Jeśli chodzi o przykładowe wyliczenie to jak wcześniej pisałem wszystko zależy od wartości pojazdu i miejsca rejestracji. Oferta dla mnie, skończone 30 lat i maksymalne zniżki OC i AC na dwa popularne jednoślady to:
Yamaha Majesty S – wartość 11590,-
PZU – pakiet OC/AC/NNW w pełnym możliwym zakresie 600,- (zniżki nie są brane pod uwagę)
COMPENSA – pakiet OC/AC/NNW w pełnym możliwym zakresie 1000,- (zniżki nie są brane pod uwagę)
Allianz – pakiet OC/AC/NNW – 707,- (po zniżkach 60% OC i AC)
Romet Retro 7 – wartość 5999,-
PZU – pakiet OC/AC/NNW w pełnym możliwym zakresie 600,- (zniżki nie są brane pod uwagę)
COMPENSA – pakiet OC/AC/NNW w pełnym możliwym zakresie 1000,- (zniżki nie są brane pod uwagę)
Allianz – pakiet OC/AC/NNW – 450,- (po zniżkach 60% OC i AC)
Jak widać powyżej zawsze warto sprawdzić ceny w poszczególnych Towarzystwach Ubezpieczeniowych. Jeśli chcecie obliczyć cenę ubezpieczenia dla siebie na wymarzony pojazd zajrzyjcie na www.motopakiet.pl.
Czy mogę ubezpieczyć skuter używany, który ma już na przykład powyżej 10 lat?
Stawki zryczałtowane są w większości przypadków oferowane do 10 roku eksploatacji. Jednak zawsze możemy spróbować wynegocjować indywidualna ofertę. Należy się skontaktować bezpośrednio z ubezpieczycielem, czyli na przykład z 4SAFE.
Czy kiedy ubezpieczam skuter to też obowiązują mnie zwyżki na przykład za wiek?
Tak. Podwyższenie opłaty wynosi do 30%. W zależności jednak od Towarzystwa Ubezpieczeniowego wiek, w którym dostaniemy zwyżkę to do 26 roku życia (u Nas) lub nawet do 28.
. Czy zniżki z ubezpieczenia OC/AC z samochodu przechodzą na motocykl/skuter i na odwrót?
Tak, „zniżki” zawsze wyliczane są na podstawie historii ubezpieczeń pojazdu z bazy UFG (Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego). Każdy pojazd mechaniczny podlegający obowiązkowi rejestracji musi zostać ubezpieczony od dnia pierwszej rejestracji pod groźbą kary.
Jakie są kary za brak ubezpieczenia OC na skuter 125 ccm?
Kary za brak OC na skuter są niższe niż w przypadku samochodów osobowych i wynoszą w zależności od opóźnienia:
– powyżej 14 dni (ukarany kierowca płaci 100% stawki) – 583 zł
– od 4 do 14 dni (ukarany kierowca płaci 50% stawki) – 292 zł
– do 3 dni (ukarany kierowca płaci 20% stawki) – 117 zł
Jednak nie kara za brak OC może być najdotkliwsza. Problem pojawi się kiedy będziemy mieli stłuczkę z innym pojazdem. Szkody niezwłocznie pokryje Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, który po wypłacie odszkodowania będzie jednak domagał się zwrotu kosztów od sprawcy wypadku. W przypadku ubezpieczeń takie roszczenie zwrotne bywa określane jako regres. Jego egzekucja często przebiega z udziałem komornika sądowego, a UFG odzyska właściwie zawsze pełne koszty zadośćuczynienia poszkodowanemu.
Czy warto zastanowić się także nad ubezpieczeniem AC na skuter? Jaki jest zakres takiego ubezpieczenia i na co mogę liczyć po wypadku czy kradzieży.
Jak dają to trzeba brać, tylko gdzie dają? Co do wykupienia ubezpieczenia AC, wychodzę z założenia, że tylko bardzo bogatych ludzi stać na to żeby nie mieć AC.Wystarczy sprawdzić ile kosztuje pakiet ubezpieczenia i zestawić go z kosztem naprawy skutera/motocykla po przewróceniu na parkingu. Im więcej jeździsz tym bardziej opłaca się mieć pełen pakiet.
Przy wypadku możemy liczyć na bezgotówkową naprawę w ASO, natomiast przy kradzieży na zwrot równy wartości motocykla w dniu zawarcia polisy (musi być wykupiona stała wartość pojazdu przez 12 miesięcy).
Czy warto brać dodatkowe ubezpieczenie NNW? Co ono daje w razie wypadku na jednośladzie.
NNW kosztuje ok. 50 zł i z dwóch powodów warto je wykupić. Po pierwsze dostajemy pakietową zniżkę na AC i OC, a po drugie w przypadku wypadku lub wywrotki dostajemy odszkodowanie.
warto jednak podkreślić, że świadomy motocyklista powinien wykupić rozszerzone ubezpieczenie NNW np. na 100 000 zł gdzie średnia składka wynosi 1 zł dziennie, ale to temat na inną rozmowę. Zainteresowanych zapraszam do kontaktu.
Co ze skuterami wziętymi w leasingu jakie ubezpieczenie muszę wykupić?
Każdy pojazd, który jest wzięty w leasingu musi mieć rozszerzenie ubezpieczenia o klauzulę „braku redukcji sumy ubezpieczenia”, co w praktyce oznacza, że szkoda na pojeździe nie powoduje konsumpcji łącznej sumy ubezpieczenia. Dla prostego przykładu. Wartość skutera (to nasza Suma Ubezpieczenia) – 12000 zł, szkoda „parkingowa” – 2000 zł. Gdy mamy wykupioną klauzulę „braku redukcji SU” wartość motocykla zostaje na poziomie 12 000, gdy nie mamy szkoda powoduje zmniejszenie SU do 10000. Ma to znaczenie przy kolejnej większej szkodzie lub kradzieży pojazdu.
W zależności od firmy ubezpieczeniowej wykupienie tej klauzuli kosztuje od 10% do 15% składki AC [śmiech] w pakiecie 4SAFE – PZU zarówno klauzula „brak redukcji SU” oraz „stała wartość pojazdu” są standardem.
Uwaga. Leasingodawcy często narzucają na przedmiot leasingu swoje ubezpieczenie, które może być nawet dwukrotnie droższe niż ubezpieczenie oferowane przez wyspecjalizowanego pośrednika. Leasingi straszą, że zgoda na ubezpieczenie obce kosztuje około 200-300 zł, jednak często warto dopłacić żeby mieć lepsze i tańsze ubezpieczenie.
Dlaczego skutera czy motocykla nie da się ubezpieczyć sezonowo, przecież jeżdżę tylko kilka miesięcy w roku?
Okres ubezpieczenia OC reguluje ustawa więc ubezpieczyciel ma związane ręce. Odnośnie ubezpieczenia AC planowaliśmy wprowadzić wspólnie z jednym ubezpieczycielem taką ofertę jednak zrezygnowaliśmy z tego powodu, że byłaby to oferta nieopłacalna przede wszystkim dla Klientów.
Ubezpieczenie AC składa się z dwóch nazwijmy to składowych:
„casko” – szkody związane ze zniszczeniem motocykla.
„kradzieży” – szkody związane z kradzieżą części bądź całości ubezpieczanego mienia.
Jak mielibyśmy określić sezon motocyklowy? Pół roku? Sztywno od kwietnia do września? Mi zdarza się jeździć zarówno w marcu jak i w grudniu – wszystko zależy od pogody.
A co z kradzieżą? Z doświadczenia moich Klientów wiem, że motocykle najczęściej giną z parkingów podziemnych i to w miesiącach gdzie są używane sporadycznie.
Na co zwrócić uwagę wykupując ubezpieczenie na skuter. Czy każda firma ubezpieczeniowa ma pakiety dla motocyklistów?
Większość firm ubezpieczeniowych niestety nie lubi motocyklistów i stara się ich skutecznie odstraszyć od AC, jednak niektóre towarzystwa poprzez specjalne programy oferowane wyspecjalizowanym pośrednikom potrafią zaoferować naprawdę godną uwagi ofertę.
Przy ubezpieczaniu należy szczególnie zwrócić uwagę na zakres ubezpieczenia, a w szczególności czy:
– jest wykupiona amortyzacja części – jak nie to w przypadku uszkodzenia pojazdu mogą nam potrącić za stopień ich zużycia
– jest stała wartość pojazdu przez 12 miesięcy – jest to szczególnie ważne przy pojazdach nowych, które jak tylko wyjeżdżają z salon tracą około 15%-20% swojej wartości, a gdy mamy to wykupione, motocykl zachowuje wartość nowego przez cały rok.
– jest wykupiona redukcja SU – już o tym dziś mówiliśmy
– ubezpieczyciel daje możliwość wykupienia rozszerzonego Assistance – w przypadku motocykli turystycznych proponujemy dopłacić kilka złotych żeby mieć pomoc w całej Europie, chociaż nie wiem czy znajdą się tacy odważni żeby stodwudziestkąpiątką wybrać się w taką podróż (znajdą się – dopisek red.)
– jakie są wymagane zabezpieczenia przeciwkradzieżowe i czy nasz skuter/motocykl spełnia te wymogi